Årshjul grønnbasen 2017-2018.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Turdag Mandag 26.August gikk til Askedalen/ Idrettsplasssen Vi hadde en helt topp tur til Askedalen/ Idrettsplassen Vi hadde med fotballer på banen, men.
Advertisements

SOSIAL KOMPETANSE. BARNEHAGEN SKAL FORMIDLE VERDIER OG KULTUR, GI ROM FOR BARNS EGNE KULTURSKAPNING OG BIDRA TIL AT ALLE BARN FÅR OPPLEVE GLEDE OG MESTRING.
Rolighetsmoen barnehage
Oversikt over rammeplanene Ulikheter
FRA MÅLSTYRING TIL PROFESJONELT ANSVAR
Vi henter inspirasjon fra barnas livsglede og positive energi.
Tanker om barnehagens læringsmiljø
"God bagasje på livets reise."
Vi har en tydelig struktur gjennom barnehagedagen
Gustadmoen barnehage Med for ditt barn
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Språk Fra Temaheftet Språkmiljø og språkstimulering i barnehagen:
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2014.
Velkommen til foreldremøte høsten Overgang fra felles del til avdelingsvis……  Vi går gjennom stokken  Viser konkretene som støtter hverdagens.
Særlig fokus på vår avdeling Tilvenning og tilknytning – Trygghet, omsorg og nærhet Relasjoner – Mellom barn-voksne og barn-barn Lek, begynnende samspill/rollelek.
Sosial kompetanse Barn som fungerer i lek og lærer sammen med andre barn tilegner seg verdier som respekt og toleranse for ulike mennesker. Vi snakker.
Velkommen til foreldremøte i Setskog Barnehage – div info v /Vigdis – foreldreråd, m/ valg av foreldrerepresentanter
Friluftskortet. -Barna skal bli glad i å være ute -Barna skal kjenne mestring ved å ha erfaring og kunnskap om naturen -Barna skal bli i stand til å ta.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2016.
August 2012UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Mina sofie 3 år Planlegging sdag. Bhg. stengt. 14 Planlegging.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2017.
Velkommen til nytt barnehageår på Låven. Satsingsområder på Roligheden gård barnehage- Låven Bygge gode relasjoner barn-barn, barn-voksne Alle skal få.
Velkommen til nytt barnehageår!. Velkommen til foreldremøte på Roligheden gård barnehage Felles informasjon ved oppstart nytt barnehageår - Anne Hjemmesiden.
Vennskap/Sosial kompetanse Barn som fungerer i leik og lærer sammen med andre barn tilegner seg verdier som respekt og toleranse for ulike mennesker. Vi.
Barnehagens innhold skal være allsidig og variert, og utformes slik at hvert enkelt barn får opplevelser og erfaringer som støtte for sin utvikling av.
Barnesyn og barns medvirkning
Lekens egenverdi.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE.
Hvor mange her er kommet alene. Hvor mange har avtalt å sitte med noen
for psykisk helse 2017 tirsdag 10. oktober
Introduksjon med styrer Sonja Iversen
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Bjørnsgård barnehage.
Våre familier Skoleåret 2017/2018 Framtid - Samspill - Skaperglede.
September Uke/ frukt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
MARS MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
Periodeplan for SOMMERLY Uke Høst, Skoguke og brannvern .
NOVEMBER UKE MANDAG (Varmmat) TIRSDAG (matboks) ONSDAG (smørelunsj)
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
August UKE Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE PÅ KLØVER- OG LYNGHUMLENE
Årsplan Barnas Hus barnehage del 1
Novembernytt Så var vi alt i november! Vi har i oktober hatt fokus på barn i andre land, spesielt i India. Vi har snakket om de store forskjellene det.
Årshjul rødbasen
DESEMBER November Desember
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Lysaker Idrettsbarnehage Åpen dag tirsdag 20.februar kl. 17:00-18:30
– verdier og prinsipper for grunnopplæringen
Hva kan foreldre gjøre for å bidra til et godt og trygt skolemiljø?
Nøstodden barnehage Foreldre informasjon
Hva er karnevel for oss i Sommerly?
Lek og moro skal vi ha, det gjør barn og voksne glad!
Klar ferdig gå….part three!
Periodeplan for Sommerly Uke Skoguke, påske og våren.
Periodeplan for desember 2018
Velkommen til foreldremøte
Periodeplan for februar 2019
Foreldremøte skeie skole sfo
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Base 1 sine kurs på Aks Uke
Periodeplan for februar 2019
Periodeplan for Januar 2019
Voldsforebyggende opplæring
Oppstart i barnehagen.
Velkommen til foreldremøte
Kalender for 2018/2019 Granåsen barnehage SA.
Voldsforebyggende opplæring
Utskrift av presentasjonen:

