Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget og hvilke kompetansemål og læringsmål vi vil arbeide med i dette opplegget. Målene er hentet fra Kunnskapsløftet, etter 4. trinn og etter 7. trinn.
Om opplegget Dette opplegget er laget for 5. trinn, og vi vil arbeide med det i min klasse i uke 20, 2017. Lekser hjemme til hver dag Se presentasjoner og svare på noen små tester Arbeide med oppgaver på skolen Opplegget kan også brukes på andre trinn, og passer godt for mellomtrinnet. Hvorfor flipped classroom? Forberedte elever Mer effektive arbeidsøkter på skolen Mer tid for læreren til å veilede på skolen
Kompetansemål Fra Kunnskapsløftet, etter 4. trinn og etter 7. trinn - https://www.udir.no/kl06/MAT1-04?lplang=nob utvikle, bruke og diskutere metoder for hoderegning, overslagsregning og skriftlig regning, og bruke digitale verktøy i beregninger utvikle og bruke varierte metoder for multiplikasjon og divisjon, bruke dem i praktiske situasjoner og bruke den lille multiplikasjonstabellen i hoderegning og i oppgaveløsning gjenkjenne, eksperimentere med, beskrive og videreføre strukturer i tallmønster
Læringsmål Dette skal vi lære denne perioden Lære å benytte seg av metoder for hoderegning med store multiplikasjonsstykker Kunne forklare hvordan du tenker når du løser store multiplikasjonsstykker ved hjelp av hoderegning Kunne se sammenhengen mellom multiplikasjon og divisjon Kunne bruke og forklare en fremgangsmåte (algoritme) for å løse multiplikasjonsstykker skriftlig
Kilder: Kunnskapsløftet: https://www.udir.no/kl06/MAT1-04?lplang=nob