VURDERING FOR LÆRING MÅLSETJINGAR, KJENNETEIKN PÅ GOD PRAKSIS OG ORGANISERING AV LÆRANDE NETTVERK.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Advertisements

Samarbeid ungdomsskole – UH-sektor
Nasjonal satsing på Vurdering for læring
Vurdering for læring.
Vurdering for læring V/ Trude Slemmen Wille
IKT i Vurdering for læring 3. oktober 2012
Dag Johannes Sunde, Ida Large, Trude Saltvedt, Hedda Huse
Erfaringer knyttet til ledelse av Vurdering for Læring (VfL)
Lederperspektiv på prosjektet, Framtida nå, les og forstå
Ungdomstrinn i utvikling
VURDERING FOR LÆRING VFL SAMLING NAMSOS.
Nasjonal satsing på Vurdering for læring
MØTE FOR SKOLELEDERE TEMA: REKTOR OG SKOLELEDELSENS ROLLE I PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID – MED UTGANGSPUNKT I VURDERING FOR LÆRING.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
IKT i Vurdering for læring UiS 25. januar Hvorfor slik satsing på vurdering? Kunnskapsløftet ga oss –Nye læreplaner – med fokus på kompetanse:
Organisering og arbeidet i kommunene
Den videre satsingen på vurdering Samling i kvalitetssikringsnettverk - etterutdanning 2009/
Arbeidstidsavtalen.
Nasjonale prøver i regning En del av en praksis med vurdering for læring.
VFL Lindesnesregionen - høsten 2014
Praksiseksempel fra Lørenskog
FORUM FOR OPPVEKST I SUNNHORDLAND Jan Enerstvedt Dagleg leiar FOS.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Loen-konferanse mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne.
Voss kommune Personale og økonomi Dataopplæring i Voss kommune Målsetjing i Voss kommune Kvifor dataopplæring Kva betyr dette for oss? Gjennomføring av.
Vilkår for regional samfunnsutvikling
Regional planstrategi
Ungdomstrinn i utvikling 1. samling i pulje 4 for skoleeiere og skoleledere Internett:
Kommunane i Sogn regionråd ”Sats på skulen - Snu Sogn!” Utviklingsprogram
Kåre J. Straume Skuleleiarmøte KUNNSKAPSLØFTET REFORMARBEID I RAUMA 2006.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
Bakgrunn for reforma Oppdraget frå stortinget Utgreiingar som er gjennomført Krav til fremdrift Saka i dag: Forhandlingsutvel og mandat.
Skuleovertaking * Bratteberg skule er praksisskule for lærarutdanninga ved HVO. * Skuleåret skal Sæbø skule og Bratteberg skule ha praksisopplæring.
Workshop: Kjenneteikn ved god eigenvurdering Oppgåver a) Kva er suksesskriterier for eigenvurdering? (for elevar) b) Kva metodar vil kunne føre til god.
Bratteberg skule- ein pedagogisk organisasjon i utvikling 1.-7.årssteg ca.40 tilsette “Fra ord til handling”, Lesing og SOL Læring på alle nivå.
Arbeidsmøte Mål for økta: Skape betre forankring for utviklinga i dei tre fasene i progresjonsplan hausten Førebu prosessane gjennom dei.
VURDERING FOR LÆRING I ULSTEIN KOMMUNE Sjøborg
Eigenvurdering og sjølvregulering
Den gode skoleeier I Nes.
Prosjekt Betre Læringsresultat
Prosjekt betre læringsresultat
Velkomen til nytt skule- og barnehageår 2015/16
Betre læringsresultat vår 2014
Status: LeseLos og «Ungdomstrinn i utvikling»
Foreldremøte 10. trinn Velkommen Roar Bjarne Kvamme.
Eigenvurdering og sjølvregulering
BLR – referanse- og styringsgruppemøte 25.september 2015
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
BTI- Stord kommune.
Vurdering og klage på standpunkt
Vurdering for læring. Torsnes skole og Torp skole
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Leiar- og eigarmøte for PPT og vidaregåande opplæring 15. mai 2018
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Rådgivar Harald Johnny Tomren - Utdanningsavdelinga
Pakkeforløp Psykisk helse og rus Vegen vidare
Regional plan for kultur
Dialogmøte Regional ordning kompetanseheving barnehage
Inkluderande barnehage- og skulemiljø
Inkluderende barnehage og skolemiljø
Gjeldende regelverk om vurdering
Hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