Årshjul grønnbasen 2017-2018

AUGUST 2017 31 32 33 34 35 uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 31 1 2 3 4 5 6 32 7 8 9 10 11 12 13 33 14 15 16 17 18 19 20 34 21 22 23 24 25 26 27 35 28 29 30

ÅRSHJUL – AUGUST 2017 GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER: Gode læreprosesser knyttet til læring, omsorg, danning og lek HELSEFREMMENDE BARNEHAGE: Barnas fysiske og psykiske helse skal fremmes i barnehagen  Vi ser barn som skal : Oppleve nye situasjoner, temaer, fenomener, materialer og redskaper. Bruke språket til å skape relasjoner, delta i lek og som redskap til å løse konflikter Få mulighet til å utvikle tillit til seg selv og andre. Oppleve glede, humor, spenning og engasjement gjennom lek – alene og sammen med andre. Forstå felles verdier og normer som er viktige for samfunnet. Ha tilgang til ting, rom og materialer som støtter opp om deres lekende og estetiske uttrykksformer.  Vi ser barn som skal: Oppleve trivsel, livsglede, mestring og følelse av egenverd og forebygge krenkelser og mobbing. Lære å utvikle gode rutiner for håndhygiene Lære enkle trafikkregler for fotgjengere. Oppleve trivsel, glede og mestring ved allsidige bevegelseserfaringer, inne og ute, året rundt Opplever å vurdere og mestre risikofylt lek gjennom kroppslige utfordringer. Bli servert mat, frukt og grønt i tråd med myndighetenes anbefalinger. Personalet skal: Sørge for et inkluderende fellesskap og legge til rette for at barn kan bidra i egen og andres læring. Skape et variert språkmiljø der barna får mulighet til å oppleve glede ved å bruke språk og kommunisere med andre. Legge til rett for at barna kan knytte seg til personalet og til hverandre. Observere, analysere, støtte, delta i og berike leken på barnas premisser Støtte barnas aktivitet, engasjement og deltakelse i fellesskapet. være aktive og tilstedeværende, støtte og utfordre barna til variert kroppslig lek og anerkjenne barnets mestring. Kjenne og praktisere nasjonale føringer for helsefremmende og forebyggende tiltak som gjelder barn. Bidra til at barna kan tilegne seg gode vaner, holdninger og kunnskaper om kost, hygiene, aktivitet og hvile. Ha utarbeidet rutiner for å ivareta sikkerheten på turer til fots, med bil eller kollektivtransport

September 2017 35 36 37 38 39 uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 35 1 2 3 36 4 Foreldremøte grønnbasen 5 6 7 8 9 10 37 11 12 13 14 15 16 17 38 18 19 20 21 22 23 24 39 25 26 27 28 29 30

