Plan for kommunen sine inntekter og utgifter i ein periode Årsbudsjett - Drift - Investeringsbudsjett (kapitalbudsj.) Økonomiplan B udsjett.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Spesialisert rehabilitering
Advertisements

Økonomi. Økonomi Økonomi Salgsbudsjett - Viser en oversikt over det totale salget, og hvordan dette varierer fra mnd til mnd. Budsjettet varer gjerne.
Økonomiseminar med bystyret 15. mai Hvordan går Bergen fra 102 til 91,6 prosent? Skatteinntektene før statens inntektsutjevning: 102 pst. av landsgjennomsnittet.
Levanger kommune Rådmannen Presentasjon av foreløpig forslag 1 ØKONOMIPLAN 2007 – 2010 Rådmannens forslag/Foreløpig forslag Formannskapet
Regionale seminarer om økonomiske virkemidler i samhandlingsreformen og styringsdata Direktør Gudrun Haabeth Grindaker, KS.
Budsjettsituasjonen i landets kommuner. 2 Konsekvenser av statsbudsjettet – rådmennenes forslag til budsjetter i kommunene  Et utvalg(68) av kommunenes.
«Fylkesbarometeret» GSI 2010/2011:
Økonomikonferanse For Sentraladministrasjonen 22. Juni 2005.
Rissa Kommune1 ØKONOMI OG AKTIVITET i RISSA KOMMUNE Rissa – for dine drømmer.
1 Økonomi- og HMS -rapport 1. kv Oppsummering - hovedpunkt.  Finansforvaltningen - tap hedgefond samt redusert forventet avkastning i 2009 til.
Levanger kommune Rådmannen Presentasjon av foreløpig forslag – formannskapet Budsjett 2006 – rådmannens forslag.
© Telemarksforsking telemarksforsking.no Likeverdig behandling av barnehager i forhold til offentlig tilskudd Trond Erik Lunder Seminar for Fylkesmennene.
Kapittel 2: Investeringsanalyse
Levanger kommune Økonomiplan oppdatert versjon pr 11. August 2003 – Ola Stene Økonomiplan oppdatert versjon pr 11. August 2003.
1 Det økonomiske opplegget for kommunesektoren i statsbudsjettet 2008.
Levanger kommune Rådmannen Presentasjon av foreløpig forslag – møte med FAU-ledere Økonomiplan , supplert noe med forslag til Statsbudsjett.
Rådmannens forslag til økonomiplan
Lokaldemokratisk handlingsrom Strategikonferansen 2010 Inge Johansen, rådgiver, KS Nord-Norge.
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
Samhandlingsreforma Samhandling er vedtatt,… vi er igang! Men mykje gjenstår Virkemidlane; verkar dei? Tor Arne Gangsø,
Økonomisk status, tertialrapport per 30.04, bystyresak Rådmann og direktør økonomi Orientering
Økonomisk status, tertialrapport per 30.04, bystyresak Rådmann og direktør økonomi Orientering
© Telemarksforsking telemarksforsking.no Del 1 Forutsetningene budsjettet bygger på Store inntekter og utgifter Overordnede tall for driften «driftskaka»
Sande Fastlandssamband As Etablert i 1987, 313 aksjonærar. Sande Kommune 51%, Vanylven Kommune 11%, Brimer Kvamsøy as 7% § 3 Selskapet sitt føremål er.
Lørenskog kommune PUBLISERT: OMRÅDE: TEMA: Økonomiske rammebetingelser LØRENSKOG KOMMUNE 11.JUNI 2014 STRATEGISEMINAR.
Verdisetjing av gåver Gåver Det er mange form for gåver. Nokre ynskjer å gje reine pengegåver til noko som dei ser verdi av å støtte. Det kan vere lag.
