Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
”Lopper i blodet” ble profilert som barnas nye jule-CD i fjor.
Advertisements

Gardermoen 14.januar 2014 Leif Gunnar Engedal
Nærings seminar Bakgrunn •Bransje og interesse •Fag kunnskap er viktig •Bransjen manglet fleksibilitet og omstillingsevne…denne og •Prod / Salg.
Tenn lys. Et lys skal brenne for denne lille jord
Rolighetsmoen barnehage
Velkommen til lysmesse
Ny rammeplan for barnehagen
Entreprenørskap i lærarutdanningen
Tverrfaglige prosjekt
"God bagasje på livets reise."
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Arbeidsplassar i barnehagen Kontaktforum barnehage 18. november 2014
Kultur- og konstruksjonssti Om fag og praksis i barnehagelærarutdanning og barnehage BLU, 1. år, STM 2015.
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
SFS 2213 Arbeidstidsavtalen for undervisningspersonalet i kommunal og fylkeskommunal grunnopplæring Revidert september 2014.
Opplæringslova.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Rammeplan for barnehagen. Nytt på nytt eller noko heilt anna? Loen mars 2006.
Informasjonsarbeidet? - eller planarbeidet? Roar Stokken.
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Vanlege nynorskfeil.
Frå eitt medium til eit anna
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Eksempeltekst høst 2014 Når du skal svare på oppgaven:
Tema Vg1, kap 4.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Førskule - rammeplan Volda1 Ny rammeplan for barnehagen Følgjer for norskfaget i eksisterande utdanning.
Det er ikkje - men idéen din som tel Roar Stokken.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage.
Ny rammeplan for barnehagen. Konsekvensar for KRL-faget i førskulelærarutdanninga.
Deltakende læring.
Hvem er jeg? 1.
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Reinsing av vatn på Leikanger. Om oss. Me er fire elevar i 10a på Leikanger Ungdomsskule. Gruppa består av Halvard, Amalie, Hans Christer og Astrid. Me.
Gjere for å lære Kvernsteinsparken i Hyllestad
Problemløsning.
HEILT EKTE. «Ung meistring i vill vestlandsnatur» - Espen Bruun- HEILT EKTE.
Naaman Ein dag sa jenta til matmor si: «Om berre husbonden kunne koma til profeten i Samaria, skulle nok han fri han frå hudsjukdomen.» 2.Kongebok.
Kurs for valfunksjonærar Kyrkjevalet Innhald Velkomen til kurs! Nytt ved kyrkjevalet i 2015 Kursmateriell: Valhandbok Røysting på valtinget  Utstyr.
Kappløpet om Afrika. Imperialisme har eksistert til alle tider og i alle verdsdelar. Imperialisme inneber at statar eller samfunn skaffar seg kontroll.
Soria Moria Slott Et norsk folkeeventyr. Halvor.
Kva gjer me i barnehagen? Litt om dei grunnleggande begrepa me jobbar utifrå:
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Gaupne barnehage Me vil. Me kan.. Kvardagen vår Me leikarMe er ute Me er samanMe er inne Me lesMe er på tur Me øver oss på å kle på ossMe syng Me forheld.
Du och jag, Alfred! «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en Alfred for noen barn?» «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en «Alfred» for.
Velkommen til foreldremøte i Holvik barnehage i Grendahuset i Vågsvåg høsten 2015.
Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta?
«Å stå utenfor» Inkluderende praksiser i skolen 25. oktober 2016 KoRus vest-Bergen Reidar Dale «Eg er, fordi du tenkjer på meg. Vi bli ikkje oss sjølve.
Samfunnsfag, kap.2 Hugsar du?.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
Medmenneske og ven frå s.65
| Kulturmøte og kulturkonfliktar
Masfjorden sjukeheim Masfjorden kommune prosjekt stjernestunder.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Treff vår analyse noko viktig i dag?
ÅRSPLAN Jostedal barnehage 2018 / 2019 Dette året: «Jorda vår»
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
Utskrift av presentasjonen:

Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet blir til i møte med andre menneske” Gjensidig utvikling og læring

Nærmiljø og samfunn-med vekt på det fleirkulturelle Nokon seier:Ein felles fiende verkar samlande Vår påstand: Felles vener samlar meir! Det er viktigare for oss å fokusere på det vi har felles enn å fokusere på det som skil oss. RESPEKT er nøkkelen.-Eit omgrep den nye rammeplanen fokuserer mykje meir på enn den gamle Omgrepa ”oss” og ”dei andre” må vike Eg misser ikkje meg sjølv ved å møte deg. Eg blir derimot forsterka

