Et lett utvalg av resultater fra Sjøstrand skole

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
FORMÅLET MED SKOLEN Opplæringen skal, i samarbeid og forståelse med hjemmet, åpne dører mot verden og framtiden og gi elevene historisk og kulturell innsikt.
Advertisements

Velkommen til foreldremøte høsten Overgang fra felles del til avdelingsvis……  Vi går gjennom stokken  Viser konkretene som støtter hverdagens.
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
SYSTEMATISK KVALITETSARBEID Foto: Crestock. Prof. V Robinson five dimensions: Establishing goals and Expectations Mål etablert på skoleeiernivå / delvis.
Dette er klassen vår. Vi er jenter og gutter som trives saman.
2. mars trinn Vormsund ungdomsskole. Nasjonale prøver.
Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
Kapittel 1 Læring og undervisning i sosialkunnskap.
Kartleggingsprøver på godt og vondt- hva gjør vi? Tove Mathisen og Kurt Henriksen Hvorfor kartleggingsprøver? Begrepsforståelse? Hvilke kartleggingsprøver.
SKOLE OMSORG, OPPFØLGING, LEKSER, HOLDNINGER, ENGASJEMENT.
Ståstedsanalysen. Udir.no - Skoleporten - Ståstedsanalysen.
Foreldremøte Kristianslyst skole høsten 2016 Velkommen til 8D.
Driftsstyrets rolle i arbeidet med kvalitetsvurdering og skoleutvikling.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
Vurdering -hva ligger i en karakter? -forventninger lærere og elever.
V ELKOMMEN TIL FORELDREMØTE D AMSGÅRD SKOLE. P ROGRAM Orientering ved avdelingsleder Informasjon fra lærere på trinnet.
BUØY SKOLE Lærelyst, vekst og glede. Vår visjon: Lærelyst, vekst og glede  Buøy skole år: 1-7 skole,160 elever og 30 ansatte  Opplæringsloven, læreplanen.
VURDERING FOR LÆRING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Valg av verdier bilde. Våren 2015 SSK fotball ønsket å bli mer bevisst på hva vi vil og hvordan vi vil ha det. Alle lag ble bedt om å diskutere verdier.
Foreldremøte Læringsmiljø Jan Åge Almås. Thomas Nordahls 8 punkter for at en elev skal ha et godt læringsmiljø Thomas Nordahl: skoleforsker og professor.
Andre økt: 12 måter å elske bøker på økt er delt inn slik:  Utveksling av erfaringer og tanker gjort siden sist (15 min)  Innledning til dagens.
BRUKERUNDERSØKELSENE 2015 Det er viktig å minne om at resultatene fra brukerundersøkelsene ikke gir oss den fulle og hele sannheten om kvaliteten på tjenestene.
Velkommen til foreldremøte 2.trinn Onsdag 30. september 2015.
3 4 Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
V ELKOMMEN TIL FORELDREMØTE D AMSGÅRD SKOLE. P ROGRAM Orientering ved avdelingsleder Informasjon fra lærere på trinnet.
Foreldrenes betydning for elevenes læring Thomas Nordahl
Du har rett til å ha det bra! - Hva forteller oss «Ung i Rogaland 2016»?
SAMARBEIDSMØTE – KONSTITUERING FAU Onsdag Vestmyra skole.
Velkommen til Foreldremøte for 9. trinn
Velkommen til Foreldremøte for 10. trinn
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Informasjon til FAU
Velkommen til møte om russebusser og skolemiljø
Skolemakkerskap (eller VIP-makkerskap)
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Mobbeombudet i Rogaland
Arbeidsgiverstrategi
Velkommen!.
Glede gjennom mestring
Jomfrusjekk.
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
«Et FAU blir det som vi foreldre gjør det til»
Ingvild Vardheim, KoRus – Sør
«Alle med… Går ikke på bare 123»
Fau FAU
Velkommen til foreldremøte
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
CLILprøvar og språkutvikling - resultat frå eit prosjekt på 7. trinn
Samarbeid med skole, skolehelsetjenesten og foreldre
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Presentasjon av Kine Vålbekk
Lekser.
Den matematiske samtalen
FORESATTEMØTE 1.KLASSE 6. Juni 2018.
Informasjon til elever og foreldre skolemiljøutvalg
Karlsrud skole.
Velkommen!.
Matematikk på ungdomstrinnet
Foreldre – Barnas viktigste Forebygger
Læringsmiljø §9a: Handlingsplikt Bedre læringsmiljø
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
HELSESTASJONS- OG SKOLEHELSETJENESTEN
Elev/foreldremøte 2. april 2019
Når du blir «pusha» til å gjøre noe du egentlig ikke vil…
Merethe Hegg Johnsen, ansatt som ressursperson i Målselv kommune for satsningen Inkluderende barnehage- og skolemiljø To hovedmål: -Styrke vår kompetanse.
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Hvordan lærer vi best? Kurs 4
Foreldremøte 9.klasse
Utskrift av presentasjonen:

Et lett utvalg av resultater fra Sjøstrand skole 2015 Erik Støen 2015

Resultater fra Sjøstrand skole I dette dokumentet finner du et lite utvalg av resultatene fra Sjøstrand skole. Du finner resultater fra Nasjonale prøver, Elevundersøkelsen og T2 (FLiK). Et par av diagrammene er hentet fra «Puls», som er et verktøy som Udir tilbyr skolene. Lykke til med lesinga!

Resultater fra T2 målt opp mot resultatene fra T1. Nå skal det sies at deltakelsen på T1 var lav. Vi håper at så mange som mulig deltar på T3 Dette er en 500 poengs-kurve. 500 er snittet på de kommunene som er med.

På «skoleporten» (Udir), kan en finne resultatene fra alle skoler.

Småskolen gutt/jente På småskolen trives ikke guttene like godt som jentene. Vi har diskutert i personalet hva vi kan gjøre med dette.

Mellomtrinn gutt/jente På mellomtrinnet trives også jentene noe bedre enn guttene. I gjennomgangen av resultatene til Sjøtrand pekes det på de røde kurvene: Jentene gjør det bra på skolen (resultatmessig), men de strever med arbeidet og isolerer seg sosialt. Jentene legger en del press på seg selv for å mestre.

FORELDRE: Foreldrenes opplevelse av: Støtte i skolearbeidet Hjemmets holdninger til skolen Støtte til hjemmearbeid Samarbeid med skolen Informasjon og kontakt med skolen Dialog og involvering Foreldretrygghet Kontakt med andre foreldre i klassen

Foreldre T2

11/12: Engelsk lå ikke tilgjengelig i PULS

Elevundersøkelsen Denne kurven viser at mange elever opplever støtte fra læreren og faglige utfordringer. Samtidig er det elever som ikke får nok støtte eller nok faglige utfordringer. Spesielt er det de faglige utfordringene Sjøstrand kan bli mer oppmerksomme på.

På Elevundersøkelsen (mellomtrinnet), ser vi at rundt 70% av elevene trives godt. Flere av disse har noe lav motivasjon for skolearbeidet. I tillegg er det en del elever som ikke trives eller har lav motivasjon for arbeidet. Elevene selv snakker om å variere undervisninga mer. Her er skolen i gang med flere tiltak som vi håper kan øke både trivselen på skolen og motivasjonen til å lære