Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Samlokalisering etter fusjon

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Samlokalisering etter fusjon"— Utskrift av presentasjonen:

1 Samlokalisering etter fusjon
Systematisk HMS-arbeid i samlokaliseringsprosjektet 6. juni 2018

2 Samlokaliseringsprosjektet er bedt om å orientere om arbeidsmiljømessige konsekvenser av samlokaliseringen etter fusjon. - Informerer om struktur og system - Enkeltsaker løses fortløpende i samarbeid med aktuelle miljøer

3 Hvilke vurderinger er gjennomført av arbeidsmiljøbelastning?
Med bakgrunn i internkontrollforskriften § 5.6. kartlegge farer og problemer og på denne bakgrunn vurdere risiko, samt utarbeide tilhørende planer og tiltak for å redusere risikoforholdene § 5.7. iverksette rutiner for å avdekke, rette opp og forebygge overtredelser av krav fastsatt i eller i medhold av helse-, miljø- og sikkerhetslovgivningen Er det gjennomført følgende risikovurderinger: SAMLOK: Fysiske forhold april 2017 med bistand fra HR/HMS-avdelingen. SAMLOK: Psykososiale/organisatoriske forhold og byggeprosessen desember Resulterte i justert fremdrift og omfang for prosjektet, og løpende håndtering av risiko med bakgrunn i risikovurderingen. IE: Psykososiale og organisatoriske forhold juni 2017 IV: Psykososiale, organisatoriske og økonomiske forhold februar Temperaturmålinger 4 stk i perioden SØ: Planlegger risikovurderinger ihht. fasene i delprosjektet i aug 2018.

4 Den overordnede prosessen - metodikken i prosjektet
Risikovurderinger knyttet til organisasjonsprosessene gjennomføres i konseptbearbeidingsfasen (HMS). Risikovurdering i byggeprosessene gjennomføres i detaljprosjekteringsfasen (SHA) FASER Behov Konseptutvikling Konsept-bearbeiding Detaljprosjektering Produksjon Overlevering/bruk Etablere våre felles mål for samlokal-iseringen Kvalitetssikrer og spille inn til SAMLOKS programnotat Utformer og spiller inn vårt utkast til romplan Utpeker bruker-representant(er) og flyttekoordinator Bestemmer hvor hver enkelt skal sitte og planlegge hvordan vi skal jobbe ilag Tar over bygget, og fortsetter org.-utviklings-arbeidet Hva gjør vi i fasen? Fasens slutt

5 Oppdatert status fra fakultetene for prosesser som er i gang.
IV: Temperaturmåling gjennom intervju med tema fusjon og samlokalisering viser at teknisk/administrative spesielt rapporterer om økt arbeidsmiljøbelastning og endringstretthet. Behovet for informasjon er også stort. IE: Har ingen informasjon arbeidsmijømessige utfordringer så langt. SU: Forventer ingen uforsvarlig arbeidsmiljøbelastning i prosjektet, forutsatt forventet fremdrift.

6 Ivaretagelse av HMS-krav i prosjekteringen (byggeprosessen)
All prosjektering utføres av ansvarlig prosjekterende med ansvarsrett ihht krav i Plan- og bygningsloven All prosjektering forholder seg minimum til lover, forskrifter, standarder og dets like. Dokumenterte HMS-krav fravikes ikke Brukerbehov utover HMS-krav vurderes ifht kost-nytte Krevende å skille nice-to-have og need-to-have. Det må være aksept for å utfordre medarbeidere og studenter angående behov

7 Prosessen ifbm med utsettelsene som nå er foreslått
Avdekket at foreslåtte løsninger ikke tilfredsstilte fagmiljøenes forventninger – ønske om mer omfang og høyere kvalitet Styringsgruppa foreslår justert fremdrift for å gi mulighet til å ivareta fagmiljøenes forventninger Konsekvensene av en utsettelse utredet i berørte miljøer, samt behandlet i LOSAM og SESAM Styringsgruppa vurderer at en utsettelse gir flere fordeler enn ulempe – ingen vesentlige konsekvenser som taler mot utsettelse Endelig rektorvedtak etter drøfting i SESAM


Laste ned ppt "Samlokalisering etter fusjon"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google