Årsregnskap 2015 Ole Kristian Arntsen, regnskapssjef Ålesund kommune.
1 A KLP Kommunekreditt Alternativ finansiering – muligheter og realisme Kystvegkonferansen i Vanylven 26.august 2011 Jan Olav Tryggestad Ass direktør.
Økonomiske resultater 2012 Presentasjon for formannskapet av Stein Aas 13. mars 2013.
ÅFJORD KOMMUNE Sentraladministrasjonen Perioderapport pr
Forslag til statsbudsjett Budsjettmøter - med formannskapet og komiteer, strategisk ledelse, enhetsledere og økonomienheten Strategisk ledelse.
Statusoppsummering Seismiske målingar. Traséval. Kostnadsberekning. Status i forhold til finansiering: * Endelege vedtak i kommunar og fylke. * Statlege.
Vestnes offentlege servicekontor Tilsette: 7,3 stillingar Type arbeidsoppgåver: Skranke Post- /arkiv Politisk sekretariat Sentralbord Saksbehandling Interne.
Budsjettet 2014 Økonomiplan Rådmannens framlegg Formannskapet
Fylkesmannen i Møre og Romsdal Økonomisjefsamling Økonomiplanlegging - Lett oppvarming Ålesund 1. oktober 2015 Martin G. Mortensen.
Pensjon. Pensjonspremie Pensjonspremien føres i driftsregnskapet Beregnes i prosent av den enkeltes lønn %-satsen har gått gradvis ned siden
Ullensvang herad Heradet har omlag innbyggjarar. Dei fleste bur på kvar side av Sørfjorden, på aust- og vestsida. Våre viktigaste næringar er fruktdyrking.
Heimetenester til personar som lever med demenssjukdom i Stord kommune –Avdelingsleiar Randi Huglen –Einingsleiar Britt Sørensen Dalsgård Stord kommune.
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
Formannskapet Budsjett og økonomiplan
Har barnevernet ei rolle i saker:
Innarbeiding / drøfting av ny tiltaksliste for betre balanse i 2014/ØP
Handlings- og økonomiplan og budsjett 2016
Velkomen til Radøy! Ei kort innføring på vegen til den nye kommunen vår Fellesnemnda 9. januar 2017.
Demografikostnader Luster kommune ( )
Strategikonferanse – budsjett- og økonomiplanstatus
Kommunen og Fylkeskommunen
Årsmøte 2006 Voss Veksel- og Landmandsbank ASA 23. mars 2007
Rådmann Arve Varden – Høyanger kommune
Rådmannens budsjettfremlegg
Konsekvensjustert budsjett 2018 Status/utfordring
Rådmannens forslag: HANDLINGSPLAN Budsjett 2018
Økonomiplanprosessen Budsjett 2018 Økonomiplan
Sogndal kommune.
Budsjett- og økonomiplan
Sogndal kommune.
Budsjett og økonomiplan
Sunnfjord kommune ØKONOMiPLANLEGGiNG Økonomisk situasjon for kommunane
Presentasjon «Arbeidsseminar om økonomiplan »
Økonomi og handlingsplan
Rådmannens forslag: HANDLINGSPLAN Budsjett 2019
Kommunereforma – Telemarksforsking sine utgreiingar
Budsjett 2019 Økonomiplan Effektiv drift Framtidsretta fokus Utviklingsorientert Resultatbevisst.
De kommunale inntektene og økonomiforvaltningen 10. februar 2016
Undervisning og barnehage
Finanskomite Eiendomsskatt
Kapittel 2: Investeringsanalyse
Budsjett 2014 Økonomiplan Kommunestyret 23. Oktober 2013
Undervisning og barnehage
Finansregnskap Kontantstrømoppstilling (2) Direkte og indirekte metode TK-Handel AS (22 % skatt) (student) Trond Kristoffersen.
Utskrift av presentasjonen:

