Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
VFL i klasserommet Har ikke VFL absolutt hele tiden. Men alle lærere har en tanke om hva man ønsker å oppnå med undervisningen. Det er jo dette som er.
Advertisements

Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Studie forberedende formgivingsfag
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
Manual for bruk av Storylineverktøykassa Laget av Åse Skiftun.
GAMMEL OG NY Sofaen er årets modell. Stolen, Oxchair,
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
ROM I SLOTTSPARKEN FOR BOSTEDSLØSE
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.

ARKITEKTUR 2013.
Dokumentasjon av en prosess
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
«LYSE IDEER» Maske med refleks og lysdioder
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 41
Lesing av fagtekster Nordre Modum ungdomsskole
Muntlig eksamen i historie Del 2 – fagsamtalen
Muntlig eksamen i Historie og filosofi Del 2 – fagsamtalen
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
Hvordan skrive en god utredning?
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Avdeling for sosionomutdanning
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
Læreplanen Historie Vg2.
ROOTS Johannes Brodwall, Kløne Steria Norway
Presentasjon av prosessarbeid med LYSBROSJER Laget av Ellen Bay
Studiespesialisering med formgivingsfag
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Resonnerende tekst.
Studiespesialisering med formgivingsfag
«Lese og løse oppgaver»
skriftlig eksamen i norsk
som eksamensbesvarelse
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Kunst og håndverk Maleri.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
Pedagogikk 102 Våren 2009 Arbeidskrav og vurdering.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Prinsipper for arbeid i lærergruppene Levanger 20. – 21. april 2006 Torunn Tinnesand lp-modellen læringsmiljø og pedagogisk analyse.
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
BLOOMS Bygdøy 24.sept-08. Begreper i vurdering 1.Kompetanse det man gjør og får til i møte med utfordringer 2. Kompetansemål angir hva elevene skal kunne.
Kunst og håndverk 10. trinn
Hvordan bør oppgaven bygges opp? Avsluttende arbeid Spama.
STUDIESPESIALISERING ● PROGRAMOMRÅDE FORMGIVNINGSFAG ● SSP FO.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
SKRIV EN FAGTEKST OM ET PORTRETT Vurderes i norsk og i kvalitet og dokumentasjon.
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene?
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Produktnavn.
Valgfag innsats for andre
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
Vurderingskriterier enkel versjon
H ”På min skole får jeg tilbakemeldinger som gjør at jeg får lyst til å lære!” Hadde det vel ikke vært kjekt om alle elever på vår skole etter hvert satt.
Utskrift av presentasjonen:

Oppgaven: Lage 3D modell av temasted. Del 1: Lag 3 x A3 skisser. En skisse skal være over landskapet i farge. En skisse skal være over infrastrukturen. En skisse skal være over bygningene og deres plassering i landskapet. Del 2: Lag en A3 3D modell av temastedet du har valgt. En flyplass. En fornøyelsespark. Et idrettsanlegg (OL-anlegg, rideanlegg, fotball-VM anlegg, alpinanlegg, skatepark el.l) En ferieby. Et «shopping»/handle område. Del 3: Fyll ut skjema og Skriv 10 linjer om ideen din (Fritekst). Beskriv hvilket tema du har laget hvilket klima det er der, hvilken kultur de har på stedet og hvilke samfunnsforhold det er på stedet prosjektet er satt. Det vil si: Dere skal levere inn alle tre deler. Frist for innlevering i uke 45.

Kompetansenivå Høy Middels Grunnleggende Skisser A3 (Del 1.) Avanserte detaljrike skisser. Gode skisser. Har skisser. Hastverksjobb Modell (Del 2.) Tekniske ferdigheter   Meget gode ferdigheter med godt håndverk. Modellen er nøyaktig laget med mange detaljer. Flere gode ferdigheter. Modellen viser ide og er nøyaktig gjort. Uferdig. Har ferdigheter. Har ideer. Motivvalg Spennende detaljrikt tema. Godt tema. Har tema. Formspråk Avanserte arkitektoniske design. Gode arkitektoniske design. Har arkitektur. Fargebruk Dyktig fargebruk som tydeliggjør modellen. God fargebruk. Har fargebruk. Lettvinte løsninger. Tekst (Del 3.) Alle spørsmålene er besvart tydelig på skjemaet. Fri tekst er forklarende og viser stor dybde. Har svart på spørsmålene på en god måte. Fri tekst er god og forklarer mye. Har svart på spørsmål. Har fritekst. Har ikke fritekst. Selvstendighet Tar imot veiledning og gjør deg nytte av den. Trenger litt hjelp, men, arbeider godt. Trenger mye hjelp. Egenvurdering Reflektert og god vurdering av kvaliteten på eget arbeid og produkt. Godt begrunnet, men mangler litt refleksjon. Mangler refleksjon/begrunnelser på eget arbeid.

Mål Læreplan i kunst og håndverk: KV1-01 ARKITEKTUR -Forklare hvordan klima, kultur, samfunnsforhold påvirker bygningers konstruksjon, valg av materialer, form uttrykk og symbolfunkjon. -Samtale om arkitekttegninger og digitale presentasjoner av bygge prosjekter, vurdere tilpasning til omgivelsene og skissere ulike løsninger.

Kjennetegn på måloppnåelse: (Del 1) Lage skisser minimum 3 X A3 hvor en er fargelagt. (Del 2) Lage en 3D modell i A3 som skal inneholde: Selvdesignede bygninger, infrastruktur og tydelig 3D av landskap. (Del 3) Fylle ut skjema og skrive valgfri tekst om prosjektet. Tenke annerledes slik at du kommer på en original løsning. Utvikle gode tekniske ferdigheter med tydelig arkitektur (så små biter som mulig) som forsterker temaet i modellen. Lage modell med god form og fargebruk. Lage en modell som utfyllende forklarer temaet. Gjøre ferdig alle delene. Levere i tide.