Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Brukermedvirkning ved UNN
Hvordan vi jobber ved UNN og fordeler og ulemper slik det er organisert i dag v/ Laila Edvardsen
2
Hva er oppgavene til BU Har fast representant i styret ved UNN
BU har dialogmøter med styret 2 ganger årlig BU har møterett i Kvalitetsutvalget Medlemmene i BU deltar i klinikkenes KVAM-utvalg BU oppnevner representanter til utvalg for ombygging og planlegging av nye sykehus
3
Videre om oppgaver Deltar høringer – plan for arbeidsdeling sykehus, høringer av interesse Delta arbeidsgrupper evaluering funksjoner Samle erfaringer fra brukere – utvikle systemet for tilbakemeldinger fra pasienter Telefon og – forbedringskasser brukere OSO møter – samarbeid med kommunene Klinisk etisk utvalg UNN
4
Fordeler ved organisering nå
Vi har brukerstemme i sykehuset som blir hørt Eksempel - test av nytt sykehushotell Kan komme tidlig inn og forbedre planer Endre rutiner ved innkalling av pasienter – samkjøre avtaler Gode pasientforløp – løpende arbeidsgruppe Vi får betaling for arbeidet vi gjør (forskjell fra frivillig arbeid ellers)
5
Fordeler Vi er tett på styret og har innflytelse
Vi kan påpeke feil og ofte få de rettet (hvis det ikke er for dyrt)
6
Ulemper Vi blir ikke tatt på alvor
Felles innkjøp av utstyr, betalingsterminaler, ikke tilrettelagt for brukere f eks Penger styrer hvordan avdelingene (UNN) drives Mye prosjekter er styrt av ekstra midler, som opphører etter noen år
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.