Dialoggruppe™ Metode i reflekterende lytting. Dialoggruppe™ En metode med fokus på å lytte En metode for forståelse og likeverdighet En metode for åpenhet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
Advertisements

Møteplass for etisk refleksjon
Dag Dag 10:30 Velkommen til samlingen Mette H. og Jostein Soland
Applikasjon Metoder Prosessen underveis Undervisningsopplegg Målsetting Egenevaluering.
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Generelt ved medarbeidersamtaler
Å VÆRE KIRKENS ANSIKT UTAD
Konfliktforståelse En konflikt eksisterer når 2 eller flere parter i et gjensidig avhengighetsforhold oppfatter at deres handlinger eller hensikter er.
Medarbeiderskap + Lean + Strategisk kompetanseplanlegging
Tema 4: BEDRIFTEN SOM LÆRESTED Systematisk opplæring av framtidas fagarbeidere.
Dokumentasjon som grunnlag for refleksjon og læring
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Språk og sosialisering
Målsetting Gjennomføre et handlingsrettet program for å styrke konkurransekraften til handels- og servicenæringen i kommunane Askvoll og Hyllestad.
Det utdanningsvitenskapelige fakultetet, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning Artikkelbaserte avhandlinger og veilederrollen Seminar for kandidater.
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Kompetente barn og unge
Læringsstrategier ved Kjersti Silseth.
Oslo kommune Utdanningsetaten Nordberg skole Elevsamtalen/ elevmedvirkning Hanna Berntsen Øybø Stephanie Buadu Sebastian Sommerfeldt Hanne Bender Grønstad.
Presentasjon av forskningsprosjektet Styring mot gevinst -
INNHOLDSANALYSE AV DOKUMENTER
Cafédialog – elevmedvirkning
Flink med Folk, 25.november 2008 Ingolf S.Markussen Dialog som Tilnærmings- og arbeidsform.
Dannelse og kunstens vesen -
Avdeling for sosionomutdanning
Læring prosjektpraksis Førsteamanuensis Prosjektledelse,
Resymé fra ”Vrengt” av Harald R. Eeg
Opplæring; Lov om kommunale helse – og omsorgstjenester kapittel 9:
Elisabeth Gjerberg Nina Amble
Ny etterutdanning i elevvurdering Nils Ole Nilsen.
På vei mot VEKS Utbygging av kurs: Etiske problemstillinger og kommunikasjon i behandlerpraksis.
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Kjennetegn på situasjoner som egner seg til etisk refleksjon:
ETIKKKAFFE Høstkonferansen Bodø 7 og 8 Oktober 2014 Elin Johansen, Dønna sykehjem.
Cafédialog – elevmedvirkning
Målsetning med kurset: Presentasjon av, og trening på, verktøy og metoder til bruk for praktisk etikkarbeid og etisk refleksjon i kommunen. Målgruppe:
Opprettholdende faktorområder
Målsetting med kurset: Presentasjon av, og trening på, verktøy og metoder til bruk for praktisk etikkarbeid og etisk refleksjon i kommunen. Målgruppe:
SINTEF Raufoss Manufacturing AS
Rolle og Etikk Ramme & Plattform i Spesialpedagogisk Rådgivning
Bakgrunn RISKBA prosjektet i Bydel Ullern
Deltakende læring.
Pedagogisk dokumentasjon i en lærende barnehage
Prinsipper for arbeid i lærergruppene Levanger 20. – 21. april 2006 Torunn Tinnesand lp-modellen læringsmiljø og pedagogisk analyse.
informasjon fra Haugesund kommune1 SJEKKLISTE FOR ETISK REFLEKSJON Hva er situasjonen / problemet? (inkludert faglig aspekt)
IHR-studier Workshop februar 2011 Vettre Hotel.
PÅRØRENDEKURSET i ……………………… Innføring i temabaserte gruppesamtaler - faglige og praktiske tips Målgruppe: Ansatte og frivillige gruppeledere.
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Hvordan bruke refleksjonskort v/Marit S Håvelsrud
1 Langsiktig verdiskapning- styrets rolle Polyteknisk Forening 26. April 2007 Finn Jebsen.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Du och jag, Alfred! «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en Alfred for noen barn?» «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en «Alfred» for.
Samfunnsviternes etiske retningslinjer. Hva er etikk? Etikk er begrunnelser for våre valg og handlinger. ”Man kan skille mellom etikk og moral. Moralen.
Foto: Bjørn Erik Olsen Bruk av medarbeider- plattform i en avdeling.
Workshop: Kjenneteikn ved god eigenvurdering Oppgåver a) Kva er suksesskriterier for eigenvurdering? (for elevar) b) Kva metodar vil kunne føre til god.
Informasjon om kompetanse- program - For handels- og servicenæringa i Nordkapp.
Verktøy for å kartlegge holdninger
Evaluering av Grunnlagsdokumentet
Læringsmiljøprosjektet Hva har vi lært og hva har vi oppnådd?
Dilemmatrening Difis opplæringsmateriell informasjonssikkerhet.
Utdanningsvalg – 9. trinn 15-16
Utdanningsvalg – 9. trinn 16-17
VEIEN TIL LEDELSE Temasamling Min lederhverdag.
Strategi for Nord universitet 2020
REFLEKS.
Kommunikasjon; forutsetninger
ABC opplæringen som metode

Skoleutvikling B – Samarbeid
Mestringstreff for personer med hjerneslag og deres nærmeste pårørende
Utskrift av presentasjonen:

Dialoggruppe™ Metode i reflekterende lytting

Dialoggruppe™ En metode med fokus på å lytte En metode for forståelse og likeverdighet En metode for åpenhet og trygghet En metode for å sette bedriftens dilemmaer i fokus

6-8 i hver gruppe 3-4 times samlinger Ledes av utdannet gruppeleder Kontinuitet og oppfølging i henhold til avtale Dialoggruppe™

Ca 15 min SAMLING Dialoggruppe™

SAMLING ERFARINGS-BASERTE FORTELLINGER Ca 15 min5-6 min pr deltaker Dialoggruppe™

”Dialoggruppe” SAMLING ERFARINGS-BASERTE FORTELLINGER VALG AV TEMA Ca 15 min5-6 min pr deltakerinntil 15 min

”Dialoggruppe” SAMLING ERFARINGS-BASERTE FORTELLINGER TEMASAMTALE ELLER REFLEKTERENDE GRUPPESAMTALE VALG AV TEMA Ca 15 min5-6 min pr deltakerinntil 15 min2 timer

Dialoggruppe™ SAMLING ERFARINGS-BASERTE FORTELLINGER TEMASAMTALE ELLER REFLEKTERENDE GRUPPESAMTALE AVRUNDING Ca 2 min pr deltaker VALG AV TEMA Ca 15 min5-6 min pr deltakerinntil 15 min 2 timer

Dialoggruppe™ Et bidrag til forbedring av bedriftskulturen og til oppøvelse i etisk refleksjon.