Kunnskapsnettverk Bruker og driftstøtte. kunnskapsnettverk VVirksomheter er opptatt av kunnskap og vil gjerne fremstå som kunnskapsbedrifter eller kunnskapsorganisasjoner.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Advertisements

Introduksjon.  ITIL står for Information Technology Infrastructure Library.  Det er mye snakk om ITIL i næringslivet for tiden, og veldig mange bedrifter.
Samfunnsfagene. Medie- og informasjonskunnskap 1 og 2 Det som gjør dette faget annerledes: Det er mye praktisk arbeid. Mange muligheter: artikler, radioprogram,
Er du ung, har langvarige helseutfordringer og har lyst til å møte andre unge i liknende situasjon? I Helt sjef! kan du møte andre unge i liknende situasjon.
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
Tallinja Audun Merete Veronika. En kort beskrivelse; Målet er å få en større forståelse for tall og tallinja, å kunne plassere hele tal, negative og positive,
Et felles løft for alle Gjennomføring av arbeidsmøte.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
LÆRINGSSTRATEGIER Holte skole, 9. trinn 2016/17.
Andre økt: 12 måter å elske bøker på økt er delt inn slik:  Utveksling av erfaringer og tanker gjort siden sist (15 min)  Innledning til dagens.
Lesing og minoritetselever LUT 2, 8. sept 2009 Marit S. Solem.
BRUKERUNDERSØKELSENE 2015 Det er viktig å minne om at resultatene fra brukerundersøkelsene ikke gir oss den fulle og hele sannheten om kvaliteten på tjenestene.
Status for Utdanningsforbundets arbeid med profesjonsetikk 2014.
Fem viktigste tips Som hjelper deg med å vinne i online Bingo Innsendt av :
Velkommen til nytt barnehageår på Låven. Satsingsområder på Roligheden gård barnehage- Låven Bygge gode relasjoner barn-barn, barn-voksne Alle skal få.
Sokrates.
Brukermedvirkning i formidling av aktivitetshjelpemidler og hvordan har vi på NAV Hjelpemiddelsentral Møre og Romsdal valgt å gjøre denne formidlingsprosessen.
Kick Off bøsseaksjonen
Sonens beste arrangørklubb
Hva handler matematikk om? Om hvorfor har vi det i skolen?
INFORMASJON OM BARNEVERN
Lederforventninger (fokus i perioden )
Styrking av vår instruktøropplæring- og oppdatering
Rapport: Å ville utvikle skolen
Et lett utvalg av resultater fra Sjøstrand skole
Sykepleierens dokumentasjon av helsehjelp
Hjelp til barnehagelærere
DÅP.
Den nye sekretæren Den typiske kontormedarbeideren i Fagforbundet er en 48 år gammel kvinne Hun er ansatt i stilling som sekretær Hun er ansatt i en norsk.
Dilemmatrening Difis opplæringsmateriell informasjonssikkerhet.
IA-arbeid i praksis Utvikling av samarbeid gjennom diskusjon, prioriteringer og handling i IA arbeidet. Velkommen til kurs i sykefraværsoppfølging Litt.
VELKOMMEN TIL HØSTENS FORELDREMØTE I 2C
Gang.
Jomfrusjekk.
HVA ER BPA? Brukerstyrt personlig assistanse
Venner & valg Avslutning.
Prosjekt: Styrket kompetanseutvikling i arbeidslivet. Innhold
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Kapittel 1 Helse og sykdom
PROFESJONELL YRKESUTØVELSE
Norsk frivillighet og organisasjonsliv: hvor, hva, hvem, hvorfor, hvordan… Hvorfor er utviklingstrekkene i norsk frivillighet og organisasjonsliv tema.
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Presentasjon for virksomhetens ledelse
Håndtering av telekommunikasjon (kap. 6)
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Kvalitet i opplæringa PPT-samling 15. mai 2018.
Den matematiske samtalen
KOMPETANSE FOR MANGFOLD
Matematikk på ungdomstrinnet
Informasjon til berørte kommuner Sikkerhet - trusselbilde
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
HMS Charteret – referat fra arbeidsmøte
Barnehagenorsk Samling 14
Kort om FINF4031 Individuell semesteroppgave
Sokrates.
Autoritativ barnehage
LÆREPLAN I FELLES PROGRAMFAG I VG1 BYGG- OG ANLEGGSTEKNIKK
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
Eine og Andri på viktig oppdrag
Dag Wiese Schartum, AFIN
Gjenåpning Jo Stigen, Oslo, 30. april 2019.
Forberedelse til praksis
Arbeidsgiver: Dette kan du gjøre for å forebygge seksuell trakassering
Tilbud og tjenester til studenter
INNOVI sitt hovedformål er å gi arbeidstilbud til personer som har, eller i nær fremtid ventes å få innvilget varig uførepensjon. Vi arbeider med spesiell.
Utskrift av presentasjonen:

Kunnskapsnettverk Bruker og driftstøtte

kunnskapsnettverk VVirksomheter er opptatt av kunnskap og vil gjerne fremstå som kunnskapsbedrifter eller kunnskapsorganisasjoner som hele tiden utvikler seg.

DDu har sikkert hørt eller lest at vi lever i et ”informasjonssamfunn”. Men kunnskap er mer enn informasjon. Kunnskap innebærer at du også vet hvordan du skal bruke tilgjengelig informasjon i praksis.

Informasjon blir bare kunnskap i hendene på noen som vet hva de skal gjøre med den Peter Drucker Forfatteren og økonomen ” ”

DDen vanligste formen for kunnskapsutvikling i virksomheter er å organisere kurs for de ansatte. Det er i tråd med tradisjonell tankegang om hvordan vi lærer, men dette er ikke alltid den beste måten å utvikle kunnskap på.

DDet er gjort mange undersøkelser om læring på arbeidsplassen som konkluderer med at de beste måtene å lære på er åå utføre oppgaver selvstendig åå utføre oppgaver sammen med kollegaer åå snakke sammen og diskutere med kollegaer 1.Auditiv læring 2.Visuell læring 3.Taktil læring

kunnskapsnettverk DDet betyr ikke at kurs ikke har noen betydning. Men i en virksomhet skjer mye av den viktigste kunnskapsutviklingen gjennom arbeid med praktiske oppgaver, sosiale relasjoner, kunnskapsnettverk og i situasjoner hvor det er mulig å samarbeide med kollegaer og observere hvordan kunnskapen brukes.

Kunnskapsnettverk LLæring og kunnskapsutvikling er kontinuerlige prosesser i alle bransjer og virksomheter, spesielt innenfor IKT. Den teknologiske utviklingen går fort, og som IKT-servicemedarbeider må du regne med å bruke en god del tid på å holde deg oppdatert. Det er derfor lurt å sette din egen læring og kunnskapsutvikling i system.

Quiz kunnskapsorganisasjoner

Quiz kunnskapsorganisasjoner

Quiz

lærestil  lærestiltest lærestiltest