Laste ned presentasjonen
PublisertSarah Eriksson Endret for 8 år siden
1
Erfaringer knyttet til ledelse av Vurdering for Læring (VfL)
PEDAGOGISK LEDELSE Erfaringer knyttet til ledelse av Vurdering for Læring (VfL)
2
LEKNES SKOLE VESTVÅGØY KOMMUNE 1.- 10. TRINN 100 ANSATTE
ORGANISERT I 5 AVDELINGER 4 PARALELLER PÅ U TRINNET
3
Ståsted 2010 Erfaringer fra tidligere utviklingsarbeid?
Analyserte kritisk ledelsesdelen av ulike prosjekter? Konsekvenser?
4
Strategi Ledelseskompetanse Personalet, styrker/svakheter Motstand?
Forankring Langsiktig/kortsiktig perspektiv Målbare mål Enkle planer med klar fremdriftsplan UDIR/VfL- hvordan utnytte dette? Skoleeier- muligheter?
5
Læringsleder Hvilket syn hadde vi i ledergruppa på oss selv som læringsleder? Hva kreves for å utvikle skolen til å bli en lærende organisasjon? Hvordan utvikle/endre lederadferd? Hvordan skape utvikling på lærernivå/teamnivå?
6
Forankring Uttalt ønske/behov fra lærene om å ”gjøre noe” med vurderingsarbeidet Ståstedsanalyse/organisasjons-analyse Elevundersøkelser Ny forskrift i 2009 Kommunal satsing/VfL Gjenta forankringen!
7
Motstand Analyser den Strategier for å komme forbi Relasjonsbygging!
8
Langsiktig/kortsiktig perspektiv
Glansbilde Milepælsplaner Få i gang pedagogisk debatt Avklar ambisjonsnivået Tydelighet
9
Kompetanse Ledernivå Lærernivå Interne ressurser Ekstern kompetanse
10
Aksjonslæring Drøfting på team Utprøving i klasserommet
Tilbake til team Presentasjon i plenum Evaluering/refleksjon
11
Leknes skole anno 2013? Hva har skjedd- helt konkret? Videre arbeid?
12
Skoleeier Meget aktiv Sterk faglig kompetanse Nettverk i hele Lofoten
Koordinert kompetanseheving/ annet arbeid med VfL Utarbeidet lærerundersøkelse Fagøkter på rektormøter For en kommune som helhet er dette meget viktig!
13
Til slutt………. Tålmodighet Gjennomføringskraft Stopp opp- EVALUERE
Sett av tid Feire reelle fremskritt
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.