UTVIDA FYSISK AKTIVITET VED PROSJEKTSKULANE I SOGN OG FJORDANE v/Rasmus Stokke -Modellar for korleis skulane finn tid til utvida fysisk aktivitet -Kva.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kunnskapsløftet og fysisk aktivitet: Kompetanseutvikling i skolen
Advertisements

Vurdering i friluftsliv
Vurdering Iselin Høyvik Hva skal vi lære? • Hva vurdering er • Ulike former for vurdering og konsekvenser av/for disse • Kunne diskutere/trekke.
Lillehammer 25. September 2012
Fysisk aktivitet i Drammensskolen
Om vurdering i vg skole ”Opplæringens mål er å ruste barn og unge til å møte livets oppgaver og mestre utfordringer sammen med andre” (Generell læreplan.
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
FOS-Forum for oppvekst i Sunnhordland. Velkommen til samling Barn og unge med store psykiske problem/åtferdsvanskar- Oppfølging av konferansen i Hgsd.
Tverrfaglige prosjekt
Språk og språklig fordypning
Kunnskapsløftet Innføring : Trinn og Vg. 1
Zippys venner og Kunnskapsløftet (06), sammenfallende mål
Om vurdering og nye eksamensformer. Hvorfor er dette viktig å snakke om? Mange elever ”skjønner alvor” først når de er midt oppe i eksamen. Det kan virke.
Venche Standal Byrkjeland Førskoledag Antageleg første veka i juni Invitasjon ”Klasselister”- lærer Bli litt kjent med skolen Kort dag
Arbeidstidsavtalen.
SFS 2213 Arbeidstidsavtalen for undervisningspersonalet i kommunal og fylkeskommunal grunnopplæring Revidert september 2014.
Arbeidstid SFS 2201.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
Om vurdering og eksamen Vurdering på ungdomstrinnet Underveisvurdering uten karakter Underveisvurdering med karakter Terminkarakterer, januar og.
” Frå Utdanning til Jobb ” Hausten 2011 / Våren 2012.
Munnleg ferdigheit i kroppsøving inneber å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det inneber mellom anna å kunne formidle inntrykk og opplevingar.
Gje rom for lesing i Nordhordland Bakgrunn: Nasjonal strategi/plan Nasjonal strategi/plan Lokale føresetnader: Lokale føresetnader: –Mange små kommunar/skular.
Opplæringslova.
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Velkommen til praksismøte for ABLU Torsdag 19.mars 2015
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Om Kunnskapsløftet Gjennomgåande opplæring. ”Grunnopplæringa”.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Gjere for å lære Kvernsteinsparken i Hyllestad
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
Miljøkoordinator vgs Sogn og Fjordane fylkeskommune.
Voss kommune Personale og økonomi Dataopplæring i Voss kommune Målsetjing i Voss kommune Kvifor dataopplæring Kva betyr dette for oss? Gjennomføring av.
Vilkår for regional samfunnsutvikling
FRÅ MELLOMTRINN TIL UNGDOMSTRINN Du ska få en dag i mårå som rein og ubrukt står og med blanke ark og farjestifter tel, ……. FORELDREMØTE FOR 7. TRINN ORSTAD.
Varhaug ungdomsskule Korleis er skulen organisert?
OM FORSTÅING OG OPPFØLGING AV OPPLÆRINGSLOVA § 2-15, om RETT TIL GRATIS OFFENTLEG GRUNNSKOLEOPPLÆRING (”GRATISPRINSIPPET”) Gjennomgang/drøfting på skoleleiarmøte.
FORMÅL/MÅL Sogn regionråd Barnehagane skal bli lærande barnehagar Alle tilsette skal merke utv.arbeidet.
Hvordan skal vi gjennom fokus på læringsmål og elevvurdering skape et økt utbytte for den enkelte elev? Læringssamtalen Hvordan skal vi gjennom fokus på.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”
Side 1 Utdanningsprogramma Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Medium og kommunikasjon Kunst, design og arkitektur Bygg- og anleggsteknikk.
ITU Monitor ”På vei mot digital kompetanse i grunnopplæringen” Forskings- og kompetanse- nettverk for IT i utdanninga (ITU)(ITU)
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
Betre læringsresultat vår 2014
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
VELKOMMEN TIL 8.TRINN HAUSTEN 2017
SKULEOVERTAKING Bratteberg skule 28.januar-15.februar
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Sogn og Fjordane Pensjonistforbund
FORELDREMØTE STUDIESPESIALISERANDE
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Valfag og fordjupingsfag
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
VELKOMEN SOM FØRESETTE TIL 8. TRINN HAUSTEN 2019
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

