Klok og Varm Råskap Roger Karlsen Kommersiell Direktør og 100% fra

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Organisasjonskultur Lars Klemsdal Arbeidsforskningsinstituttet.
Advertisements

Nordic Outdoor AS Alt til fiske og friluft på ett sted!
Om attføringsbedriftenes fremtidsmuligheter etter NAV reformen og AVI meldingen ………… men også litt om organisasjonen, politikk mm Årskonferansen 2007,
4Q00 / År  Driftsinntekter MNOK 67,4 (64,7)  Driftsresultat MNOK 0,4 (2,7)  Årsresultat MNOK 0,2 (1,9) Resultat 2000 (99 i parentes)
Eiet av familien Cappelen. Etablert i 1729
– Løsningen er kunnskap: Verdiskaping – hvem, hva hvor? Et innovativt Nord-Norge Markedsinnovasjon er og merke- varebygging i Nord-Norge; hvordan få det.
Sørhagen var opprinnelig brukt av besteforeldre, foreldre og fettere og kusiner, i alt 16 personer.
Styrearbeid i Norwegian
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
Nordnorske Suksesshistorier Kan suksess læres?
Offentlige anskaffelser og interkommunalt samarbeid
Identitet Skilpadde eller løk? GAUA feb KK 1.
1. HVA HETER MOTORSYKKELEN SOM SKAL SELGES? SPØRSMÅL TIL TEKSTEN 1. HVA HETER MOTORSYKKELEN SOM SKAL SELGES? 2. HVA ER PRISEN PÅ MOTORSYKKELEN? 3.
Branding av Nord-Norge - synliggjøring av det unike nord.
Leder Nordland Bondelag Direksjonsmedlem i Norges Vel
Hva betyr rekruttering og kompetanse for oppdrettsbedriftene?
Rekruttering av tillitsvalgte i landbruket sine organisasjoner Samarbeidsrådet, Sola, Terje Vareberg.
Forutsetninger for samarbeid Ansvar og Ressurser Arbeidsdeling og Organisering.
Workshop om Norges Omdømme 17. juni 2003 ”Merkevaren” Norge Hvorfor og hvordan Innlegg ved NHOs adm. dir. Finn Bergesen jr.
FONDSFINANS SIDE 1 Hvordan sikre verdiskapningen i Norge Erik Must Samfunn og økonomi 2002.
Jeg heter Yasmin Meralli Jeg er invitert hit på grunn av mine erfaringer som Konsernsjef for mangfold og likestilling i et av Canadas største finanskonsern,
Kjell Stamnes Konsernsjef Glamox ASA
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Relansering av eFaktura B2B. Nord Europas ledende meldingsformidler Itella leverer elektroniske informasjons- løsninger og -tjenester i ti nordeuropeiske.
Konkurransekraft på heimebane
Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø
Kapittel 11 Fra idé til bedrift 19/
Bedre med en dårlig fungerende farmasøyt enn ingen farmasøyt?
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Konkurranse BRANSJEPERSPEKTIVET Trygve G. Blix - 07 Moss AS.
Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.
S LÅR ALARM OM FATTIGE Side 27 – S VAR PÅ SPØRSMÅLENE MED UTGANGSPUNKT I TEKSTEN. 1. Hva er en slumstasjon? 2. Hvorfor slås det alarm om fattige.
A Merkantildata Company empowering your business.
BARNAS BARNEVERN 2020.
Borregaard – et innovasjonsdrevet selskap Norsk Rådmannsforum 26
MOT v/Sandnessjøen videregående skole. Dette er MOT: MOT er en ideell organisasjon som har livet til ungdom i sentrum MOT bevisstgjør ungdom til å ta.
Bibelen til Kina 1. Bibler til Kina 2 Bibelen: Tidligere en forbudt bok 3.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Den store verdenskrisen
Ulike visjoner for fremtiden …. ...men for å snakke om fremtiden, må man kjenne til fortiden...
Sammen får vi ting til å skje
Fjordlaks AS - konsernet
DELING AV MARKEDET MED KONKURRENTER
Vesterålen Marine Olje AS
En kontrakt som koster dyrt
Anti-korrupsjon.
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
The Avanti Group- Japan finner sjeldne jord innskudd brukes for
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
INNSAMLING TIL REDD BARNAS ARBEID
Forvaltningsplaner og andre planer
Synnøve Finden ASA 3Q06 presentasjon
Frå vinter- til heilårsdestinasjon
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Merverdiavgift – Praksis og erfaring
- og strategier for å ta tjenestene tilbake
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Gassbasert fermentering og dets kompetansebehov
HÅP I NORD-KOREA.
Kapittel 6: Inntektsdannelsen
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
VERDENS BESTE VERTSKAP
Linda Martin Viseadministrerende direktør Salg
Makroøkonomi for økonomer BI Trondheim Johannes Mauritzen K7.6 Steigum
PROTO.IO INTERAKTIV PROTOTYPING.
Opplev Sulis! Introduksjon: Her for å snakket om et prosjekt vi har på reiselivsnæringen her i Fauske kommune – Opplev Sulis., der jeg er prosjektleder.
Utskrift av presentasjonen:

