Studieplanseminaret 2016, Utplassering i psykiatri i 5. studieår, MED-3503 Herman Tvete, Koordinator for utplasseringen i psykiatri fra høsten 2016.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Koordinerende enhet Brukerutvalget NLSH 13. Juni 2006.
Advertisements

Fagseminar om samhandling 9. og 10. juni 2010 i Alta.
5.og 6.studieår i ny studieplan
Praksis i utlandet Studieåret 2009 – 2010 Presentasjon Kristin T. Alfer, adm ansv praksis.
Prosjekt trainee Sykehuset i Vestfold August 14-august 16.
Stortingsmelding 20 På rett vei Kvalitet og mangfold i fellesskolen.
Eksamenskurs og sommerskole Rådgiversamling 21. april 2016 Valgerd Mørch og Anna Skarheim.
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
1 Naturfag i norsk skole Besøk fra Danmark 1. februar 2016 Anders Isnes Naturfagsenteret.
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
Tranøy kai Foto: Bjørn-Are Melvik Else Marie Ness 27.Januar 2016.
Yrkeskompetanse: -Fagkunnskap -Ferdigheter -Holdninger -Verdier som helhet (Hiim og Hippe (2001), s. 43)
Prosjekt «Innenfor skolen» 1. Tema for timen:  Bakgrunnen for prosjektet  Hva prosjektet går ut på i praksis  Hva vet vi om utprøvingen per dags dato.
AMBULANT REHABILITERINGSTEAM (ART) Rehabiliteringstjenesten i Finnmark.
Regional kompetanseportal i Kongsbergregionen kort historikk ✔ September 05 Oppstart av et regionalt prosjekt for å vurdere mulighet og nytteverdi av å.
Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
:PULS - mandat og strategi HANNE SCHOU RØISING, LEDER FOR PULS.
Vurdering -hva ligger i en karakter? -forventninger lærere og elever.
Utenlandsopphold Midtøstenstudier med arabisk ( opphold-i-utlandet-.html)
PTF-kurs Eirik Sundan – Roger Øverås Foto: Bjørn Erik Olsen.
SPF, lokale og regionale, som ledd i overordnet strategi for pasientbehandling og kvalitet i HMN Kl 09:00 – 09:45 Fagdirektør K.Å. Salvesen.
Inntakskvalitetsundersøkelsen Høsten 2008 Presentasjon LMU
3 4 Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
Organisering av YFF helse og oppvekstavdelingen ved Dahlske vgs. Strandhotell Jorunn T ø nnessen Ramberg Fagkoordinator Helse- og oppvekstfag.
Hverdagsrehabilitering Porsgrunn kommune
Nav veileder i videregående skole
Punkt 1 - Forstår hva de skal lære og hva som forventes av dem
Masterprogram i sykepleie
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Konkurranse grupper Januar 2017
Antall LIS 1 i spesialisering høsten 2017
Kvalifikasjonsrammeverket
Vurdering for læring.
Rapport: Å ville utvikle skolen
DRI3001 V-16 Bacheloroppgave
Bruk av tolk i pasientsamtaler
Utdanningskomiteen 19. mai
MJØSSKI
Rekruttering.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Forslag til organisering av skikkehetsarbeidet ved UiO
Nettverksmøte for fagskoletilbydere i helse- og sosialfag
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Hva fungerer og hva fungerer ikke?
Formidlingsansvarlig Torbjørn Håmsø
Sivilingeniørprogram i medisinsk teknologi
Elever og foresatte 10.trinn
Status lærlingordning
Velkommen til infomøte om desentralisert lærerutdanning i Nord-Troms
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Oddbjørn Almli, seniorrådgiver HR
Mona Gundersen, Molde videregående skole
Evaluering eBorger Pilot
Samlokalisering etter fusjon
Vurdering Praksislærer gir veiledning og vurderer
Digitalt doktorgradsopptak – oktober 2018
Barn og ungdom i pakkeforløp Linda H
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Styringsgruppemøte 15. november 2017
Digitalt læringsmiljø
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Foreldremøte 06/ Stemningsbilde fra Kragerøleiren
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Deltakeravgift på distriktsarrangementer
Nå er vi spente!.
Fylkesmannens oppgaver LIS 1 og LIS 3
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Utskrift av presentasjonen:

Studieplanseminaret 2016, Utplassering i psykiatri i 5. studieår, MED-3503 Herman Tvete, Koordinator for utplasseringen i psykiatri fra høsten 2016.

EMNET-3503, Praksis i sykehus, 18 uker fra høsten 2016 er nytt i 2012-planen: Medisinsk praksis, 6 uker Kirurgisk praksis inkl. gyn/obs, 8 uker. Psykiatrisk praksis, 4 uker. (Mentale funksjoner IV. MF IV) Utplasseringen i psykiatri er ved et distriktpsykiatrisk senter (DPS) De distriktpsykiatriske sentrene har ansvaret for et generelt tilbud innen psykiatrisk spesialisthelsetjeneste med både døgntilbud og dagtilbud/poliklinikk.

PILOT HØSTEN 2015 Vi hadde et ønske om å prøve ut praksisarenaen høsten Målsetting: Gjøre erfaringer og ha muligheter for å justeringer både ifht. lærekrefter og læringsmål/arbeidskrav samt organiseringen. Et DPS i hvert foretak, Helgeland, Nordland, UNN og 2 i Finnmark ble valgt ut som ”prøvested”. 8 studenter deltok.

Evaluering av Pilot-Praksisutplassering i psykiatri høsten 2015 Tromsø, november 2015 Praksisstedene som har v æ rt med i piloten h ø sten 2015.

Resultat av evalueringen høsten 2015: Piloten med 8 studenter har helt klart vist at det er mulig å gjennomføre en 4 ukers utplassering i psykiatri ved et distriktpsykiatrisk senter. Vi klarer å holde et høyt faglig nivå og tilby studentene kvalitet både i forhold til veiledning og undervisning. Det jeg tolker som et gjennomgående trekk ved evalueringen er studentenes og veiledernes entusiasme og vilje til å få dette til. Studentene er i hovedsak positive til hvordan de har blitt møtt og til DPS som praksisarena.

Men det er utfordringer……………………..

Videre planlegging/plan: Hva kan en medisinstudent på 5. året om psykiatri, ferdigheter? Hva kan studentene forvente seg iløpet av praksisen? Forstå muligheten dette er for rekruttering. Samarbeide med DPSene, struktur, tilbud osv slik at praksisen blir så enhetlig som mulig og dekker arbeidskrav og læringsmål. Detaljert og hyppig kontakt. Etablering av et nettverk av lokale koordinatorerer/kontaktpersoner. Det planlegges en samling med lærekrefter/veiledere i Tromsø våren Tett kontakt må etableres-støtte. Endringer i læringsmål og arbeidskrav. (Litt for lave krav) Etablering av «pakker» ut fra geografisk hensyn.