UTVIDA FYSISK AKTIVITET VED PROSJEKTSKULANE I SOGN OG FJORDANE v/Rasmus Stokke -Modellar for korleis skulane finn tid til utvida fysisk aktivitet -Kva kompetansebehov fører dette med seg -Kva kan høgre utdanning bidra med? Basert på oppsummering av rapportar frå prosjektskulane i Sogn og Fjordane og tilbakemeldingar frå erfaringssamlingar og andre tilbakemeldingar

Deltakarskulane i 2005/06 Torvmyrande skule Batalden skule og barnehage Trudvang skule Leikanger ungdomsskule Eid ungdomsskule Skei skule Sandane skule Flora ungdomsskule Svelgen skule Olden skule Nordsida skule Eikefjord barne- og ungdomsskule Vassenden barne- og ungdomsskule Hornindal skule Flora vgs, Dale vgs, Høyanger vgs.

MODELLAR FOR Å SKAFFE TID TIL FYSISK AKTIVITET 1. Arrangement- og tilretteleggingsmodellen 2. Team/klassemodellen 3. Midttimemodellen 4. Friminuttmodellen 5. Fagmodellen

1.Arrangements- og tilretteleggingsmodellen - litt meir av mange tiltak som ikkje er daglege –Fleire aktivitetsdagar –Aktivitetskveldar m/foreldre –Gjere uteområdet meir innbydande og med fleire mulegheiter –Meir tilrettelegging av tur og aktivitetsløyper og bruk av dei –Meir undervisning ute –Utvida fysisk aktivitet/midttime dagleg i nokre veker i året –Aktiv skuleveg –Aktivitetsfriminutt –Friviljuge tiltak, morgontrening, trening etter skuletid osv. Kan utgjere ca. 30 – 40 timar i året eller meir, dvs. ca. 1 t pr. veke Rimeleg lett å få til og få intern aksept. Effektar? Kompetansebehov?

2. Team/klassemodellen Organisering: Kan ”stele” tid frå timane i løpet av dagen og samle det til aktivitetsøkter/utetimar/turar styrt av teamleiar/klasselærar/kontaktlærar Ha fagundervisning ute der elevane bevegar seg Elevane kan lage plan Vurdering av modellen: Lett å organisere, desentralisert organisering Kvalitetsstyring overlete til team/kontaktlærar Kompetansebehov Teamleiar/klasselærar/kontaktlærarkompetanse. Gode aktivitetsidear. Samhandling med andre fag og faglærarar om kompetansemål, metodar og aktivitetsidear

3. Midttimemodellen Organisering: 30 – 60 minutt fysisk aktivitet ca. midt på dagen for heile skulen Tek 5 minutt frå kvar time pluss friminutt i eine eller begge endane. Ofte ligg matpausen i eine enden, og kjem som tillegg Skuledagen startar 10 minutt før kvar dag Avslutte skuledagen seinare Ein midttimeansvarleg lærar har hovudansvar for å lage aktivitetsplanar, 3 – 6 vekers periodar. Meir og mindre valfrie aktivitetar Elevar kan vere aktivitetsleiarar, kan inngå kursing av elevar Vurdering av modellen: Sikrar styring, kvalitet og variasjon. Leiinga er tydeleg involvert Komplisert å organisere. Kan koste ekstra lønsmidlar Vanskeleg å få aksept i personalet for tidsbruken. ”7 – ande time.” Kompetansebehov: Midttimeleiing, aktivitetsleiing, aktivitetsidear

