Kunnskapsnettverk Bruker og driftstøtte
kunnskapsnettverk VVirksomheter er opptatt av kunnskap og vil gjerne fremstå som kunnskapsbedrifter eller kunnskapsorganisasjoner som hele tiden utvikler seg.
DDu har sikkert hørt eller lest at vi lever i et ”informasjonssamfunn”. Men kunnskap er mer enn informasjon. Kunnskap innebærer at du også vet hvordan du skal bruke tilgjengelig informasjon i praksis.
Informasjon blir bare kunnskap i hendene på noen som vet hva de skal gjøre med den Peter Drucker Forfatteren og økonomen ” ”
DDen vanligste formen for kunnskapsutvikling i virksomheter er å organisere kurs for de ansatte. Det er i tråd med tradisjonell tankegang om hvordan vi lærer, men dette er ikke alltid den beste måten å utvikle kunnskap på.
DDet er gjort mange undersøkelser om læring på arbeidsplassen som konkluderer med at de beste måtene å lære på er åå utføre oppgaver selvstendig åå utføre oppgaver sammen med kollegaer åå snakke sammen og diskutere med kollegaer 1.Auditiv læring 2.Visuell læring 3.Taktil læring
kunnskapsnettverk DDet betyr ikke at kurs ikke har noen betydning. Men i en virksomhet skjer mye av den viktigste kunnskapsutviklingen gjennom arbeid med praktiske oppgaver, sosiale relasjoner, kunnskapsnettverk og i situasjoner hvor det er mulig å samarbeide med kollegaer og observere hvordan kunnskapen brukes.
Kunnskapsnettverk LLæring og kunnskapsutvikling er kontinuerlige prosesser i alle bransjer og virksomheter, spesielt innenfor IKT. Den teknologiske utviklingen går fort, og som IKT-servicemedarbeider må du regne med å bruke en god del tid på å holde deg oppdatert. Det er derfor lurt å sette din egen læring og kunnskapsutvikling i system.
Quiz kunnskapsorganisasjoner
Quiz kunnskapsorganisasjoner
Quiz
lærestil lærestiltest lærestiltest