Ny vri oppgave Wasim og Lise

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vurderingskriterier og oppgaver
Advertisements

Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
TIDE Knowledge is only as good as its intelligent application Schmoker, 2006 Kunnskap er bare så god som mottakerens evne til å bearbeide den.
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
Omvendt undervisning Foredrag på Impulskonferansen i Molde, 21. oktober Roar Edland-Hansen, NDLA.
Nasjonalt toårig tverrfaglig utdanning i behandling av pasienter med alvorlige psykiske lidelser Torleif Ruud Professor, Akershus universitetsykehust
Examen philosophicum. Ordning -Organisert under IFIKK (Institutt for filosofi, idé- og kunsthistorie og klassiske fag), -Rektor som formelt bestemmer.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
Klasseledelse: Oppstart av en undervisningstime Berit Bratholm:
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
V ELKOMMEN TIL FORELDREMØTE D AMSGÅRD SKOLE. P ROGRAM Orientering ved avdelingsleder Informasjon fra lærere på trinnet.
Velkommen til foreldremøte 2.trinn Onsdag 30. september 2015.
V ELKOMMEN TIL FORELDREMØTE D AMSGÅRD SKOLE. P ROGRAM Orientering ved avdelingsleder Informasjon fra lærere på trinnet.
LÆRERROLLEN L 97: Formidler, omsorgsperson, veileder, samtalepartner, og regissør.
Vurdering for læring i Fysikk 1
NY VRI Nina og Ingvild.
Punkt 1 - Forstår hva de skal lære og hva som forventes av dem
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
Ny vri Kany, Lene og Mona.
«Utviklende læring i matematikk»
20. september.
- sammen for en bedre skole!
Informasjon om eksamen
Gruppearbeid til bolk D for emnet Digital forvaltning (DRI)
Tverrfaglig uke for LUT
Undervisning med ny vri
Ny vri – Gruppepresentasjon
«Bare bok gjør ingen klok»
PRAKSISMØTE.
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Video i undervisningen
Oppsummering av spørreundersøkelse:
Lekser.
Den matematiske samtalen
Arealeffektiv bruk av skolebygg i videregående opplæring
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Samtaletrekk B – Samarbeid
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
Evaluering eBorger Pilot
OPPLegg for praksistime
Modul 4 – Representasjoner
Kjennetegn på problemløsing B – Samarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Systematisk arbeid med motivasjon
Systematisk arbeid med motivasjon i fag
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Voldsforebyggende opplæring
Modul 5 – Oppgaver som engasjerer og utfordrer
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Formativ evaluering BI Stavanger
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
Tips og triks Slide slettes!
Velkommen til nytt skoleår
Critical Literacies and Awareness in Education
Tips og triks Slide slettes!
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Egenvurdering i matematikk B – Samarbeid
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
Modul 3 – La deg inspirere til å inkludere
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 1 – Representasjoner
Modul 3 – Intensiv opplæring
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 2 – Observere elevenes strategier
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Modul 2 – Oppgaver som engasjerer og utfordrer
Utskrift av presentasjonen:

Ny vri oppgave Wasim og Lise

Mål Lage en filmsnutt/filmklipp Bruke digitale ferdigheter Trekke inn erfaringer fra tidligere studier eller jobb, vise evne til selvstendig arbeid Læringsmålene er delt i tre nivåer- grunnleggende, moderat og avansert. Gruppen skal prestere mot moderat-avansert mål Bli bedre i datahåndtering

Læreforutsetninger To dager i uka – fire timer Gruppe på 15 deltakere Mot A1/A2 Innehar moderate ferdigheter i digitalkompetanse

Vri i oppgaven Lage en filmsnutt/filmklipp Ukeplanen forlenget fra en til to uker Undervisningen – fra lærerstyrt til elevstyrt Del 1 – se på en film, levere oppgaver knyttet til filmen, vurdere og skrive en omtale av filmen – gruppevis Del 2 – velge en film selv- presentere foran klassen med vekt på konstruktiv vurdering-gruppevis eller individuelt Del 3 – lage en filmsnutt, intervjue administrasjonen på FK, bearbeide spørsmålene på forkant

Vurdering Tilbakemeldinger – gruppevis og individuelt Formativ og summativ vurdering Levere skriftligoppgaver på itslearning. Godkjent eller ikke godkjent Selvstendig arbeid Presentasjoner i plenum

Resultater/drøfting Gjennomført over to uker. Fokus på detaljer, krever tid Jobbe for å styrke selvstendighet i oppgaveløsning og bruk av ulike digitale ferdigheter Diskusjoner og tilbakemeldinger ble brukt til å forbedre resultatet Variasjon fremmet motivasjon og engasjement Tidligere erfaringer og datakunnskaper kom frem Filmsnuttene ble lagt ut på itslearning.

Lises nye vri- Jobbsøkerkurs Tidligere: 3 dager, 3 ulike tema, forelesninger, forsøk på plenumsdiskusjon, individuelt arbeid Ny vri: 3 dager, fortsatt de 3 samme tema, bruk av nettkurs, gruppeoppgaver med digitalt hjelpemiddel, fremleff, plenumsdiskusjon, selvstendig arbeid, kahoot

Mål for ny vri Større aktivitetsnivå hos deltakere Større læringsutbytte

Hvordan gikk det? Mer aktive deltakere Samarbeid på tvers av gruppene for dagen Tok større ansvar for læreprosessen selv Min arbeidsdag ble «enklere» Skriftlig evaluering viser: 8 av 10 deltakere opplevde i stor grad å ha nådd målene 2 av 10 nådd målene i noen grad 10 av 10 mente at opplegget var variert og interessant

Felles refleksjonsnotat for gruppen Mer aktive elever som tar større grad av ansvar for egen læring Økt motivasjon for timer/kurs Lavere terskel for samarbeid mellom elever på tvers av tidligere grupperinger Fra lærerstyrt til elevstyrt Vi som lærer fikk en mer tilbaketrukket rolle i klasserommet, men det krevde mer i forkant Positiv opplevelse