Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

MÅL FOR ARBEIDSGRUPPENS ARBEID

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "MÅL FOR ARBEIDSGRUPPENS ARBEID"— Utskrift av presentasjonen:

1 MÅL FOR ARBEIDSGRUPPENS ARBEID
SVARE PÅ: Hvilke typer areal trengs? Hvordan skal arealene brukes? Hvor mye av dette arealet vil NTNU trenge? En av flere arbeidsgrupper Arbeidsgrupper etableres med deltagere fra flere fakultet, fellesadministrasjonen, og med medlemmer med erfaring fra ulike former for tillitsmannsarbeid. Arbeidsgruppene er ikke partssammensatte, og skal ikke ta beslutninger. Formell medvirkning skjer i NTNUs etablerte medvirkningsfora. Deltagerne bidrar inn i arbeidet i kraft av egen kompetanse og erfaring. Rektor har utnevnt en leder av hver arbeidsgruppe. Denne personen er rekruttert fra NTNUs linjeorganisasjon. Rollen som leder av arbeidsgruppen omfatter blant annet følgende oppgaver: •Etablere og holde kontakt med NTNUs organisasjon og fagmiljøer •Ivareta NTNUs interesser sammen med arbeidsgruppens øvrige medlemmer •Bidra til å forankre prosesser og arbeidet i fakultetene •Bistå med å informere om arbeidet i arbeidsgruppen •Bidra til at arbeidsgruppen får tilgang til relevant informasjon og relevante ressurser

2 FASE 2, DEFINERE - GJENNOMFØRES 2017

3 ARBEIDSPAKKER 02 TRINN 1: Planlegge metode Definere mål
UTFORSKE MULIGHETER 02 BESKRIVE DEFINERE OG MÅLSETTE ANALYSERE BESKRIVE KARTLEGGE EKSISTERENDE TRINN 1: Planlegge metode Definere mål 2: Gjennomføre kartlegging og utforsking 3: Analysere og kvalitetssikre 4: Anbefale

4 DEFINERE ARBEIDSPLASS-AREALER
DEFINERE OG MÅLSETTE DEFINERE ARBEIDSPLASS-AREALER DEFINERE OG MÅLSETTE SPØRSMÅL Hva er «Arbeidsplass» – og hvordan kan det beskrives? Hva karakteriserer prosessene som typisk finner sted i disse rommene? Hvem er kjernebrukerne (studenter, professorer, osv.)? Hvilke parametere er relevante for slike rom? (små-store, delt-fast, åpent-lukket) Kan vi se for oss en innledende typologi for slike rom?

5 Hvordan vil undervisnings og forsknings endre seg i fremtiden?
UTFORSKE MULIGHETER UTFORSKE MULIGHETER SPØRSMÅL Hvordan vil undervisnings og forsknings endre seg i fremtiden? Hvilke faktorer eller trender vil trolig ha en påvirkning på de fremtidige kravene til arbeidsplassareal? Hva er nye, lovende konsepter innen arbeidsplasser? Hva forventer/ønsker ansatte og studenter fra et ideelt arbeidsmiljø? Ulike scenarioer, teknologi, klimaendring og tilgang til ressurser DEFINERE OG MÅLSETTE

6 METODEBESKIVELSE, KARTLEGGING REGISTRERING AV BRUK
KARTLEGGE EKSISTER-ENDE METODEBESKIVELSE, KARTLEGGING REGISTRERING AV BRUK Forstå hvordan dagens arbeidsplasser og lokaler blir brukt Teller tilstedeværelse fire ganger per dag i to uker Arbeidsstasjoner, møterom, sosiale soner, annet Teller antall som er til stede, ikke hvem Standard skjema og rute – tellingen kan (bør) gjennomføres av rådgiverne eller av en NTNU ansatt (student?) etter veiledning fra rådgiver Viktig: Finne tidsrom som er «normalt»

7 METODEBESKIVELSE, KARTLEGGING SURVEY
KARTLEGGE EKSISTER-ENDE METODEBESKIVELSE, KARTLEGGING SURVEY Velprøvd og anerkjent undersøkelse med over svar i databasene Hovedtema: Hvor godt legger arbeidsplassen din til rette for det du skal gjøre? I tillegg: Mobilitet, fasiliteter, tjenester Muliggjør benchmarking Metode og gjennomføring diskuteres i arbeidsgruppa før sommerferien 2017

8 MÅLBILDE ØNSKET FREMTID LØSNING HVORDAN VI JOBBER
Vi har starter med å definere mål, ønsket fremtid og å beskrive hvordan vi jobber (aktiviteter, arbeidsplasser). Dette skal grunnlag for løsning.

9

10

11

12 Arbeidsplasser ved NTNU er:
NTNU arealer hvor de ansattes arbeidsoppgaver løses, individuelt eller sammen med andre Arealene skal •Være tilgjengelig for de ansatte •Ha kvaliteter som muliggjør effektivt arbeid •Ha kvaliteter som tiltrekker seg de beste fagressursene

13 Hvilke kvaliteter muliggjør effektivt arbeid og tiltrekker seg de beste fagressursene ved vårt fakultet?


Laste ned ppt "MÅL FOR ARBEIDSGRUPPENS ARBEID"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google