Konkurranseutsetting drift Elveplassen overnatting 2016.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Offentlige anskaffelser og interkommunalt samarbeid
Advertisements

Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Prosjektleder Inger Svendsrud
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Internkurs i offentlige anskaffelser – okt Anskaffelsesprosessen FORBEREDELSES- FASEN BEHOVSVERIFIKASJON MARKEDSUNDERSØKELSE GJENNOMFØRINGS FASEN.
Leverandørkonferanse Sykehjemsetaten. Visjon Livsutfoldelse i trygge omgivelser.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Dialogkonferanse Helsevikarer. Dialogkonferanse Konkurransen som kommer Rammer for dagen og dialogen Presentere våre behov, diskutere utfordringer og.
EIERSKAP Behov og muligheter for politisk styring av selskaper og samarbeid i kommunene Bent Aslak Brandtzæg, Terje Kili og Ailin.
Offentlige anskaffelser Formålet og grunnleggende prinsipper for offentlige anskaffelser Virkeområdet for anskaffelsesregelverket og for de ulike.
Nærings- og fiskeridepartementet Norsk mal: Startside Alternativ 1 Nærings- og fiskeridepartementet Seniorrådgiver Jan Henrik Skogen NHOs Anskaffelseskonferanse.
Offentlige anskaffelser 5 Gjennomføring av konkurranser høst 2015 Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning Dosent Ingun Sletnes.
Tilbudskonferanse Plasmasalg og kjøp plasmaderiverte legemidler Skype/Telefon kl –
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Renholdstjenester Tilbyderkonferanse 21. april 2015 Innkjøpsansvarlig: Per Kolseth Renholdsleder: Nina Marit Gaustad.
Offentlige anskaffelser 6 Avslutning av konkurranser Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning 2015 Dosent Ingun Sletnes.
Lasse Simonsen Dag 7 a) Retting Lasse Simonsen. 1 Innledning Rettssystematisk plassering av utbedringsplikten.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Tilbyderkonferanse Ny utviklingsavtale for.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Offentlige anskaffelser 7 A vslutning av konkurranser Endringer i kontrakten og oppsigelse Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning Høst.
Offentlige anskaffelser 10 Anskaffelser av helse- og sosialtjenester anskaffelsesprosesser Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning Dosent.
Gjønnes, Arnhild Dordi, advokat, NHO
Presentasjon av organiseringsprosjektet
Informasjonsmøte 19.juni 2017 Konkurranse om arkitekt- og rådgivertjenester for nytt sykehus i Drammen.
Det kommunale og fylkeskommunale risikobildet
Offentlige anskaffelser 13 Oppsummering høst 2016
Intern kontroll i regnskapsprosessene
KS veileder i BU organisering av Eiendom og tekniske tjenester.
BAL og årsstudiet i organisasjon og ledelse
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
METODE VED GJENNOMFØRING AV TILSYN
Offentlige anskaffelser 12 Rammeavtaler
Offentlige anskaffelser 11 Oppsummering høst 2015
Prosjektmodellen Planleggingsfasen Gjennomføringsfasen Kontroll
Funn fra landsomfattende tilsyn i Buskerud Klækken,
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning Høst 2017
Kommunens arbeid med internkontroll innenfor ROP-området
Offentlige anskaffelser Rammeavtaler
Erfaringer med bruk av NS 8435
Offentlige anskaffelser Sentrale spørsmål i emnet
Valgfag innsats for andre
KS veileder i BU organisering av Eiendom og tekniske tjenester.
Anskaffelser i Møre og Romsdal fylkeskommune Rammeavtaler
Offentlige anskaffelser Tildelingskriterier og kontraktsvilkår
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Ny medarbeiderundersøkelse i 2014
NÅR KJØNNET KOMMER I LØNNINGSPOSEN – FOR EKSEMPEL I HARSTAD
Endringer i HB R763 - mal for Elektro kontrakter med oppstart i 2017
BTI-illustrasjoner Redigerbare.
Lokal brukerundersøkelse 2015 NAV-kontorer i Hordaland
Program for folkehelsearbeid i Trøndelag Planlegge tiltak
Kurs for brukere av KFF-KSS
Interne analyser - for utvikling av kategoristrategi
Velkommen til foreldremøte om fagvalg, eksamenstrekk og sosialt miljø
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Eksempel på fordeling av roller og ansvar i kategoristyringsprosessen
Endringer i HB R763 - mal for Driftskontrakter med oppstart i 2017
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Lovens formål Utlagt på Fobe`s nettsider: Forfatter: Knut A. Olsen
Utredningsgruppe samferdsel
Anbudsprosessen - Klage
Fylkeskommunal revisjon
Utskrift av presentasjonen:

Konkurranseutsetting drift Elveplassen overnatting 2016

Føringer og prinsipper Formannskapet vedtok sak 0098/16 1. Asker kommune lyser ut forhandlet konkurranse om kjøp av tjeneste; drift av Elveplassen overnatting, fortrinnsvis fra og med 1. januar Konkurransen reserveres ideelle organisasjoner, innenfor gjeldende regelverk. 2. Dersom prisen på anskaffelsen blir høyere enn det kommunen selv kan levere tilsvarende tjeneste for, avlyses konkurransen og kommunen driver hospitstjenesten i egen regi. 3. Det legges til rette for at akuttplassene som er etablert på «Varmestua» videreføres på en hensiktsmessig måte, i samarbeid med drifter av Elveplassen overnatting.

Lovverk som skal følges > Lov om offentlige Anskaffelser (LOA)/ Forskrift om offentlige Anskaffelser (FOA) > Unntak for helse- og sosialtjenester som skal tildeles en ideell organisasjon (FOA § 2-1 (3)a). En kan velge å forenkle anskaffelsen slik at kun forskriftens del I legges til grunn. > Ideell organisasjon defineres ved at den må være ikke- kommersiell (ikke ha profittmotiv) samt at organisasjonen må arbeide for å avhjelpe sosiale eller humanitære behov uten økonomisk kompensasjon fra mottagerne. > Etter forskriftens del I må det kunngjøres og gjennomføres en konkurranse. Foreligger få krav til prosedyren for øvrig.

Organisering og ansvar > Asker kommune Anskaffelser har prosessansvaret for gjennomføring av anskaffelsesprosessen –Leder Tommy Hestem > Faggruppe for evaluering av tilbudene –Anne Cathrine Garder, Brukertorget –Wenche Steen, NAV –Olav Sundgaard, Brukertorget > Asker kommune Brukertorget – har budsjett- og kontraktsoppfølgingsansvaret i kontraktsperioden –Virksomhetsleder Anne Cathrine Garder –Controller Olav Sundgaard

Beskrivelse av tjenesten > Målgruppe –Vanskeligstilte uten bosted, herunder rusmisbrukere som henvises fra Asker kommune, NAV. –Beboer skal være over 18 år. > Tjenesten –Hjemles i Sosialtjenesteloven (SOTJL § 27) –Midlertidig overnatting i akutte situasjoner –Ikke over lang tid, mål om maks 90 dager

Krav og innhold i kontrakten > Ansvarsforhold –Omhandler praktisk fordeling av ansvar for oppgaver og kostnader mellom oppdragsgiver (kommune) og utfører > Krav til kvalitet og tilsyn –Føringer for å møte beboere med respekt og verdighet, rett til privatliv og trygge boforhold –Plikter og rettigheter for beboere med hensyn til hygiene, renhold og daglige forhold > Samarbeid –Med Varmestua og øvrig tjenesteapparat

Fremdrift for anskaffelsen PlanlagtAktivitet Kunngjøring av konkurranse Befaring Elveplassen overnatting kl Frist for spørsmål og svar kl.10.00Tilbudsfrist kl Tilbudsåpning Uke38Evaluering av kvalifikasjoner og tilbud Uke 38/39Forhandlinger Uke 39Tilbudsevaluering og valg av tilbud Uke 39 Utsendelse av beslutning om kontraktstildeling og karensperiode Utløp av karensperioden Kontraktsinngåelse Oppstart av kontrakt

Hvordan følge opp kontrakten

Kontraktsoppfølging Asker kommune og private tjenesteleverandører

Kontrakten setter rammer Definisjon av innhold og kvalitet – Innhold Tjenestens innhold Oppgaver defineres– ikke uttømmende Målgruppe – Kvalitet Verdier Kvalitetsmål Lover og forskrifter Kvalitetssystem Bemanning og kompetanse Regulering av samarbeidet – Gjensidig forpliktende samarbeid – kommunikasjon – Medvirkning – Internkontroll

Kontrakten setter rammer -2 – Oppdragsgivers kontroll Bemanningskontroller Avviksregistrering Brukerundersøkelser Befaringer – Utførers egen kvalitetskontroll

Praktisering av avtalen Informasjonsadgang Samarbeid med bruker/pårørende Kontraktsoppfølging – Driftsrapport Dokumentasjon av arbeid med kvalitet Brukerundersøkelser Revisjoner fra utfører og oppdragsgiver Økonomiske og kommersielle forhold Erstatning Reforhandling Tvist Mislighold

Kvartalsrapporter