VURDERING FOR LÆRING MÅLSETJINGAR, KJENNETEIKN PÅ GOD PRAKSIS OG ORGANISERING AV LÆRANDE NETTVERK

Felles føringar i VFL Satsinga skal handle om undervegsvurdering i fag. Alle skulane skal arbeide med prinsippa for god undervegsvurdering i klasseromet. Prinsippa skal vere ein integrert del av undervisningspraksisen. Bruke vurderinga til å justere opplæringa og betre elevane si læring. Vidareutvikle læringsmiljø med fokus på elevane sitt læringsbehov og måloppnåing for alle elevar. Det skal etablerast lærande nettverk. Nettverka skal vere arenaer for dialog, erfaringsutveksling og refleksjon som grunnlag for endring av praksis. Det skal vere aktiv medverknad, tilbakemelding og oppfølging på og mellom alle nivå.

Målsetjingar for Ulstein kommune i VFL. Skulane i Ulstein kommune skal: Utvikle ein læringsfremjande vurderingskultur. Utvikle eit læringsfremjande vurderingsspråk. Utvikle lærarane sin vurderingspraksis i tråd med dei fire prinsippa for korleis elevar lærer best. Vidareutvikle teknikkar og metodar for å samle informasjon om eleven si læring og utvikling.

Kjenneteikn på god praksis Skulane: har eit heilskapleg system for vurdering av og for læring. utviklar lærarane sin vurderingspraksis i tråd med dei fire prinsippa for kva tid elevane lærer best. Læraren: har utarbeidd klare kriterier for måloppnåing i dei enkelte fag og for dei enkelte oppgåvene elevane skal utføre. gjev eleven framovermeldingar som skal fremje eleven sin motivasjon for vidare læring. syter for at elevane får tilbakemelding på eigen måloppnåing og rettleiing på korleis dei kan betre eigne læringsresultat. gjennomfører elevsamtalar og utviklingssamtalar i tråd med årshjul for undervegsvurdering i Ulstein kommune. brukar vurderingsinformasjonen til å justere eigen undervisning. Elevane: forstår kva dei skal lære, og kva som vert forventa av dei. er aktivt involvert i vurderinga av si eiga læring.

Forankring av VFL i Ulstein kommune Rektor gjennomfører Ståstadsanalysen og gjennomfører drøftingar med eige personale. Skulane reflekterer over eigen vurderingspraksis knytt til dei fire førande prinsippa i satsinga. Skulane lagar eigne mål for deltaking i satsinga. Ulstein kommune sine mål i VFL må vise att i skulane sine verksemdsplanar. Rektor må syte for at VFL er godt forankra i personalgruppa, hjå elevane og i foreldregruppa. Rektor må syte for at det er sett av tid til refleksjon og utprøving mellom nettverksmøta. Rektor må syte for at det er sett av tid til erfaringsdeling og refleksjon på teama og i plenum etter utprøving av nye teknikkar/metoder i undervisninga. Rektor må syte for at personalet møter godt budde til erfaringsdelingar og refleksjonsrunder på nettverksmøta.

Roller og ansvar Skuleeigar skal: Ha det overordna ansvaret for planlegging, gjennomføring og oppfølging av satsinga lokalt. Etablere lokale og eventuelt regionale nettverk og syter for framdrift i utviklingsarbeidet hos skuleeigaren og på skulane. Utarbeide overordna planar, organisere og leier nettverkssamlingar Følgje opp involverte skular. Delta på nasjonale og regionale samlingar. Rapportere til fylkesmannen etter gitte retningsliner.

Roller og ansvar Skuleleiaren skal: ha det faglege og organisatoriske ansvaret for framdrift i utviklingsarbeidet ved eigen skole, og spør etter og følgjer opp informasjon om korleis skulens vurderingskultur og vurderingspraksis utviklar seg. legge til rette for tolkingsfellesskap på eigen skule og syter for at det blir tid til felles utviklingsarbeid og erfaringsutveksling for lærarar.

Roller og ansvar Lærarane skal: arbeide med dei fire prinsippa for god undervegsvurdering på ein måte som er i samsvar med vurdering for læring, slik det er gjort greie for i grunnlagsdokumentet. delta aktivt i nettverk og andre tiltak for erfaringsutveksling og kompetanseutvikling i vurdering. medverke til å utvikle tolkingsfellesskapet på sin eigen skule.

