Ledelse Metode Arbeidsgrupp e Profesjonell kunnskap Fag, ferdighet, verdi, etikk Organisasjons kunnskap System, prosess, samarbeid m.m.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Trafikk-lys HVORFOR? En god hjelp i hverdagen for å fokusere på de riktige pasientene. De som ER røde, ER de vi skal snakke mest om!
Advertisements

Sykehuset Østfold HF: Avdeling for rusbehandling
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
I TRYGGE HENDER ERFARINGER FRA PILOTPROSJEKTET: «TILTAK FOR Å FORHINDRE OVERDOSE ETTER UTSKRIVELSE» Silje Svarstad 1.
Kvalitetsregister for rusbehandling Amund Aakerholt, prosjektleder Sverre Nesvåg, faglig ansvarlig.
Tallinja Audun Merete Veronika. En kort beskrivelse; Målet er å få en større forståelse for tall og tallinja, å kunne plassere hele tal, negative og positive,
Hva har vi gjort i August? - Vi har blitt kjent med de barna og voksne som har begynt på Regnbuen. - Vi har gått tur og sett hvor alle barna på Regnbuen.
Pasientsikkerhetskampanjen - forebygge overdosedødsfall Pasientsikkerhetskampanjen Forebygging av overdoser Pilotprosjekt Seksjon rus.
Eksterne epikriser – hvordan sikre at de når frem til rett mottaker Digital samhandling, OUS –
ALS pasienten - en utfordrende pasient? En alvorlig sykdom med symptomer som arter seg forskjellig etter hvilket område som er affisert Ulike aldersgrupper,
​ Stort nasjonalt engasjement for forebygging av overdosedødsfall! Oppsummering fra det nasjonale læringsnettverket1.
Syv siders begrunnet avslag på søknad om støtte til malerutstyr og pass…til en mann som ikke åpner posten ( noe alle vet), har store lese/skrive vansker.
Månedsbrev fra Kløverhumlene Her kommer litt om det vi har gjort på i september og skal gjøre i oktober Som dere ser på bildet var noe av det mest spennende.
Hvordan balansere det formelle styret med det visjonære og aktive styret for å gi økt verdiskapning? Elbjørg Gui Standal, Handelshøyskolen BI.
Veileder for gevinstrapportering
SkoleVfL 2.1 Jåttå vgs august 2017 – mars 2019.
Punkt 1 - Forstår hva de skal lære og hva som forventes av dem
PRAKTISKE OPPGAVER.
ÅNDELIG OG EKSISTENSIELL SMERTE
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Nettkurset i samarbeid og medbestemmelse
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
Refleksjon over egen læring har stor effekt
for psykisk helse 2017 tirsdag 10. oktober
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
Hjelp til barnehagelærere
Hvilket planstadie er klubben på?
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Muntlig vurdering – å veilede andre
Idretten er så stor del av identiteten min.
- sammen for en bedre skole!
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Gang.
Jomfrusjekk.
Forbundets etiske retningslinjer
Valgfag innsats for andre
PROFESJONELL YRKESUTØVELSE
Prosjektveileder Forklaringer og enkle hjelpemidler
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Jeg syns.
Hvorfor Autorisasjonsdata, og hva er det for noe?
Toleransevinduet Lærer forklarer. Snakke om at læring, vennskap og deltakelse får vi bare til når vi er inne i toleransevinduet. Noen har smale, noen har.
Leseopplæring 1. trinn FYLL GJERNE PÅ MED EKSTRA INFORMASJON FOR SKOLEN/TRINNET LESEOPPLÆRINGEN LOKALT: INNFØRING AV BOKSTAVER REKKEFØLGE PROGRESJON LESING.
Samtaletrekk B – Samarbeid
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Den matematiske samtalen
Matematikk på ungdomstrinnet
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Kort presentasjonsrunde
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Ved å stille spørsmålet får vi nyttig informasjon og innsikt i brukernes ønsker og behov.  Vi ønsker å gi brukerne en bedre hverdag ved å tilby tjenester.
Vinmonopolet Case med vektlegging 01/01/2019 Fred Wenstøp.
Klubbutvikling oppfølging
Arbeidsgruppe 1. Beredskap 2020 og ROS analyse for sammenslåingsprosessen
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Bra for legen – bra for pasienten
Systematisk arbeid med motivasjon
Vi kartlegger først og fremst for å kunne legge fram data på utviklingssamtalene. Observasjon- og kartleggingsverktøy kan brukes til planlegging og tilrettelegging.
Velkommen til foreldremøte
Brukermedvirkning ved UNN
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Modul 3 – Intensiv opplæring
Konkrete aktiviteter.
Utskrift av presentasjonen:

Ledelse Metode Arbeidsgrupp e Profesjonell kunnskap Fag, ferdighet, verdi, etikk Organisasjons kunnskap System, prosess, samarbeid m.m

Ansvars- fordeling Tidsfrister Kontroll og tilbakemelding Godt system Ros Planlegging og påminning

Tiltakspakken TABU ?

Spørsmål rundt tiltakspakken

Spesialistvurdering innen et døgn Hvem er spesialist? Hva er kriteriene for at en spesialist har gjort vurderingen? Hvordan skal vi få det til om vi har innleggelse en fredag og ikke tilgang til spesialist før mandag?

Kriseplan Kriseplan til alle pasienter i målgruppen? Når skal kriseplanen lages? Kan den redigeres underveis? Hva gjør vi når de allerede har en kriseplan fra før?

Kriseplan Slik forstår pasienten sine egne vansker: Dette er risikosituasjoner for pasienten: Hva kan pasienten gjøre i risikosituasjoner: Hva kan pasienten gjøre hvis tilbakefall: Hva kan pasienten gjøre hvis han har hatt tilbakefall og opplever situasjonen kritisk:

Informasjon til pasienten Hvordan skårer vi når de har fått informasjon om overdosefare, men ikke førstehjelpskurs? Kan vi legge mer informasjon inn i pakken? Overdosekort: Er det nok å bare gi kortet?

Sikre kritiske elementer ved utskrivelse Hvor langt frem i tid skal «time i hånden» gjelde? To måneder, tre måneder? Er det nok at vi har tatt kontakt med NAV? Er det nok at vi har ringt til pasienten? Hva gjør vi når de flytter mellom avdelinger, skal vi repetere tiltakene?