Klok og Varm Råskap Roger Karlsen Kommersiell Direktør og 100% fra Mack sine verdier gjennom 140 år. Galskap heter temaet.. Men i råskap er i mitt hode mye av positiv ting som kan sammenlignes noen ganger med galskap. Roger Karlsen Kommersiell Direktør og 100% fra Nord-Troms

Historie

Etablert i 1877 Grunnleggeren Ludwig Mack Grunnleggeren av Klok og Varm råskap Mack sin grunnlegger var det fremste beviste vi har på galskap eller råskap. I en tid der motstanderene mot alkohol var ekstremt sterk, og de klarte neste å ødelegge for Ludwig. 140 år i år. Etterkommeren hans var hans svigersønn. En rå avgjørelse. HIstory •••

100% Familieeid 5 generasjon Administrerende direktør. Det har vært mange bølger I Mack sin historie. Anbefaler alle å se filmen vår, som vises I nabolokalet til ølhallen. Men en har vært alt fra veldig rik til teknisk konkurs flere ganger. Familien har I 140 år gjort alt for at bedriften og eierskapet skal forbli I nord-norge og I familien. Mack står bak en rekke veldrevne selskaper som har sitt utspring I fra Mack. 5 generasjon Administrerende direktør. HIstory •••

Nytt bryggeri i 2012 Investert 400 million i nytt bryggeri Det største beviset på at vi etterlever verdiene til grunnleggeren enda den dag I dag, er besliutningen om å bygge nytt bryggeri. Familien satset alt som var av verdier I selskapet på å bygge et nytt bryggeri, for å kunne overleve også de neste 140 år. I en verden der de store bryggereiene slår sammen bryggeri til enorme enheter, så valgte eierne og investere alt og litt til I et bryggeri her I vårt kjære nord-norge. Nærmeste har vært I Bodø, Nordlandsbryggeriet. Det ble kjøpt opp av Carlsberg, og lagt ned for masse år siden. Men de flyttet selsagt produksjon til Sørover, og forsatte å selge nordlandspils.. Investert 400 million i nytt bryggeri HIstory •••

identitet

69,39ºN 364 km nord for Polar sirkelen Vi er nord-norge, og nord-norge er oss. Det er så sterkt forankret I alt vi driver med hos Mack! 364 km nord for Polar sirkelen Identity •••

Vision Vi brygger nordnorsk stolthet Vi jobber døgnet rundt for å være en merkevare folk fra Norge, og spesielt nord-norge føler en stolhet til. Vi tilbyr spons til alle idrettslag og kulturarrangement, vi ønsker å være med å bygge Nord-Norge. Vi bruker kun nordnorske leverandører, I alle tilfeller det lar seg gjøre. Design, teknisk, bygging av fabrikk. Vi har også ansatte som har etablert egne selskaper med en storavtale med Mack, slik at de turte å starte for seg selv. Identity •••

Verdier Klok og varm råskap Identity •••

selskap

105 ansatte 43 i salg Company ••••••••

17 million liter ØL 15 million liter mineralvann Company ••••••••

Omsetning 593 MNOK Company ••••••••

Konkurrenter

Overordnet konkurransestrategi

Klok og varm råskap Eksport Råskap Ny fabrikk Satser nasjonalt Kjemper mot giganter (kunde og konkurrenter) Æ... Eksport Tappebru Ølhallen Nord-norsk: verdivalg på alt vi gjør Historien