Ståstadsanalyse Endringsarbeid krev at ein gjennomfører vurdering og analyse av no- situasjonen. I VFL er skuleeigar bedne om å kartlegge skulane sin vurderingskultur og vurderingspraksis ved å bruke resultata frå Elevundersøkinga. Det vil også vere relevant å bruke Ståstadsanalysen for å skape eit felles utgangspunkt for deltakarane i VFL. Ståstandsanalysen endar opp med ei SWOT-analyse der ein kartlegg skulane sine styrker, svakheiter, moglegheiter og trugslar.

2016 – Samlingar og aktivitetar Tidspunkt Type samling/aktivitet Deltakarar/ansvarleg Innhald 18. august Oppstartsamling VFL Alle tilsette Presentasjon av VFL for alle tilsette i ulsteinskulen v/ Udir. Prosessarbeid i arbeidsgrupper v/ ressursperson 5. september Skuleleiarkurs Skuleleiarane i Ulstein Kurs for skuleleiarane ved Torbjørn Lund. Lærande nettverk. 8.-9. september 2. Samling i Oslo Ressursperson + 1 skuleleiar. Lærande nettverk. September Alle skular Samarbeidstid Rektor OPPSTARTSSAMLING PÅ KVAR SKULE/EINING Oktober VAL AV SATSINGSOMRÅDE OG MÅL FOR SKULEN, TEAM/TRINN/LÆRAR Oktober -November Rektor/team AKSJONSLÆRING Desember 3. Samling i Oslo Ressursperson + 1 skuleleiar Tilbakemelding Fylkessamling M&R Skuleleiarane i Ulstein 14. desember

2017 – Samlingar og aktivitetar Tidspunkt Type samling/aktivitet Deltakarar/ansvarleg Innhald Januar/februar Dialogkonferanse Alle Teoriinnlegg: Siv Måseidvåg Gamlem Mars 4. samling Oslo Ressursperson + 1 skuleleiar Elevinvolvering April-mai Alle skular Samarbeidstid Rektor/team Aksjonslæring Mai Teoriinnlegg: Gyldendal kompetanse August Studiedag Lærande nettverk Alle. Ekstern førelesar innan aktuell tematikk i VFL. September 5. samling Oslo Samanhengen mellom undervegs -og sluttvurdering Bruk av ulike informasjonskjelder i undervegsvurdering Oktober-november November Teoriinnlegg:

2018 – Samlingar og aktivitetar Tidspunkt Type samling/aktivitet Deltakarar/ansvarleg Innhald Februar 6. samling Oslo Ressursperson + 1 skuleleiar Vegen vidare September Sluttrapport Ressursperson Sluttrapport til Fylkesmannen.

Etablering av lærande nettverk I VFL skal ein etablere lærande nettverk på skular, og på tvers av skular. I nettverka skal ein leggje til rette for erfaringsutveksling og erfaringsspreiing. I nettverka må ein leggje til rette for at lærarane får utveksle erfaringar knytt til dei fire prinsippa. Nettverket må medverke til å utvikle eit lærande tolkingsfellesskap. Nettverka skal halde fram også etter at satsinga er avslutta. Kvar nettverksgruppe vert leia av ein skuleleiar.

Lærande nettverk - Dialogkonferansemodellen Grupper Plenum Lærande nettverk Dialog om praksis Teori Skulane sitt utviklingsarbeid Praksisforteljingar «Skule møter skule» Fagleg påfyll Døme på vurderingspraksis Tid til å planlegge arbeid på eigen skule

Ressursperson Skuleeigar 1. trinnsnettverk 2. trinnsnettverk Ulstein skule Ulsteinvik barneskule Hasund skule 1. trinnsnettverk 2. trinnsnettverk 3. trinnsnettverk 4. trinnsnettverk 5. trinnsnettverk 6. trinnsnettverk 7. trinnsnettverk 8. trinnsnettverk 9. trinnsnettverk 10.trinnsnettverk Spes.ped nettverk VO nettverk Haddal skule Ulstein ungdomsskule PPT Ulstein kompetansesenter

ELLER

Ressursperson Skuleeigar Læringsnettverk A Læringsnettverk B Læringsnettverk C Ulstein skule Læringsnettverk D Ulsteinvik barneskule Læringsnettverk E Ressursperson Skuleeigar Hasund skule Læringsnettverk F Haddal skule Læringsnettverk G Ulstein ungdomsskule Læringsnettverk H PPT Læringsnettverk I Ulstein kompetansesenter Læringsnettverk J Læringsnettverk K