ÅRSHJUL – SEPTEMBER 2017 GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER: Gode læreprosesser knyttet til læring, omsorg, danning og lek HELSEFREMMENDE BARNEHAGE: Barnas fysiske og psykiske helse skal fremmes i barnehagen  Vi ser barn som skal : Oppleve nye situasjoner, temaer, fenomener, materialer og redskaper. Bruke språket til å skape relasjoner, delta i lek og som redskap til å løse konflikter Få mulighet til å utvikle tillit til seg selv og andre. Oppleve glede, humor, spenning og engasjement gjennom lek – alene og sammen med andre. Forstå felles verdier og normer som er viktige for samfunnet. Ha tilgang til ting, rom og materialer som støtter opp om deres lekende og estetiske uttrykksformer.  Vi ser barn som skal: Oppleve trivsel, livsglede, mestring og følelse av egenverd og forebygge krenkelser og mobbing. Lære å utvikle gode rutiner for håndhygiene Lære enkle trafikkregler for fotgjengere. Oppleve trivsel, glede og mestring ved allsidige bevegelseserfaringer, inne og ute, året rundt Opplever å vurdere og mestre risikofylt lek gjennom kroppslige utfordringer. Bli servert mat, frukt og grønt i tråd med myndighetenes anbefalinger. Personalet skal: Sørge for et inkluderende fellesskap og legge til rette for at barn kan bidra i egen og andres læring. Skape et variert språkmiljø der barna får mulighet til å oppleve glede ved å bruke språk og kommunisere med andre. Legge til rett for at barna kan knytte seg til personalet og til hverandre. Observere, analysere, støtte, delta i og berike leken på barnas premisser Støtte barnas aktivitet, engasjement og deltakelse i fellesskapet. være aktive og tilstedeværende, støtte og utfordre barna til variert kroppslig lek og anerkjenne barnets mestring. Kjenne og praktisere nasjonale føringer for helsefremmende og forebyggende tiltak som gjelder barn. Bidra til at barna kan tilegne seg gode vaner, holdninger og kunnskaper om kost, hygiene, aktivitet og hvile. Ha utarbeidet rutiner for å ivareta sikkerheten på turer til fots, med bil eller kollektivtransport

Oktober 2017 39 40 41 42 43 44 uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 39 1 40 2 3 4 5 6 7 8 41 9 10 11 12 13 14 15 42 16 17 18 19 20 21 22 43 23 24 Basar 25 26 27 28 29 44 30 31

ÅRSHJUL – OKTOBER 2017 GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER: Gode læreprosesser knyttet til læring, omsorg, danning og lek HELSEFREMMENDE BARNEHAGE: Barnas fysiske og psykiske helse skal fremmes i barnehagen  Vi ser barn som skal : Oppleve nye situasjoner, temaer, fenomener, materialer og redskaper. Bruke språket til å skape relasjoner, delta i lek og som redskap til å løse konflikter Få mulighet til å utvikle tillit til seg selv og andre. Oppleve glede, humor, spenning og engasjement gjennom lek – alene og sammen med andre. Forstå felles verdier og normer som er viktige for samfunnet. Ha tilgang til ting, rom og materialer som støtter opp om deres lekende og estetiske uttrykksformer.  Vi ser barn som skal: Oppleve trivsel, livsglede, mestring og følelse av egenverd og forebygge krenkelser og mobbing. Lære å utvikle gode rutiner for håndhygiene Lære enkle trafikkregler for fotgjengere. Oppleve trivsel, glede og mestring ved allsidige bevegelseserfaringer, inne og ute, året rundt Opplever å vurdere og mestre risikofylt lek gjennom kroppslige utfordringer. Bli servert mat, frukt og grønt i tråd med myndighetenes anbefalinger. Personalet skal: Sørge for et inkluderende fellesskap og legge til rette for at barn kan bidra i egen og andres læring. Skape et variert språkmiljø der barna får mulighet til å oppleve glede ved å bruke språk og kommunisere med andre. Legge til rett for at barna kan knytte seg til personalet og til hverandre. Observere, analysere, støtte, delta i og berike leken på barnas premisser Støtte barnas aktivitet, engasjement og deltakelse i fellesskapet. være aktive og tilstedeværende, støtte og utfordre barna til variert kroppslig lek og anerkjenne barnets mestring. Kjenne og praktisere nasjonale føringer for helsefremmende og forebyggende tiltak som gjelder barn. Bidra til at barna kan tilegne seg gode vaner, holdninger og kunnskaper om kost, hygiene, aktivitet og hvile. Ha utarbeidet rutiner for å ivareta sikkerheten på turer til fots, med bil eller kollektivtransport

