Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Bedre gjennomføring i matematikk

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Bedre gjennomføring i matematikk"— Utskrift av presentasjonen:

1 Bedre gjennomføring i matematikk
Kongsgård Skolesenter, 10. november 2017

2 Fra videregående skoles ståsted
Trine Einerkjær Harbo Lektor i realfag Fagutvikler i matematikk på KKG Representant for fagforum i matematikk i Vest-Agder

3 Matematikkfaget på VGS
STUDIEFORBEREDENDE VG 1 VG 2 VG 3 1T R1 R2 S1 S2 1P 2P YRKESFAG VG 1 PÅBYGG VG 3 1P-Y 2P-Y 1T-Y 2T-Y

4 1T Elevene er motiverte, interesserte og har god karakter fra ungdomsskolen. For at elevene skal få til 1T bra er det viktig at de behersker algebra godt og jobber jevnt. Elevene må ha forståelse for matematikken bak operasjonene, eks: løse likninger. - Ikke pugging av formler eller algoritmer! Verktøy: Geogebra

5 1P Elevene er noe motiverte, ikke så interesserte og kan ha veldig varierende karakter fra ungdomsskolen. Pensum i 1P går gjennom mange forskjellige temaer. Verktøy: Excel og Geogebra.

6 1P-Y Elevene går i mindre klasser og har varierende men ofte veldig liten grad av interesse og motivasjon. De er også ofte veldig svake. Pensumet i faget holder et lavere nivå enn 10. klasse. Verktøy: Excel

7 Svake elever trenger: Sunn fornuft og logikk. Tallforståelse.
Sjekke svaret. Enheter for lengde og mengde. Ikke å gjøre flest mulig oppgaver men å sitte og jobbe noen minutter hver uke. Struktur. Ikke flere formler de må pugge. Metoder for å tolke tekstoppgaver.


Laste ned ppt "Bedre gjennomføring i matematikk"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google