INTRO 2013-1-NOl-LEOOS-06154. Dette prosjektet (prosjekt nr. 2013-1-NO1-LEO05-06154) er blitt finansiert med støtte fra Europakommisjonen. Utgivelsen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
5 åringen og sammenhengen barnehage – skole
Advertisements

Etablering av effektiv produksjon på tvers av landegrenser
Stressmestring & Mindfulness i skolen
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Et prosjekt finansiert av Regionalt kompetansesenter
Psykiske utfordringer ved MS
Utredning av utviklingshemming hos voksne
Halvårspresentasjon Ungdomskunnskap 2013
Helse og sykdomsbegrepet
Kompetanse og kompetanseutvikling blant seniorer Seminar om etter- og videreutdanning for seniorer i arbeidslivet 14. oktober 2008 Anna Hagen.
Trinn 2 Barnets første leveår.
Forelesning, Litteratur: se undervisningsplanen side
Språk og sosialisering
NORDPLUS BARNS KULTUR OG BARNEKULTURELLE UTTRYKK I NORDEN.
LÆRING Grunnleggende prosesser
Fagskole i kommunehelsetjenester 2011
Introduksjonssenteret
Forklaringsmodeller i det sosiale feltet
Oversiktsforelesning-2003
Mangfold og fellesskap
FLERKULTURELL OG NYRETRANSPLANTERT - sykepleierens kulturelle kompetanse Riitta Hakola sykepleier.
Lærerprofesjonens etiske plattform
1 Identitet – muslimske elever Se: S Østberg 2000.
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
Stjørdal 25. oktober Hvorfor prioritere? Alle kan ikke få hjelp samtidig Det er viktig at de med høyest alvorlighet og som har høyest nytte kommer.
Redskap på veien eller mål på kvalitet? - Et studentperspektiv på karakterer i høyere utdanning Av Susanne Skjørberg, fag- og forskningspolitisk ansvarlig.
Relasjoner og den følsomme hjernen Fagdag Barn 12.oktober 2012 Marit Bjartveit – spesialist i psykiatri Klinikkleder - Klinikk psykisk helse og avhengighet.
SYKEHUSSOSIONOMEN GRÅTEKONE ELLER PROFESJONELL PROBLEMLØSER?
1 Jeg og samfunnet.
Vrimledag/2012 Haugesund, Navn: Torhild Bråthen Tittel: Seniorrådgiver Barnehagen og skolens betydning for barn i en vanskelig livssituasjon.
Informasjon til skolens ansatte om skoleprogrammet VIP
Intervju med de voksne 1. Hvordan tolker dere begrepet identitet? 2. Hvordan jobber barnehagen med språk, kultur, religion og mat? 3. Hvilke.
Psykiske konsekvenser av misnøye med utseende
Grunner for å innføre skjønnlitteraturen i undervisningsprosessen.
Den bevisste opplevelsen av seg selv som menneske
Utdanningsvalg 10.klasse
Skjønnhetstyranniet og vold Elisabeth og Anne-Bente
Psykologer i kommunene
ORGANISASJON OG PROSESSER Kjetil Hoff Partner Innsikt1 AS.
Styrer og mangfold Styreakademiet 15. september 2005 Elisabeth Grieg.
Velkommen til et nytt skoleår!
Bruk av alkohol og medikamenter blant eldre (60+) i Norge.
Innovasjon i innhold, distribusjon og gjestestrømmer Reason to Return – R2R.
Hvilke leger trenger samfunnet i fremtiden, og hva kan det bety for utdanningen av dem?
Prosess og ferdigheter innen spesialpedagogisk rådgivning
Strategi- og aktivitetsplan
Senter for teknologi, innovasjon og kultur (TIK) - Universitetet i Oslo ORGANIZATIONS AND KNOWLEDGE TIK ESST Module 4 Jon Vatnaland.
Ungdom og helse Berit Bratholm:
Mobbing og atferdsproblemer
Hva er ledelse? Intro org ledelse 2009.
NOl-LEOOS Modul oversikt og casestudier.
Trond Haukedal AS Norsk Forening for Rett Syndrom Fagseminar Oslo den 17 oktober 2015 «Hei.
Kapittel 1 Læring og undervisning i sosialkunnskap.
Psykologiske følger av misnøye med utseende NOl-LEOOS
Kapittel 9 Kulturmøter i samtidstekster Karin Beate Nøsterud/NTB scanpix.
1 ANGST OG DEPRESJON BLANDT ELDRE I DEN GENERELLE BEFOLKNING. Fjernundervisning alderspsykiatri Overlege Eystein Stordal.
FOLK Et femårig regionalt kultur- og helseprosjekt hvor kulturelle aktiviteter benyttes som virkemiddel i folkehelsearbeidet ( – ).
Foreldrenes betydning for elevenes læring Thomas Nordahl
Avd. for helseopplysning - SiA
Utdanningsvalg 10.klasse
SiriLundinKeller-ILS-Universitetet i Oslo
Utkast til eksamensoppgaver PSY 2401 – Vår 2006, versjon
Tilrettelegging for læring med IKT … Kompetanseheving for PV-gruppa
Ledelse.
Tverrfaglige tema.
Norsk Forening for Kognitiv Terapi
Lær mer – vis din støtte til alle som er berørt av demens
Utskrift av presentasjonen:

INTRO NOl-LEOOS-06154

Dette prosjektet (prosjekt nr NO1-LEO ) er blitt finansiert med støtte fra Europakommisjonen. Utgivelsen gjenspeiler bare synet til forfatteren, og kommisjonen kan ikke holdes ansvarlig for bruk av informasjonen som finnes i prosjektet. Kursoversikt Forstå hvordan samfunn og kultur påvirker vårt utseende Case-studium og øvelse Kroppsbilde i forhold til sosiale faktorer Forstå virkningen av bekymring vedrørende utseende i forhold til helse, utdanning og jobb Case-studium og øvelse Virkninger og konsekvenser Forstå hva selvtillit er og hvorfor det er så viktig å ta hensyn til lav selvtillit Case-studium og øvelse Selvtillit Forstå utbredelsen av psykiske helsetilstander, kjenne igjen symptomene og individene i spesielle risikogrupper Case-studim og øvelse Psykisk helse Forstå hvordan bekymringer over utseende kan påvirke psykologisk adferd og hvordan dette forholder seg til selvtillit og psykisk helse Case-studim og øvelse Psykologiske følger av misnøye med utseende Teori, praktiske øvelser og resurser Case-studim Kommunikasjon Mål for læring, undervisningsmateriell, undervisningsmetoder Didaktiske retningslinjer Nettside:

Samfunn og kultur Innflytelse av utseende Historiske oppfatninger av skjønnhet Kulturelle forskjeller Aktuelle skjønnhetsidealer Hvor kommer aktuelle normer fra? Økning i kosmetisk kirurgi Hva forteller dette oss? NOl-LEOOS-06154

Virkning Fra barndom til alderdom Endret utseende Leve med synlige forskjeller NOl-LEOOS-06154

Selvtillit Hva er selvtillit? Utseende er en viktig del av selvbevissthet og selvtillit Hva påvirker tillit? Resultater av selvtillit Resultater av høy selvtillit Måter å bedre selvtillit NOl-LEOOS-06154

Psykisk helse Omfanget av problemet Depresjon Selvskade Angst Alkohol- og stoffmisbruk Spiseforstyrrelse Variasjoner innen psykisk helse NOl-LEOOS-06154

Psykologiske virkninger av bekymringer vedrørende utseende Psykologisk Følelsesmessig Kognitiv Adferd Alvorlighetsgrad og justering Mytene NOl-LEOOS-06154

Kommunikasjon Hva er kommunikasjon? Former for kommunikasjon Hovedelementene i kommunikasjon Kommunikasjonsprosessen Effektiv kommunikasjon Hindringer i kommunikasjon Egenskapene hos den effektive kommunikator Mellommenneskelig kommunikasjon og rådgivning NOl-LEOOS-06154

Dette prosjektet (prosjekt nr NO1- LEO ) er blitt finansiert med støtte fra Europakommisjonen. Utgivelsen gjenspeiler bare synet til forfatteren, og kommisjonen kan ikke holdes ansvarlig for bruk av informasjonen som finnes i prosjektet. LEONARDO DA VINCI TRANSFER OF INNOVATION PROJECT November Oktober NOl-LEOOS-06154