November 2017 44 45 46 47 48 uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 44 1 2 3 4 5 45 6 7 8 9 10 11 12 46 13 14 15 16 17 18 19 47 20 21 22 23 24 25 26 48 27 28 29 30

ÅRSHJUL - november 2017 GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER: Estetiske erfaringer i kunst og kultur HELSEFREMMENDE BARNEHAGE: Mørketid, kos, ro og hvile  Vi ser barn som skal: ta i bruk fantasi, kreativ tenkning og skaperglede. Bruke ulike teknikker, materialer, verktøy og teknologi til å uttrykke seg estetisk. Uttrykke seg gjennom musikk, dans og drama. Utvikler interesse og respekt for hverandre og forstår verdien av likheter og ulikheter i et fellesskap. Får kjennskap til grunnelegende verdier og tradisjoner i kristen og humanistisk arv. Skal ha mulighet til ro, hvile og avslapping i løpet av barnehagedagen. Forstå funksjonen med refleks   Personalet skal Gi rom for, støtte og berike barnas bearbeiding av barnas møte med kunst og kultur. Bidra til å utvikle barnas toleranse, interesse og respekt for hverandre. La barna få kjennskap til fortellinger, tradisjoner, verdier og høytider. Personalet skal: Ivareta barnas behov for fysisk omsorg, inkludert behov for ro og hvile Lære barna om refleksbruk i trafikken

Desember 2017 48 49 50 51 52 uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 48 1 2 3 49 4. Frist innlevering av skjema juleferie 5 6 7. 8 9 10 50 11 12 13 Lucia 09.00 14 15 Julebord 16 17 51 18 19 20 21 22 23 24 52 25 26 27 28 29 30 31

ÅRSHJUL - desember 2017 GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER: Estetiske erfaringer i kunst og kultur HELSEFREMMENDE BARNEHAGE: Mørketid, kos, ro og hvile  Vi ser barn som skal: ta i bruk fantasi, kreativ tenkning og skaperglede. Bruke ulike teknikker, materialer, verktøy og teknologi til å uttrykke seg estetisk. Uttrykke seg gjennom musikk, dans og drama. Utvikler interesse og respekt for hverandre og forstår verdien av likheter og ulikheter i et fellesskap. Får kjennskap til grunnelegende verdier og tradisjoner i kristen og humanistisk arv. Ha mulighet til ro, hvile og avslapping i løpet av barnehagedagen. Få sine behov for lek og omsorg ivaretatt Forstå funksjonen med refleks   Personalet skal Gi rom for, støtte og berike barnas bearbeiding av barnas møte med kunst og kultur. Bidra til å utvikle barnas toleranse, interesse og respekt for hverandre. La barna få kjennskap til fortellinger, tradisjoner, verdier og høytider. Personalet skal: Ivareta barnas behov for fysisk omsorg, inkludert behov for ro og hvile. Lære barna om refleksbruk i trafikken

Januar 2018 1 uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 2 planleggingsdag 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