Plan for kommunen sine inntekter og utgifter i ein periode Årsbudsjett - Drift - Investeringsbudsjett (kapitalbudsj.) Økonomiplan B udsjett

L ov K ommunelova kap. 8 E igne budsjett- og rekneskapsforskrifter

Budsjett Formannskapet som formelt er ansvarleg for budsjettframlegget, og tilråding til vedtak overfor kommunestyret Administrasjonssjefen som i praksis utarbeider forslag til budsjett Ynskjer ein det kan formannskapet lage heile budsjettet sjølv

K rav til budsjett Bindande Fullstendig Realistisk Oversiktleg oppstilling I balanse

I nvesteringsbudsjett Alle investeringar i eit år Oppdaterte og realistiske kostnadsoverslag Driftskonsekvensar Ikkje - små investeringar - driftsutgifter, - vedlikehald

Ø konomiplan Minst 4 år Rullerast ein gang i året Oversikt over kommunens økonomi Ikkje bindande

Ø konomiplan Tidspunkt Varierer frå kommune til kommune - vår - tidleg haust - i desember i lag med årsbudsjett Vi har prøvd alle delar

Vår/tidleg haust Konsentrere seg om økonomiplanen Langsiktige prioriteringar/ prinsippielle vurderingar Får ein politisk diskusjon Rammer til årsbudsjett

I lag med årsbudsjett Får sjå både kortsiktig og langsiktig planlegging i lag Men erfaringane er at økonomiplan ikkje vert prioritert – kun årsbudsjett - økonomiplan vert berre justert slik at den er i balanse

Litt generelt

K ven får vi inntektene frå Statlege overføringar, direkte 75 % Andre statlege tilskott 10 % Eigeninntekter 15 %

K var brukar vi pengane Pleie- og omsorg/helse 53,6 % Undervisning 18,0 % Barnehage 9,1 % Barne- og ungdomst, 6,6 % Desse bruker 87 % av nto. budsjett

K va bruker vi pengane til 75 % av brutto utg. går til løn- og sosiale utgifter Grunnskulen 86 % Barnehagar 90 % PU – einingane nær 100 %

S paretiltak Kvifor berre innanfor skule og pleie- og omsorg, - og alltid snakk om reduksjon av stillingar - kan vi ikkje ta noko anna enn

K va koster tenestene Grunnskule - Barnetrinnet ,- pr. klasse - Mellomtrinnet ,- pr. klasse - Ungdomstrinnet ,- pr. klasse Rammetime kr ,-

K ostnad pr. elev SnittLærartimar Kostnad elevar pr. elev Fiksdal39,53, Tomrefjord258,52, Helland377,62, Tresfjord81,53, Sum757,12,

P leie- og omsorg Kostnad pr. institusjonsplass - Vestnes sjukeheimen ,- - Tresfjord trygdeheim ,- - Mariebo/Oppigarden ,-

B arnehage Pr. plass kr ,- Private barnehagar skal ha same tilskott frå kommunen som plassane i dei kommunale barnehagane kostar

Netto driftsresultat

Budsjett 2012 Kort presentasjon

B udsjett i balanse Rekneskap Budsjett Budsjett Prognose Driftsinntekter Finansinntekter Sum eksterne inntekter Driftutgifter,netto Samhandlingsreforma Arbeid med eigedomsskatt Inndekking av underskott Løns- og prisauke Renter og avdrag Sum utgifter Resultat før tiltak

I nntekter

I nntektene Inntektene er for det aller meste bestemt sentralt (statsbudsjett) Lite kommunestyre kan gjere av endringer einaste ein har reell på virkning på er - utbytte VEAS - eigedomsskatt, seinare år

S amla inntekter 2012 Budsjett Endring Driftsinntekter eksterne Skatt/rammeoverføring Vertskommunetilskott Ressurskr. brukarar Eigedomsskatt Komp eldreutb/skule m.m Driftsinntekter Finnansinntekter Avkastning "kraftfondet" Utbytte VEAS Renteinntekter m. m Finansinntekter Sum eksterne inntekter

Finansinntekter

K raftfond Vestnes kommune solgte i 2001 aksjane i Tafjord kraft AS mill. kr. Plassert i kapitalmarkedet, aksjar, obligasjonar og pengemarkedsfond 3 forvaltarar

A vkastning

S amanlikna mot bankplassering

F inansinntekter Gjort børsuavhengig 4 % avkastning, mot 6 % i Utbytte frå VEAS i trå med signal frå firmaet - 5,5 mill. kr

S tatsbudsjett  Vestnes trekt fram som ein av dei kommunane som får stor reell reduksjon i overføringane.  Årsak, statistisk vert vi ein rimelegare kommune å drive

