Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Forside/oversikt Fag / tema Samfunnsfag, Norsk, Engelsk Trinn 5. trinn
Advertisements

Eksamen i Treningslære 2
Nordby skole NASJONALE PRØVER Informasjon til SU og FAU
Seks undervisningsprinsipper for god regneopplæring
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
Veiledet lesing Mørkved skole
Matematikk muntlig på studieforberedende program
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Tidligere læreplaner.
Praksislærermøte GLSM-praksis
Den digitale skole av Anna, Solveig, Hege, Carina og Regine fra Olsvikåsen vgs.
Forside/oversikt Fag / tema Forming, matematikk, symmetri, geometri
Læreplanen Historie Vg2.
Målene for regning og bruk av regnestrategier
KUNNSKAPSLØFTET Ny skolereform i 2006.
”Morderne” Fra novelle til film.
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Tidlig innsats i matematikk
Velkommen til foreldremøte!
Gilbert Engelsk 5. – 7. trinn, spesialundervisning ungdomstrinnet.
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
Tilpasset undervisning i matematikk
Slåtthaug ungdomsskole
Ressursutvikling NORSK - OLYMPIA. Mål Lærere i fellesfag og programfag skal få møte hverandre og presentere og videreutvikle ideer til tverrfaglige undervisningsopplegg.
FORELDRESKOLEN DEL 2 MATEMATIKK
Vurdering i matematikk
KUNNSKAPSLØFTET Rakel.K.Rohde Næss. Tradisjonelt syn på læring og undervisning Pensumstyrt Lærerstyrt undervisning fra kateteret Memorere,rette svar Læreren.
Matematikk på mellomtrinnet
Vi vet at alle kan. Alle elever kan lære trass ulike forutsetninger.
Digitale hjelpemidler i matematikk Hva sier læreplanen – hva gjør vi?
Foreløpig prosjektbeskrivelse Norskgruppa. Fagprosjekt i norskfaget Utgangspunktet var noen læreres ønske om å kunne lage nettsider med elevene og publisere.
Kort om algoritmer.
Å jobbe med pluss, minus, gange og dele - algoritmer
Tiltakspakke og prosjektet ”Bedre vurderingspraksis”
Utviklet av pedagoger i
Foreldreskole i matematikk - Du utgjør forskjellen! Eirin Anette Ekeberg
Om å undervise, tilrettelegge veilede, kartlegge, teste, prøve og vurdere elever i en læringsaktivitet Berit Bratholm:
Oppgave:  Regn ut = ? Gå i gruppe på 3. Forklar hva du har gjort, hvordan du har tenkt, hvorfor blir det riktig? Har dere ulike strategier?
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Velkommen til foreldremøte 7/ rød. Klasse 3 rød 22 elever, 13 jenter og 9 gutter Sosialt miljø: En godt sammensveiset gjeng Inkluderende klassemiljø.
MATEMATIKK Åmot ungdomsskole Erfaringer -Vurdering -Karakterer -Ulike mål -Hva kan hjemmet bidra med? -Oppgave fra prøve i matematikk 8. trinn.
Algoritmer, regnemåter, regneregler Fagplanen for M1, 3. semester: ordning og systematisering, regnemåter, regneregler, begrunnelser og bevis, vurdering.
Foreldremøte 9. TRINN. Saksliste Sak 1: Velkommen v. teamleder Sak 2: Kontaktlærere informerer Visma Lekser i moodle Klasseinndeling, innspill fra.
Ny læreplan Bygger som L97 på et sosial konstruktivistisk læringssyn Større metodefrihet.
Våre 4 bruksområder for bokstavene: Identiteter: To algebraiske uttrykk kan være like; dvs at de får samme verdi hvis vi setter inn en verdi for bokstavene.
Oppstarten Første uke- strålende Jobber med gode rutiner og arbeidsro Lesestund hver morgen. Øver på å skrive stavskrift Alle har venner, godt klassemiljø.
NY VRI Nina og Ingvild.
Multiplikasjon - Leksjon 2: Hoderegningsstrategier store multiplikasjonsstykker Lekse til tirsdag.
Skriv inn prosjekttittelen her Navn Lærerens navn Skole
Nasjonale prøver Sandved skole
Hva er nytt? De fire regneartene..
Foreldremøte 3.trinn. 16.mars 2017
Multiplikasjon - Leksjon 1: Sammenheng mellom multiplikasjon og divisjon Lekse til mandag.
Velkommen til Foreldremøte 7. trinn
Tips til hvordan å lykkes med læringspartner
Multiplikasjon - Leksjon 3: fremgangsmåte/algoritme oppstilt multiplikasjon Lekse til torsdag.
DIGITALE MÅLEVERKTØY I BYGGE OG ANLEGGS BRANSJEN
Fagsamling Elektro Inger Forseth Thon Bodø
Bedre gjennomføring i matematikk
«Bare bok gjør ingen klok»
REalfagskommune!.
Kurs for lærere i fremmedspråk Florø 2008 Rita Gjørven ILS UiO
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE PÅ 3.TRINN
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Tips til hvordan å lykkes med læringspartner
Fagfornyelse: ny læreplan i morsmål for språklige minoriteter Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020: LK2020 Aleksandra Kuźnik.
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Velkommen til 6C Jeg er ny og noen foresatte/foreldre er ny. Kort presentasjon om hvem vi foreldre/foresatte til.
Utskrift av presentasjonen:

Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget og hvilke kompetansemål og læringsmål vi vil arbeide med i dette opplegget. Målene er hentet fra Kunnskapsløftet, etter 4. trinn og etter 7. trinn.

Om opplegget Dette opplegget er laget for 5. trinn, og vi vil arbeide med det i min klasse i uke 20, 2017. Lekser hjemme til hver dag Se presentasjoner og svare på noen små tester Arbeide med oppgaver på skolen Opplegget kan også brukes på andre trinn, og passer godt for mellomtrinnet. Hvorfor flipped classroom? Forberedte elever Mer effektive arbeidsøkter på skolen Mer tid for læreren til å veilede på skolen

Kompetansemål Fra Kunnskapsløftet, etter 4. trinn og etter 7. trinn - https://www.udir.no/kl06/MAT1-04?lplang=nob utvikle, bruke og diskutere metoder for hoderegning, overslagsregning og skriftlig regning, og bruke digitale verktøy i beregninger utvikle og bruke varierte metoder for multiplikasjon og divisjon, bruke dem i praktiske situasjoner og bruke den lille multiplikasjonstabellen i hoderegning og i oppgaveløsning gjenkjenne, eksperimentere med, beskrive og videreføre strukturer i tallmønster

Læringsmål Dette skal vi lære denne perioden Lære å benytte seg av metoder for hoderegning med store multiplikasjonsstykker Kunne forklare hvordan du tenker når du løser store multiplikasjonsstykker ved hjelp av hoderegning Kunne se sammenhengen mellom multiplikasjon og divisjon Kunne bruke og forklare en fremgangsmåte (algoritme) for å løse multiplikasjonsstykker skriftlig

Kilder: Kunnskapsløftet: https://www.udir.no/kl06/MAT1-04?lplang=nob