ÅRSHJUL - januar 2018 GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER: Barns medvirkning HELSEFREMMENDE BARNEHAGE: Robuste barn leker best  Vi ser barn som skal: Få innflytelse på det som skjer i barnehagen Bruker digitale verktøy Delta i beslutningsprosesser og tør si sin mening tør å ta utfordringer og viser initiativ får gode erfaringer med friluftsliv til ulike årstider Lærer å beherske snø og is som lekemateriell og element til bevegelse Eksperimenterer med elementer – sand, vann, vind, snø og is   Personalet skal: Tilrettelegge for medvirkning tilpasset barnas alder, erfaringer, individuelle forutsetninger og behov. Veksle mellom spontane og planlagte aktiviteter. Utforske kreativ og skapende bruk av digitale verktøy sammen med barna Legger opp til at barna skal oppleve mestring Etablerer gode og trygge rammer knyttet til uteliv og turer Er uredde for vær og vind Godtar at barna blir våte og skitne Eksperimenterer sammen med barna i sand, vann, vind, snø og is.

Februar 2018 5 6 uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 5 1 2 3 4 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Vinterferieuke for skolen 20 21 22 23 24 25 26 27 28

ÅRSHJUL - FEBRUAR 2018 GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER: Barns medvirkning HELSEFREMMENDE BARNEHAGE: Robuste barn leker best  Vi ser barn som skal: Få innflytelse på det som skjer i barnehagen Bruker digitale verktøy Delta i beslutningsprosesser og tør si sin mening tør å ta utfordringer og viser initiativ får gode erfaringer med friluftsliv til ulike årstider Lærer å beherske snø og is som lekemateriell og element til bevegelse Eksperimenterer med elementer – sand, vann, vind, snø og is   Personalet skal: Tilrettelegge for medvirkning tilpasset barnas alder, erfaringer, individuelle forutsetninger og behov. Veksle mellom spontane og planlagte aktiviteter. Utforske kreativ og skapende bruk av digitale verktøy sammen med barna Legger opp til at barna skal oppleve mestring Etablerer gode og trygge rammer knyttet til uteliv og turer Er uredde for vær og vind Godtar at barna blir våte og skitne Eksperimenterer sammen med barna i sand, vann, vind, snø og is.

Mars 2018 9 10 uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 3 4 10 5 6 7 8 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 palmesøndag 26 Stille uke 27 28 skjærtorsdag 29 Langfredag 30 påskeaften 31 1. påskedag

ÅRSHJUL - mars 2018 GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER: Vi bryr oss om hverandre HELSEFREMMENDE BARNEHAGE: Vinterlek og gode opplevelser i samspill  Vi ser barn som skal: Utføre positive sosiale handlinger, som å vise omsorg, dele og oppmuntre Leke og inkludere andre barn Delta aktivt i tekstskaping tør å ta utfordringer vise initiativ få gode erfaringer med friluftsliv til ulike årstider Eksperimentere med elementer – sand, vann, vind, snø og is Personalet skal: Anerkjenne barnas prososiale handlinger hjelpe barn inn i leken hjelpe barn til å sette ord på egne tanker, meninger og følelser Sette klare rammer for positive relasjoner barna i mellom Lar barna delta i tekstskaping Legge opp til at barna skal oppleve mestring Etablere gode og trygge rammer knyttet til uteliv og lek By barna på varierte opplevelser ute

April 2018 13 14 15 16 uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 13 1 14 2 2. påskedag 3 Planleggings-dag 4 5 6 7 8 15 9 10 11 12 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

ÅRSHJUL - april 2018 GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER: Vi bryr oss om hverandre HELSEFREMMENDE BARNEHAGE: Vinterlek og gode opplevelser i samspill  Vi ser barn som skal: Utføre positive sosiale handlinger, som å vise omsorg, dele og oppmuntre Leke og inkludere andre barn Delta aktivt i tekstskaping tør å ta utfordringer vise initiativ få gode erfaringer med friluftsliv til ulike årstider Eksperimentere med elementer – sand, vann, vind, snø og is Personalet skal: Anerkjenne barnas prososiale handlinger hjelpe barn inn i leken hjelpe barn til å sette ord på egne tanker, meninger og følelser Sette klare rammer for positive relasjoner barna i mellom Lar barna delta i tekstskaping Legge opp til at barna skal oppleve mestring Etablere gode og trygge rammer knyttet til uteliv og lek By barna på varierte opplevelser ute