I nnbyggjartal 6 – 15 år

I dag ca 700 Påverkar rammeoverføring Skulestruktur

R ammeoverføring Innbyggjartilskott pr innbyggjar Utgiftsutjamning Anna Inntektsutjamning sum Budsjettert med 3,0 mill. kr mei enn dette

U tgiftsutjamning Kommunar med utgiftsnivå over gj. snitt får ekstra overføringar , ,0050 Nedgangen skuldast redusert barnetal

U tgiftsutjamning Med same faktor som 2011 ville vi fått vi fekk med ny faktor Reduksjon grunna endring i faktor For å kompensere denne nedgangen får vi INGAR tilskott med følgjande summar , ,-

V ertskommunetilskott Vi får 99,0 mill kr i 2012 Tilskottet dekker alle kostnadane kommunen har Nedtrappingsordninga er i dag god - vi får redusert 2,0 mill. kr pr. år

Ansvarsreforma

V art buande i Vestnes 110 psykisk utviklingshemma - heimebuande i andre kommunar vart buande i Vestnes 300 årsverk (500 tilsette) årsverk overført frå fylkeskommunen

O ppbygging av tilbud Bygde opp eit tenestenivå i løpet av kort tid - tilbud i bolig - institusjon - dagtilbud Overtok goder/problem frå fylkeskommunen

H usvære 77 kommunale husvære - 26 ombygdt på inst. Området 12 sjukeheimsplassar Resten private hus og burettslag

U tfordring Nedbyggjing av tilbudet Mange årsverk (spesielt kvinnearbeidsplassar) vert vekk i åra som kjem

Klarer vi nedbyggjinga med naturleg avgang, utan å sei opp tilsette Truleg ja, ved naturleg avgang på personale - ved evt. reduksjon må yngre ut Ikkje nyrekruttering - har ikkje arbeidsplassar å tilby yngre som vil flytte til kommunen - ikkje nye fagpersonale ”Forgubbing” av arbeidsstokken

P ensjonsutfordring Betaler pensjonspremie mens dei er i arbeid - ok Men vi vert også ansvarleg for å betale pensjonsregulering etter at dei vert pensjonistar - helt fram til dei dør - evt. enkepensjon enno lenger

P ensjonsutfordring (2) Dette er ei tikkande bombe for kommunen Og kan bli ein stor ekstra kostnad i kommande år - også lenge etter at ansvarsreform perioden er over og tilskott slutta. Må arbeidast med

R essurskrevjande brukarar Får dekka 80 % av kostnaden over kr ,- Auka mykje siste åra. Må sjå i lag med auka utgifter på dei sektorane som har ressurskrevjande brukarar

E igedomsskatt 8,3 mill. kr - anslaget noko usikker 2 promille, allereie bestemt Ingen botnfrådrag, lite fritak - må ha mest mogeleg inntekter døme: botnfrådrag på 0,3 mill. kr vil gje 3,2 mill. kr mindre i inntekt

U tgifter

D riftsutgifter Budsjett Andel Formål i % Sentraladministrasjon ,4 Fellesutgifter/servicektr./pol. styringr ,2 Grunnskule m/SFO ,9 Barnehage ,1 barne og ungdomstenestene ,6 Pleie- og omsorg/helse ,6 Kultur/kulturskule/kyrkjelege føremål ,7 NAV - kommune ,5 Tekniske tenester/eigedomsdrift ,9 Sum

Renter og avdrag Lånegjeld

Renter og avdrag I kommunalt rekneskap vert det ikkje ført avskriving på annleggsverdier slik som i private rekneskap Renter og avdrag vert istaden bokført

L ånegjeld

R enter og avdrag

29,5 mill. kr Samme som i 2011

S paretiltak

G enerelle tiltak 1 % reduksjon på fast løn på alle sektorar utanom skule Redusert enkeltposter på dei fleste områder Auka gebyr

U ndervisning (1) Total red. på ca 6- 7 stillingar neste år Redusere med 1,5 mill. kr, ca 60 rammetimar (totalt alle skular) Nedlegging Tresfjord ungd.skule Her må merkast at fellesutgifter grunnskule aukar med 1,6 mill. kr

