Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

NY VRI Nina og Ingvild.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "NY VRI Nina og Ingvild."— Utskrift av presentasjonen:

1 NY VRI Nina og Ingvild

2 Felles Mot det sosiokulturelle Steg bort fra det behavioristiske
Ulike tilnærminger Likhet ved å trekke deltagerne mer aktivt med

3 INGVILD Et steg på vei mot: mer samarbeid
å ta utgangspunkt i eksisterende kunnskap

4 Hvem er deltagerne? Håndverker fra Polen og Litauen Variert nivå
Variert hvor delaktige de er i timene KompetansePluss Fokus på norsk, men også noe data Fungere bedre i arbeidshverdagen Kommunisere med kollegaer og kunder Unngå misforståelser

5 Tidligere opplegg Mer av det behavioristiske
Bygge opp kunnskapen steg for steg Kunnskapen er objektiv – jeg som lærer har svaret

6 Ny vri Gruppearbeid Beskrive et bilde Padlet Presentasjon

7 Utdelte oppgaver Bildene som de små gruppene på to personer fikk utdelt.

8 Skjermutklipp av padlet
Skjermbilde av padlet-en. En av tekstene falt dessverre ut før jeg fikk tatt bilde av den (

9 Læringsmål Norsk Data Skrive korte tekster
Gi enkle beskrivelser og forklaringer Omarbeide etter tilbakemelding Data Bruke tekstbehandlingsverktøy Bruke digitale ordbøker Dele informasjon med andre digitalt

10 Fordeler og ulemper + Mer skjerpede + Mer motiverte
- Mer relevante oppgaver

11 NINA Grammatikk læring Forstå regler bruk og bøyning

12 Hvem er deltagerne? voksne flerspråklige variasjon i kjønn og alder
variasjon i bakgrunn og utdannelse Ulike forutsetninger for å lære

13 Mål for kurset Grammatikk Regler Kort innføring

14 Tidligere opplegg presentasjon av ordklasse i klassen
bruker mye tid på å forklare vanlig klasseromundervisning lærer til elev

15 Ny vri Videosnutt som deltakeren får tilgang på
Kort innføring, tekst, bilde og lyd Deltakeren får mulighet til å tenke gjennom spørsmål de lurer på Undervisningen starter med deltakerne direkte med fra begynnelsen, eleven blir mer delaktig og stiller spørsmål tidligere Plenum, deltakerne får oppgaver hvo de skal bøye verb. Hvilken plass har verbet i setningen? Bruke google/Nettressurser. Mimelek. Mim et verb/Kroppspråk

16 Video

17 fordeler Fordeler Forberede deltakerne på et tema som de får tilgang på hjemme. Tilpasse videosnuttene ut fra tema som jobbes med Deltakerne får mulighet til å tenke gjennom spørsmål Tidsbesparende- undervisningen kommer raskere i gang. Det sosiokulturelle perspektivet er i fokus da deltakerne blir raskere med inn med tanker og spørsmål tidlig i undervisningen. Eleven i fokus. Muntlig Sosiokulturelt perspektiv med større grad av deltakelse fra deltakerne, muntlig, kroppslig Deltakeren kan vise hva de har lært(Hjemme)undervisiningen går fra lærer til elev –til elev til lærer/Deltakere(Omvendt undervisning)

18 ulemper Motivere deltakerne i forhold til å bruke tid på å forberede seg i forkant

19 OPPSUMMERING Positiv erfaring Respons Resultat


Laste ned ppt "NY VRI Nina og Ingvild."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google