Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Vurdering i friluftsliv
Av: Sturla Aakre
2
Aktiviteslære 3 hovedområder: Idrettsaktiviteter Basistrening
Friluftsliv
3
Kompetansemål AKL1-FLL
praktisere enkle former for friluftsliv i nærmiljøet gjøre rede for lokale friluftslivstradisjonar planlegge, gjennomføre og vurdere tur med overnatting ute i naturen utøve friluftsliv på en måte som er skånsam mot naturen vise evne til forpliktande samarbeid beskrive opplevingar i naturen
4
Vurdering FLL i AKL Stord vgs
Friluftsliv: 30% av AKL-faget 2 deling av vurderinga i friluftsliv Teoretisk (10%) Forarbeid Etterarbeid Praktisk (20%) Det som skjer på tur
5
Turane vi har på vg1 Kyst-tur og vintertur Vintertur 4 dager i fjellet
1 dag i heisanlegg 1 overnatting ute Fokus på fjellski Tverrfaglig saman med norsk og naturfag
6
Dagsprogram for vintertur
Måndag: Avreise Stord – Hovden Skileik på flatmark Laging av snarer Tysdag: Liten tur utanfor preparerte løyper Graving og overnatting i snøhule Onsdag: Bygging av skileikanlegg Langtur utanfor løpa Torsdag Hovden skisenter (frikjøring eller instruksjon)
7
Kompetansemål i vinterturen
Gjøre rede for lokale friluftslivstradisjoner planlegge, gjennomføre og vurdere tur med overnatting ute i naturen utøve friluftsliv på en måte som er skånsam mot naturen vise evne til forpliktande samarbeid beskrive opplevingar i naturen
8
Forarbeid Planlegging av turen Utstyrsliste for heile turen
A-plan for langturen Innteikning på kart km, hm, tid Utstyr Oppgåve om ski leik anlegg Snarefangst (samarbeid m/naturfag)
9
Etterarbeid Refleksjonsnotat frå turen
Turlogg Kva lærte eg Kva kunne eg tenkt meg å lære meir om Beskrive naturopplevingar som har gjort inntrykk på turen Oppgåve om snarefangsten som er tverrfaglig mellom naturfag og AKL
10
Praktisk Ferdselskompetanse (20% av AKL-karakteren)
Skiteknikk (gradert karakter) Korleis legge spor i urørt snø som alle kan gå i Bauting Genrell skiteknikk Skileikanlegg (gradert gruppe karakter) Bygging av 2 element kvar gruppe Val av trasè Utforming
11
Praktisk Ferdselskompetanse (20% av AKL-karakteren)
Snøhule konstruksjon (gradert gruppekarakter) Hensiktsmessig konstruksjon Konkavt tak God nok plass Generell ferdselskompetanse (gradert karakter) Kompetanse som er spesielt for friluftsliv som er vanskelig å definere
12
Praktisk Ferdselskompetanse (20% av AKL-karakteren)
Naturvennlig ferdsel (+ og -) Skånsam mot naturen Samarbeid (+ og -) Bidra i gruppeoppgåver Møte presist Ta vare på medelevar Utstyrskontroll (+ og -) Ha kontroll på eige utstyr Ha kontroll på fellesutstyr
13
Likheitar på alle turar
Forarbeid VG1: A-plan VG2: A og B-plan VG3: A og B-plan + Beredskapsplan Etterarbeid Refleksjonsnotat Praktisk Generell ferdselskompetanse Samarbeid Naturvennlig ferdsel Utstyrskontroll + spesifikk kompetanse for den aktuelle turen under forarbeid, etterarbeid og praktisk
14
Eksempel 1 Ola Skiteknikk = 5- Skileikanlegg = 6
Snøhule konstruksjon = 5 Genrell ferdselskompetanse = 5 Til saman blir dette = 5+ Naturvennlig ferdsel = -- Samarbeid = + Utstyrskontroll = 0 Totalt = 5
15
Eksempel 2 Per Skiteknikk = 4- Skileik anlegg = 3
Snøhule konstruksjon = 4 Generell ferdselskompetanse = 3+ Dette blir 4 til 3 Naturvennlig ferdsel = ++ Samarbeid = ++ Utstyrskontroll = ++ Totalt = 5-
16
Eksempel 3 Kari Skiteknikk = 5 Skileik anlegg = 6
Snøhule konstruksjon = 6 Generell ferdselskompetanse = 5 Dette blir 6 til 5 Naturvennlig ferdsel = -- Samarbeid = -- Utstyrskontroll = -- Totalt = 4+
17
Fordeler med modellen Meir objektiv vurdering
Klare vurderingskriterier for elevane i forkant av tur Fylle ut på tur når ein ser noko ikkje sitte på kvelden eller når ein kjem heim å prøver å huske korleis elevane var.
18
Utfordringar med modellen
Klare å bevare opplevingane til elevane på tur Opplevingane til lærerane blir ofte dårligare ved mange vurderingskriteriar Finnst sikkert fleire
19
Muligheit å løysa utfordringane
Vurdering vs Oppleving Gå gjennom vurderingskriteriane i god tid før tur, ikkje snakke om vurdering på turen. Læreranes oppleving Jobb ikkje fritid
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.