K ulturskule Auka refusjon frå kor og korps - kr ,- Foreldrebetalinga her er så høg at vi ikkje foreslår auke. Alternativet til auka refusjon frå kor og korps er redusert tilbud i kulturskulen

Pleie- og omsorg Redusere med 3 årsverk fordelt på følgjande Gjev ei innsparing på 1,3 mill. kr på årsbasis Reduksjon Eining årsverk Bu- og habiliteringstenestene (PU)1,5 Heimetenestene0,5 Vestnes sjukeheim0,4 Tresfjord trygdeheim0,3 Hellandtunet0,4 3,1

T ekniske tenester Stort etterslep på vedlikehald både bygningar og veg - ikkje greidd avsatt meir midlar til dette Forventa redusert pris på el. energi Tør vi budsjettere med mild og snøfattig vinter? parkanlegg

T ekniske tenester (2) Administrasjonssjefen vil i investeringsbudsjettet føreslå at inntekter frå sal av kommunale bygningar skal gå direkte til opprusting av bygningar

U nderskott 2008

Verditap kraftfondet (aksje) 17,0 mill. kr Ikkje avkastning kraftfondet 11,0 mill. kr VEAS, < utbytte enn budsjettert. 1,6 mill. kr Finanstap 29,6 mill.kr Meirforbruk drifta 14,0 mill. kr Renter og avdrag > budsjettert. 5,0 mill. kr Samla underskott. 48,6 mill.kr

I nndekking av underskott ÅrTiltakInndekking Sum Rest saldo 2008Underskott , Bruk av fond ,- Bruk momsrefusjon ,- Overskott , , , Budsjettert inndekking ,- Overskott , , ,78

I nndekkingsplan Budsjettert med 3,0 mill. kr i nedbetaling av underskott i 2012 År Sum

U nderskott 2011? Evt. underskott i 2011 må også dekkast inn i åra 2012 – 2016 Har sett vekk frå dette no, må komme tilbake til det våren 2012

L ønsoppgjer 2012 Avsatt 8,2 mill. kr til å dekke - lokale forhandlingar haust lønsoppgjer våren 2012 Avsatt sum kan dekke eit tillegg på 3,5 % frå i minste laget

P ensjon 13,0 % statens pensjonskasse 14,4 % KLP KLP 30,0 mill.kr Statens pensjonskasse 5,0 mill.kr

A rbeidsgjevaravgift 43,0 mill. kr - som vi betaler tilbake til staten

Oppsummering Budsjettframlegget er svært stramt Budsjettframlegget er svært stramt Inntektene strekt opp Inntektene strekt opp Det er innarbeidd mange sparetiltak for å få budsjett i balanse Det er innarbeidd mange sparetiltak for å få budsjett i balanse På grensa til det vi kan kalle realistisk budsjett På grensa til det vi kan kalle realistisk budsjett

S amhandlingsreforma Nye lovverk. Intensjon: meir behandling i kommunane. Spesialisthelsetenesta blir meir spesialisert. Auka fokus på førebygging og folkehelse Samarbeidsavtalar mellom kommune og helseføretak Vil krevje tiltak og mykje planlegging for kommunane for å følgje opp denne reforma Rask iverksetting. Frå Ingen utsetting innvilga

S amhandlingsreforma Dette vil vi merke først: Raskare utskriving til kommunal helse- og omsorgsteneste. Utskrivingsklare pasientar kostar kommunen 4.000,- pr. døgn Kommunal medfinansiering (20 %) av alle somatiske pasientar, gjeld medisinsk beh. Og alle aldersgrupper Tak på ,- for enkeltopphald Etterkvart auka ansvar for øyeblikkeleg hjelp

S amhandlingsreforma (2) Ordinært tilskott7 862 Kompensasjon847 Sum8 709 Forventa kostnad Sum Medfinansiering8 264 Liggedøg 284 a 4.000, Sum9 400

Situasjon pr idag Prosjektgrupper folkehelse og samhandling Vi har ikkje midlar til nye tiltak slik vi vurderer situasjonen i dag Må likevel vurdere å opne rehab.avdeling for å møte situasjonen frå nyttår Må auke tilsynslegefunksjonen Eigne politiske saker (økonomi og samarbeidsavtale)