4. Friminuttmodellen Organisering: Samlar 4 friminutt a 10 minutt, pluss 5 min pr. time som elles går med til å kome i gong med timane, og lagar 60 minutt planlagd aktivitetstime saman med matpausen Elevane gjer berre naudsynte skifte av rom og forflytting dei andre tidspunkta på dagen, og korte avbrekk Aktivitetstimen og planlegginga vert finansiert med inspeksjonsressursen som skulen sparer Vurdering: Løyser finansieringsproblemet og tidsproblemet utan at det går ut over faga Misser dei ustrukturerte pausane og kan få lengre samanhengande teoribolkar For lange teoriøkter? Misser den uorganiserte pauseaktiviteten, praten

5. Fagmodellen – forankring i dei lokale læreplanane Døme på kompetansemål i samfunnskunnskap: - elevane skal kunne drøfte oppfattingar av rettferd - elevane skal kunne utforme og praktisere reglar for samspel med andre - elevane skal kunne utforske landskapet nær skulen og ved heimen a)- Den fysiske aktiviteten foregår i faga: Skulane finn tid til fys. akt i faga ved å identifisere kompetansemål i fag der fysisk aktivitet kan inngå som lærestoffkjelde eller som arbeidsmåte. - Eller fys. akt vert definert som den 6. te grunnleggande ferdigheita: ”Elevane skal kunne bevege seg” kan t.d. inngå i lokale planar på same måte som dei 5 grunnleggande ferdigheitene ”å kunne uttrykkje seg munnleg, skriftleg, rekne,” osv.,og vert på same måte definert inn i faga som arbeidsmetode, hjelpemiddel osv. b)Samlar opp kompetansemål frå faga, og overflytter arbeidet med dei til eigne timar i fysisk aktivitet, t.d. midttimar c) Hentar erfaringar frå arbeidet med fysisk aktivitet tilbake til faga Vurdering av modellen : Ein måte å vinne tid på utan å ”stele” frå fag, naturleg innpassing i faga Den fysiske aktiviteten blir planlagt på premissane til skulefaga, ikkje på fysisk aktivitet sine premissar Kompetansebehov: Læreplankompetanse. Aktivitetsidear på andre fag sine premissar. Kompetanseutveksling mellom lærarar i kroppsøving og lærarar i andre fag.

Kompetansebehov for å skape kvalitet på aktivitet og organisering av utvida tid 1.Arrangementsorganisering, arrangementsinnhald, tilrettelegging av uteområde/aktivitetsområde 2.Kunnskaping i kroppsøving/idrettsfag og kunnskapsoverføring til matematikk, samfunnsfag, naturfag osv. om metodar og aktivitetsidear som er relevante for deira kompetansemål 3.Kunnskaping i matematikk, naturfag, samfunnsfag osv. og kunnskapsoverføring til kroppsøving/idrettsfag om kompetansemål, aktivitetsidear og metodar som der elevane er fysisk aktive 4.Midttimeorganisering, aktivitetsidear til midttimar Midttimeorganisator som eigen profesjon 5.Aktive friminutt

Bidrag frå høgskular og universitet – vil sikre kvalitet og fokus på utvida tid til fysisk aktivitet i skulen etter prosjektperioden Forsking Det oppstår mengder av viktige problemstillingar rundt organisering av utvida fys.akt, t.d. kvalitet, elevane si deltaking i aktivitetar, involvering, leiing, læringsmiljø, trivsel osv. Forsking på effektar på fysiologiske parameter og helse Utviklingsprosjekt Bidra i å utvikle materiale, idesamlingar, databasar og liknande Rettleie og støtte fyrtårnskular og ressurspersonar i regionen osv. Leie og bidra i lokale nettverk Formidling Utvikle kurs, inspirasjonskurs, kollegabaserte kick- offseminar, osv. Bidrag i presse og den skulepolitiske debatten. Bidra på skuleleiarsamingar. Integrere i utdanninga Skape plass i studieplanar, utvikle valemne/eigne studiepoeng Utvikle gode studentoppgåver og studentprosjekt