Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret 2014-2015 8-Trinn.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Suksesskriterier i omorganisering og utviklingsarbeid
Advertisements

15 Notater og markeringer i teksten
Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
«Strykebrettcover og stativ»
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Skriftlig vurdering på barnetrinnet formål, bakgrunn, historikk
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Studie forberedende formgivingsfag
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Kontekst Basisbok Kapittel 3 Ord, bilde og lyd – sammensatte tekster
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
Fra geometriske former til abstrakt design
Holtet vgs Læring i et engasjert fellesskap!.
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
Dokumentasjon av en prosess
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Ta bilder med mobiltelefon
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 41
Refleksjon Snakk sammen om hvordan dere gjør på din skole for å finne rett nivå på lesetekster/leselekser. Systematisk observasjon av lesing.
Elevvurdering i Kunnskapsløftet
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Bokpresentasjon Oslo.
Formings oppgave i forbindelse med operaprosjektet:
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
OPERAPROSJEKTET -en presentasjon. OPPRINNELSEN Begynnelsen av 80 – tallet, New York Utviklet seg videre til The Royal Opera House i London Kurs for lærere.
Work shop mars 08 ide utvikling
Borre ungdomsskole
Studiespesialisering med formgivingsfag
Oppgave 44 Preposisjoner og uttrykk.
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
Av Dan Christian og Stein Jørgen
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Studiespesialisering med formgivingsfag
Utdanningsvalg 10.klasse
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Du er en viktig del av ditt barns språkmiljø
Sammensatte tekster ?.
som eksamensbesvarelse
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Kunst og håndverk Maleri.
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Gatekunst.
Sammensatte tekster PPU
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
Sammensatte tekster ALU
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden September/oktober 2015.
BLOOMS Bygdøy 24.sept-08. Begreper i vurdering 1.Kompetanse det man gjør og får til i møte med utfordringer 2. Kompetansemål angir hva elevene skal kunne.
Kunst og håndverk 10. trinn
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Hvordan lage passepartout
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Overgang ungdomstrinn – videregående skole
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
H ”På min skole får jeg tilbakemeldinger som gjør at jeg får lyst til å lære!” Hadde det vel ikke vært kjekt om alle elever på vår skole etter hvert satt.
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Utskrift av presentasjonen:

Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret 2014-2015 8-Trinn

Oppgaven: Lage en Tag av navnet ditt og et Graffiti arbeid (en piece) Del 1: Lag en Tag (A4) av navnet ditt, gjerne forkortet. Bruk dette som forarbeidet til del 2. Den skal gjøres ferdig med sort tusj. Tegn skisser (1 A4 ark på begge sider). Del 2: Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform som et slagord eller uttrykk. Denne skal være i farger. Det er lov å ha med «caracters». Tegn skisser (1 A43 ark på begge sider og en skisse på en side). Det vil si: Dere skal levere inn to ferdige arbeider og 2 A4 og 2 A3 ark med skisser. (levering: Frist kommer) Det er to ting skal du tenke på når du starter med denne oppgaven: Det er del 2 av oppgaven dere blir mest vurdert på og her skal signaturen på arbeidet være «tagen» dere designet først, og den skal være på fremsiden inni «piecen».

Mål VISUELL KOMMUNIKASJON Læreplan i kunst og håndverk: KV1-01 -Stillisere motiver med utgangspunkt i egne skisser i arbeid med mønster, logo, skilt og piktogrammer. Overordnede mål for timene: Lære litt om graffiti og Tag design. Få erfaring av å finne sitt eget språk og innhold i eget kunstnerisk arbeid. Lære litt om Tagging og hvor vi kan og ikke kan gjøre graffiti. VISUELL KOMMUNIKASJON

Kjennetegn på måloppnåelse: Lage to ferdige Graffiti arbeider- En Tag og en «piece», med skisser. Tenke annerledes slik at du kommer på en original løsning. Utvikle gode tekniske ferdigheter, tegne tydelig og med flid. Lage bilder med god form, komposisjon og fargebruk. Gjøre alle delene ferdige. Levere i tide.

Vurderingskriterier for Graffiti: Er oppgavene levert til riktig tid?   Er oppgavene levert til riktig tid? Er del 1 av oppgavene og skisser med? Er del 2 av oppgavene og skisser med? Er egenvurdering levert? Ja Nei Ikke levert Navn: Klasse: Karakter: Kompetansenivå Grafitti «Tag» Skisser Graffiti «piece» Tekniske ferdigheter Motivvalg Formspråk Fargebruk Selvstendighet Egenvurdering Høy Avansert navnetrekk/signatur. Detaljrike skisser. Meget gode ferdigheter med godt håndverk. Bildet er nøyaktig tegnet . Spennende detaljrikt motiv og design. Avansert form. Kreativ fargebruk. Tar imot veiledning og gjør deg nytte av den. Reflektert og god vurdering av kvaliteten på eget arbeid og produkt. Middels Godt navnetrekk/signatur. Gode skisser. Flere gode ferdigheter. Bildet viser ide og er nøyaktig gjort. Godt motiv og design. God form. God fargebruk. Trenger litt hjelp, men, arbeider godt. Godt begrunnet, men mangler litt refleksjon. Grunnleggende Har navnetrekk/signatur. Hastverksjobb. Hurtige skisser. Har ferdigheter. Har ideer. Lettvinte løsninger. Har et design Har motiv.. Har form. Ukontrollert fargebruk. Trenger mye hjelp. Mangler refleksjon/ begrunnelser på eget arbeid. Del 1. Del 2