Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHåvard Ellefsen Endret for 7 år siden
1
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS 051-2013 Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober kl.12:00
2
Innkjøpsseksjonen 2 Agenda Agenda: 1.Konkurransegrunnlaget – delleveranser m.m 2.Produkter og minimumskrav 3.Kontrakt og bilag til kontrakt – de viktigste bestemmelsene 4.Elektronisk innlevering av tilbud 5.Eventuelt og spørsmål
3
Innkjøpsseksjonen 3 Konkurransegrunnlaget
4
Innkjøpsseksjonen 4 Konkurransegrunnlaget
5
Innkjøpsseksjonen 5 Minimumskrav - miljø
6
Innkjøpsseksjonen Minimumskrav – opplæring 6
7
Innkjøpsseksjonen Kontrakt og bilag til kontrakt 7
8
Innkjøpsseksjonen 8 Oppdragsgivers arbeid med tilbudene 1.Tilbudsåpning - åpningsprotokoll 2.Første kontroll om alle nødvendige dokumenter er levert 3.Tilbudsbrev: Forbehold? Hvis ja, må tilbudet avvises? 4.Kvalifisering: Systematisk gjennomgang av dokumentasjon for kvalifikasjonskrav (kapittel 3 i konkurransegrunnlaget); ikke kvalifisert betyr avvisning av leverandør. 5.Kontroll om alle minimumskrav er akseptert; herunder: eventuelle forbehold (presiseringer/merknader etc) i tilbudet som krever avvisning? 6.Systematisk evaluering av tildelingskriteriene: Pris >> prisskjema (komplett utfylt?) Miljøkrav 7.Begrunnet forslag for tildeling sendes til byrådsbehandling 8.Byrådsvedtak 9.Meddelelse om tildeling, 10 dagers karenstid (”klagefrist”) 10.Kontraktsignering
9
Innkjøpsseksjonen 9 Konkurransegjennomføringsverktøy Bergen kommune har tatt i bruk verktøy for helelektronisk gjennomføring av anskaffelser. Dette betyr at våre konkurranser kunngjøres til Doffin/TED gjennom konkurransegjennomføringsverktøyet til Mercell. Vi ønsker på denne måten å gjennomføre våre anskaffelser på en sikrere, enklere og bedre måte: –Sikre oss og våre leverandører enkel og kostnadseffektiv konkurransegjennomføring gjennom tilrettelegging for standardisering og gjenbruk av informasjon –Bedre etterlevelse av forskrift om offentlige anskaffelser gjennom full sporbarhet av kommunikasjon, tidspunkt for levering og åpning av tilbud, etc. –NB!! Gyldig elektronisk signatur er en forutsetning for å kunne levere tilbud – husk å sjekke i god tid at den er gyldig! For ytterligere informasjon, ta kontakt med www.Mercell.nowww.Mercell.no –Mercell kundesenter +47 21 01 88 00 Elektronisk tilbud gjennom Mercell
10
Innkjøpsseksjonen 10 Spørsmål til konkurransen?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.