Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Ny vri oppgave Wasim og Lise

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Ny vri oppgave Wasim og Lise"— Utskrift av presentasjonen:

1 Ny vri oppgave Wasim og Lise

2 Mål Lage en filmsnutt/filmklipp Bruke digitale ferdigheter
Trekke inn erfaringer fra tidligere studier eller jobb, vise evne til selvstendig arbeid Læringsmålene er delt i tre nivåer- grunnleggende, moderat og avansert. Gruppen skal prestere mot moderat-avansert mål Bli bedre i datahåndtering

3 Læreforutsetninger To dager i uka – fire timer Gruppe på 15 deltakere
Mot A1/A2 Innehar moderate ferdigheter i digitalkompetanse

4 Vri i oppgaven Lage en filmsnutt/filmklipp
Ukeplanen forlenget fra en til to uker Undervisningen – fra lærerstyrt til elevstyrt Del 1 – se på en film, levere oppgaver knyttet til filmen, vurdere og skrive en omtale av filmen – gruppevis Del 2 – velge en film selv- presentere foran klassen med vekt på konstruktiv vurdering-gruppevis eller individuelt Del 3 – lage en filmsnutt, intervjue administrasjonen på FK, bearbeide spørsmålene på forkant

5 Vurdering Tilbakemeldinger – gruppevis og individuelt
Formativ og summativ vurdering Levere skriftligoppgaver på itslearning. Godkjent eller ikke godkjent Selvstendig arbeid Presentasjoner i plenum

6 Resultater/drøfting Gjennomført over to uker. Fokus på detaljer, krever tid Jobbe for å styrke selvstendighet i oppgaveløsning og bruk av ulike digitale ferdigheter Diskusjoner og tilbakemeldinger ble brukt til å forbedre resultatet Variasjon fremmet motivasjon og engasjement Tidligere erfaringer og datakunnskaper kom frem Filmsnuttene ble lagt ut på itslearning.

7 Lises nye vri- Jobbsøkerkurs
Tidligere: 3 dager, 3 ulike tema, forelesninger, forsøk på plenumsdiskusjon, individuelt arbeid Ny vri: 3 dager, fortsatt de 3 samme tema, bruk av nettkurs, gruppeoppgaver med digitalt hjelpemiddel, fremleff, plenumsdiskusjon, selvstendig arbeid, kahoot

8 Mål for ny vri Større aktivitetsnivå hos deltakere
Større læringsutbytte

9 Hvordan gikk det? Mer aktive deltakere
Samarbeid på tvers av gruppene for dagen Tok større ansvar for læreprosessen selv Min arbeidsdag ble «enklere» Skriftlig evaluering viser: 8 av 10 deltakere opplevde i stor grad å ha nådd målene 2 av 10 nådd målene i noen grad 10 av 10 mente at opplegget var variert og interessant

10 Felles refleksjonsnotat for gruppen
Mer aktive elever som tar større grad av ansvar for egen læring Økt motivasjon for timer/kurs Lavere terskel for samarbeid mellom elever på tvers av tidligere grupperinger Fra lærerstyrt til elevstyrt Vi som lærer fikk en mer tilbaketrukket rolle i klasserommet, men det krevde mer i forkant Positiv opplevelse


Laste ned ppt "Ny vri oppgave Wasim og Lise"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google