DESSE BARN AV SAME JORD EIN FRÅ SØR OG EI FRÅ NORD SKILNADEN ER IKKJE STOR EIN BLIR FAR OG EI BLIR MOR KVAR SI STEMME I EIT KOR EIN ER MØRK OG EI ER LYS ”VERN OSS SÅ VI IKKJE FRYS!” Vi to MEN;

Nærmiljø og samfunn – med vekt på det fleirkulturelle Utgangspunkt for vår barnehage: *Små og store menneske med etnisk bakgrunn frå 10 ulike nasjonar- samla under same tak *Ynskje om styrking og utvikling av fellesskap Mål: *Auka forståing for kvar enkelt sitt ryggsekkinnhald *Bli trygg på vårt eige samtidig som vi får utvida horisonten *Gjensidig inspirasjon og læring

Nærmiljø og samfunn- med vekt på det fleirkulturelle Kva seier rammeplanen? *borna skal: utvikle tillit til eiga deltaking i og påverknad av fellesskapet *erfare at alle menneske, uansett alder og føresetnader, inngår i og bidreg til barnehagen sitt fellesskap *utvikle forståing for ulike tradisjonar og levesett Personalet: *arbeide for at barn får erfare at dei er verdfulle og viktige i fellessakpet *sørge for at borna får erfare at deira val og handlingar kan påverke situasjonen både for dei sjølve og andre *gje borna startkunnskap om betydninga av menneskerettane, særleg barnekonvensjonen *sørge for at barn utvidar si forståing om kulturelle likskapar og ulikskapar og arbeide for inkluderande miljø som motverkar mobbing og rasisme

Nærmiljø og samfunn-med vekt på det fleirkulturelle Kva har vi gjort? Kva vil vi gjere? Vi har arbeidd innanfor ulike fagområde, men tenkt tverrfagleg. Her er nokre erfaringar vi vil ta med oss inn i den nye rammeplankvardagen:

Nærmiljø og samfunn-med vekt på det fleirkulturelle 1.søyle: Finn eit interkulturelt tema innanfor matkultur.Involvèr heimane med deira oppskrifter. Tips: BRØD Lag brød frå alle verdens kantar. 2.søyle: Finn eit interkulturelt tema og skap bilde. Finn ein venskapsbarnehage og la borna uttrykke sitt bilde utifrå tema. Tips:SINNSSTEMNING Mål sinnsstemningar sett med auge frå nord og sør. Eg er glad, trist, sint, forundra……. Og det fins fleire søyler….

Nærmiljø og samfunn – med vekt på det fleirkulturelle Inntrykk og uttrykk Kjensler her og der Vi målar sinnsstemningar Utveksling av kunst mellom Tonning barnehage og Chiquicolloprosjektet i Bolivia

Nærmiljø og samfunn – med vekt på det fleirkulturelle Vennskapstankar blir vennskapshandlingar Miriam fortel: ”Det var veldig spennande å sjå bilde frå Bolivia. Eg trur dei er redde for andre ting enn vi. Dei er kanskje redde for at det skal kome bomber og krig eller at det skal kome røvarar inn i barnehagen deira og stele leikane.Eller at det skal kome krokodiller. Dei teikna ikkje heilt slik som vi, men dei teikna fint. Eg trur det er fint for ungar som har mist hunden sin å kome i barnehagen og teikne at dei er triste. ”

Nærmiljø og samfunn-med vekt på det fleirkulturelle Muhubu og Abdiaziz blir våre lærarar….

Nærmiljø og samfunn- med vekt på det fleirkulturelle Det ”unike norske” fann vi att i mange av dei ulike etniske kulturane som er representert i barnehagen. Verken steinovnsbakt brød eller åttebladrosa er typisk norsk!

Nærmiljø og samfunn-med vekt på det fleirkulturelle Kva ventar vi oss av dei nyutdanna i samband med dette temaet? *Reflekterte haldningar *Kunnskap om kultur og samfunn *Ein viss porsjon interkulturell forståing *Tryggleik på eigen ståstad og openheit i høve til nye tankar Dette kan høgskulane bidra til!

Nærmiljø og samfunn-med vekt på det fleirkulturelle EG BLIR TIL MEG I MØTE MED DEG…