Mai 2018 18 19 20 21 uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 18 1 Arbeidernes dag 2 3 4 5 6 19 7 8 Frigjørings-dagen 9 10 Kristihimmel-fartsdag 11 12 13 20 14 15 16 17 17.Mai  21 2. pinsedag 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

ÅRSHJUL - mai 2018 GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER: Medvirkning og sosial kompetanse HELSEFREMMENDE BARNEHAGE: Uteliv og mestring  Vi ser barn som skal: Oppleve medvirkning i egen hverdag og tillit til deltakelse i samfunnet Utforsker ulike landskap, blir kjent med institusjoner og steder i nærmiljøet og lærer seg å orientere seg og ferdes trykt  Være mye ute Oppleve bevegelsesglede og sosial samhandling ut fra egne forutsetninger. Sette grenser for egen kropp, få en positiv oppfatning av seg selv og bli kjent med egne følelser. Personalet skal: sørge for at barna erfarer at deres valg og handlinger kan påvirke for dem selv og andre. Introdusere barna for personer, steder og samfunnsinstitusjoner i nærmiljøet for å skape tilhørighet og hjelpe barna med å orientere seg og ferdes trykt. Legge til rette for mye uteliv Legge til rette for bevegelsesglede og sosial samhandling ut fra barnas forutsetninger Bidra til at barna utvikler et bevisst forhold til retten til å bestemme over sin egen kropp og respekt for andres grenser.

Juni 2018 22 23 24 25 26 uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 22 1 2 3 23 4 5 6 7 8 9 10 24 11 12 13 14 15 16 17 25 18 19 20 21 26 27 28 29 30

ÅRSHJUL - juni 2018 GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER: Medvirkning og sosial kompetanse HELSEFREMMENDE BARNEHAGE: Uteliv og mestring  Vi ser barn som skal: Oppleve medvirkning i egen hverdag og tillit til deltakelse i samfunnet Utforsker ulike landskap, blir kjent med institusjoner og steder i nærmiljøet og lærer seg å orientere seg og ferdes trykt  Være mye ute Oppleve bevegelsesglede og sosial samhandling ut fra egne forutsetninger. Sette grenser for egen kropp, få en positiv oppfatning av seg selv og bli kjent med egne følelser. Personalet skal: sørge for at barna erfarer at deres valg og handlinger kan påvirke for dem selv og andre. Introdusere barna for personer, steder og samfunnsinstitusjoner i nærmiljøet for å skape tilhørighet og hjelpe barna med å orientere seg og ferdes trykt. Legge til rette for mye uteliv Legge til rette for bevegelsesglede og sosial samhandling ut fra barnas forutsetninger Bidra til at barna utvikler et bevisst forhold til retten til å bestemme over sin egen kropp og respekt for andres grenser.

Juli 2018 26 27 28 29 30 31 uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 26 1 27 2 3 4 5 6 7 8 28 9 10 11 12 13 14 15 29 16 17 18 19 20 21 22 30 23 24 25 31

ÅRSHJUL - juli 2018 GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER God tid og lek HELSEFREMMENDE BARNEHAGE: Turer og lek ute  Vi ser barn som skal: kose seg og oppleve positive samspill på tvers av team Medvirke i hverdagen gå turer og oppleve fine positive dager Være med på matlaging   Personalet skal: Legge til rette for samspill på tvers av team La barna medvirke til hva som skal skje i barnehagen Sammen med barna planlegge og gjennomføre turer som gir barna positive opplevelser La barna medvirke i matlaging

BARNEHAGERUTA 2017-2018: Nytt barnehageår starter 21.august. Planleggingsdager 17.og 18.august. Planleggingsdag 17.november. Planleggingsdag 2.januar 2018 Planleggingsdag 3.april 2018 Disse dagene er barnehagen stengt.