Velkommen informasjonsmøte om EDAG og A-ordningen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Uib.no UNIVERSITETET I BERGEN Organisatoriske utfordringer ved utdannings- og forskningssamarbeid – forskningsutdanningen som bindeledd Anne Christine.
Advertisements

INTERNKONTROLL - Medlem av Norges største frittstående elektrikerkjede -
Uib.no UNIVERSITETET I BERGEN Samarbeid om skoleerfaring og praksis Samling med lærere i realfagspartnerskapet 7. mai 2012 Legg inn «Avdeling / enhet»
Fagprøven Før fagprøven Får oppmelding, vi tar hensyn til ønske om dato. Sender en mail med bekreftelse til veileder. Ny mail om informasjon.
Uib.no UNIVERSITETET I BERGEN Legeutdanning og forskning i primærhelsetjenesten – to sider av samme sak? Guri Rørtveit Instituttleder, professor dr. med.
Sammenheng mellom IKT-bruk og læringsutbytte i videregående opplæring Rapportering om status og framdriftsplan for prosjektet til Østlandssamarbeidet 25.
Bjørn H. Kopperud FAPL / Kakerlakk Artemis brukerforum SUHS – 8. nov. 12.
MANDAL KOMMUNE FROKOSTMØTE Kirsti Bauer-Nilsen Mandal kommune.
Prosjekt Arbeidskraft Hovedformål og delprosjekter Vi tror på muligheter.
Uib.no UNIVERSITETET I BERGEN Spørsmål i undervisningen – Hvordan påvirker ulike typer elevenes læring? Samling for veilederne i realfagspartnerskap 7.
Et felles løft for alle Gjennomføring av arbeidsmøte.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
​ Stort nasjonalt engasjement for forebygging av overdosedødsfall! Oppsummering fra det nasjonale læringsnettverket1.
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Alternativ 6 Kunnskapsdepartementet Fraværsgrense i videregående skole Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen.
UTDANNINGSFORBUNDETS LANDRAPPORT Tore Fjørtoft Sentralstyremedlem og leder av Sentralt Lederråd Majvik 2-4.september 2013 Landrapport 2013.
Prosjekt Etterbruk av skolebygg Felles oppstartmøte for arbeidsgruppene onsdag Agenda:  Presentasjon av organiseringa av prosjektet  Presentasjon.
Likehel.no Et opplæringsprogram i sikkerhetskultur for kraftnæringen
SkoleVfL 2.1 Jåttå vgs august 2017 – mars 2019.
Leanreisen i Bamsebo barnehage
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE.
ROS-analyse.
Hvorfor skal vi måle? Hvordan?
Kjøre- og hviletid Bruk av digital fartskriver
Høstsamlingen 2014 Pasientsikkerhetsprogrammet
Krav til sikring av personopplysninger
Status Brønnprosjektet
Definering av evalueringen
Forskerutdanning og gjennomføringstid ved MN-fakultetet
Evaluering av nettverk for administrative Studieledere, 2017
Orientering i møte HMS i byggesaker.
Sourcingstrategi for «Virksomhetens navn» innenfor område «xx»
Nye for ansatte-sider: Status og tidsplan høsten 2015
Innføring i lovverket som gjelder barn og unge i planlegging
24 november 2017 Elisabeth Wold
MÅL FOR ARBEIDSGRUPPENS ARBEID
Aktivitetsplan Internrevisjonen HMN-RHF - Presentasjon for Regionalt brukerutvalg 9. mai Vedtatte aktiviteter 2016 Aktiviteter som vurderes.
Forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) i Statped
Likestilling i kommunalt planarbeid
Min Tid Tekn/adm ansatte
Min Tid Tekn/adm ansatte
HMS © Caritas Norge..
20 September, 2018 Sjekkliste for beslutningspunkter (BP) knyttet til HiOAs prosjektmodell For mellomstore og store prosjekter - verktøy for prosjekteier.
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Hvorfor Autorisasjonsdata, og hva er det for noe?
Bluegarden Tid og Prosjekt ved UiB
Kurs for nye hovedtillitsvalgte
Min Tid Tekn/adm ansatte
- digitalisering av pensum
HMS Charteret – referat fra arbeidsmøte
Samlokalisering etter fusjon
Min Tid Tekn/adm ansatte
Klubbutvikling oppfølging
Mal for styringsdokument
Arbeidsgruppe 1. Beredskap 2020 og ROS analyse for sammenslåingsprosessen
Digital postkasse til innbyggere
Stafettloggen Handlingsveileder
03 Introduksjon til ROS-analyse 08 PowerPoint-mal for ROS-analyse
Å bruke e-læringskurs i kvardagen
Oppsummering Organisasjonsutvalget
Personvernrutiner i Attac for regionalledd
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Navn og dato slik: Navn Navnesen, 2. mars 2011
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Innføring for rollen «brannmann»
Utskrift av presentasjonen:

Velkommen informasjonsmøte 12.5.2014 om EDAG og A-ordningen Legg inn «Avdeling / enhet» på hver side: 1 Gå til menyen «Sett inn» 2 Velg: Dato og klokkeslett 3 Skriv navn på avdeling eller enhet i feltet «Bunntekst» 4 Velg «Bruk på alle" Økonomiavdelingen Velkommen informasjonsmøte 12.5.2014 om EDAG og A-ordningen Kursholdere: Ingar Grønstad, EDAG-prosjektet/Skatteetaten og Britt Visedo, Bluegardens representant i referansegruppen til EDAG

Prosjektgruppe nedsatt ved UiB med ansvar for prosessen internt: Avdeling / enhet Prosjektgruppe nedsatt ved UiB med ansvar for prosessen internt: Berit Solsvik (leder) – ØKA/Lønn Anne-Karin Sulen – ØKA/Lønn Kate Fauskanger – ØKA/System Henrik Tøndel – POA Gerd Johannessen - MOF Elin Kvåle Frigaard – MNFak Arve Sennesvik - HF

Mandat til prosjektgruppe ved UiB: Avdeling / enhet Mandat til prosjektgruppe ved UiB: Prosjektgruppens mandat skal være å gjennomføre nødvendige kontroller og tilpasninger av systemet slik at A-ordningen kan innføres på UiB Gjennomføre endringer i arbeidsrutiner som utføres både sentralt og desentralt på UiB Prosjekteier Økonomiavdelingen i samarbeid med Personal- og organisasjonsavdelingen Oppstart, gjennomføring og avslutning av prosjektet Oppstartsmøte bør skje i forkant av Informasjonsmøte ved UiB 12.5.2014, hvor medlemmer av EDAG prosjektet informerer om omleggingen 1.1.2015. Gjennomføring av prosjektet skjer fortløpende i hele 2014. Prosjektet skal kartlegge og analysere rutiner, datakvalitet og endringer som må til med tanke på arbeidsmetoder og oppgaver i virksomheten. Prosjektet skal videre initiere omlegging av rutiner internt, og ivareta at informasjonen om den nye ordningen når ut i hele organisasjonen. Prosjektet avsluttes når A-ordningen er innført i 2015 på UiB.

Avdeling / enhet