Udir.no - FSON Renovering av udir.no Effektmål Brukerne finner lettere innholdet de er ute etter Brukerne forstår sammenhengene i innholdet vårt Resultatmål.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvalitet på digitale tjenester
PRØVEPLAN FOR OSLOSKOLEN
Slik kan du hjelpe skolen din komme i gang med programmering
Samhandling.
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Litt mer om PRIMTALL.
Nasjonal satsing på Vurdering for læring
Risløkka kompetansesenter
Live|work nordic AS Utdanningsetaten 2010 Skoleutviklingsprosjektet på Risløkka KonseptretningerKonseptretninger Anders Kjeseth Valdersnes.
Hva skjer i den første leseopplæringen? Haugalandet
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Forventninger og videre arbeid…...
Publisering på internett
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Vurdering for læring V/ Trude Slemmen Wille
NordlandsLøftet. MØTE… Strategier for rekruttering til høyere utdanning i Nordland: HURTIGRUTENS HUS 10.JUNI 2013.
SPØRREUNDERSØKELSER dilemma og utfordringer
Prøvebanken Per Kristian Larsen, Vurdering 2
KSYS-KURS MØTEPLASSEN 2013
Velkommen til Osloskolen og Nordstrand skole!
Webkommunikasjon og evaluering
AP - Arbeidsplan Vi jobber med arbeidsplanen nesten hver dag.
Ammerud skole Dokumentnavn 4/4/2017.
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Ungdomstrinn i utvikling
Nasjonal satsing på Vurdering for læring
Velkommen til Fylkesmannens fagsamling 29. og 30. oktober 2013.
Elevenes læringsmiljø og skolens brede mandat
 Strengths:  Intern faktorer ◦ Potensielle interne sterke sider. Sterke sider eller styrker er positive egenskaper, noe organisasjonen er god til og.
Foreldremøte 4.-5.trinn ELLINGSRUDÅSEN skole
Prosjektsamarbeid på VG1 – byggfag Prosjekt ”sykkelskur”
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
FINANSNÆRINGEN SOM PARTNER FOR SKOLEVERKET v/ Idar Kreutzer, administrerende direktør i Finans Norge Finans Norges skolekonferanse 21.august 2013.
Velkommen til samling om rådgiving 23. – 24. oktober 2013.
Rådgivernettverk fylkesnivå Fauske, 18 – 19. mars 2013 Foto: Peter Hamlin.
Målene for regning og bruk av regnestrategier
Folkehelsearbeid i Nav
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
hfy en helhetlig fag- og yrkesopplæring
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 11. desember 2013 Årsplaner på USIT.
Satsingen Vurdering for læring - hvordan kan UH bidra? Kvalitetssikringsnettverk etterutdanning UH Gardermoen 3. juni 2010 Hedda B. Huse, Anne Husby, Ida.
VURDERING Matematikk 7. trinn.
Veiledning av studenter og nyutdanna lærere – to sider av samme sak
Regelverk, rammefaktorer og målsettinger
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Brukervennlighet er død– leve brukeropplevelsen. Trend 1: Produkter er blitt for komplekse. 2Agile UX.
- inspirerer elever til å velge realfag. Norsk næringsliv vil ha stort behov for arbeidstakere med realfaglig utdanning i årene som kommer. Allerede i.
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2014 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
NY GIV Kroppsøving Byåsen vgs Ny-Giv kroppsøving, et prosjekt rettet mot elever med IV og karakteren 1 og 2..
Prosjekt barn og unge i Hedmark
ENDRINGER I NASJONALE PRØVER ― Ny skala og måling av utvikling over tid Per Kristian Larsen Vurdering 2.
© Bergen kommune Bydelsvise sommermøter Styringskort skole – aggregert nivå.
Endringer på Min Bedrift Endringer Listene: ”Nye oppdrag”, ”Besvarte oppdrag” og ”Vunnede oppdrag” legges direkte på forsiden til.
Hvorfor fylkesvise samlinger om lokalt arbeid med læreplaner– igjen?
Kompetanse for framtidas barnehage egg/Barnehager/Rapporter%20og%20plan er/Kompetanse_for_fremtidens_barnehag.
Ine Skog, Ida Bøhmer, Anders Sandvik og Aleksander B. Andersen
ENDRINGER I NASJONALE PRØVER ― Ny skala og måling av utvikling over tid Per Kristian Larsen, Vurdering 2.
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Praksiseksempel fra Lørenskog
LEKE,LÆRE,LE – sammen gjør vi det! Visjon Røyslimoen skole 2013.
LÆRENDE NETTVERK - IKT - ET SAMARBEIDSPROSJEKT MELLOM GRUNNSKOLER I HALDEN KOMMUNE.
Lokalt arbeid med læreplaner og vurdering, KRS FYLKESMANNENS UTVIDEDE UTDANNINGSMØTE TEMA: LOKALT ARBEID MED LÆREPLANER OG VURDERING.
PUZZLED MÅL: Motivere til læring og økt verdensforståelse gjennom lek.
Ny GIV Hva startet det med ? – krafttak for grunnleggende ferdigheter Opplæringslovens § 13,10.
PLASSER FRIMERKE HER Obs! Denne brosjyren er utformet for utskrift. Du bør prøve utskriften på vanlig papir for å sikre riktig plassering før utskrift.
Nasjonale prøver Sandved skole
VELKOMMEN TIL NETTVERSSAMLING!
Utskrift av presentasjonen:

Udir.no - FSON

Renovering av udir.no Effektmål Brukerne finner lettere innholdet de er ute etter Brukerne forstår sammenhengene i innholdet vårt Resultatmål 40 % av innholdet på udir.no er slettet Kompleksiteten på udir.no, som antall sidetyper, er redusert Hvert innholdsområde er tilpasset innhold og bruk Ny informasjonsarkitektur er på plass Ny forside er på plass Ny mal for seksjonsforsider er på plass Venstremeny er fjernet og ny navigasjon er innført Modul-konseptet er bedre integrert i udir.no

Tilbakemelding nasjonale prøver ustom=Feedback&token=0b603d91 29b347c263971ee2e249e0d7&tp= 2014.m09.d25 Tall fra samme uke

Qualaroo – spørreundersøkelse på nettsiden Lærere Elever

Her er et utvalg av resultatene sammenlignet med resultater fra MålgruppePositive 2013Positive 2014Negative 2013Negative 2014 Elever19 %49 %35 %38 % Lærere42 %88 %14 %9 % Skoleledere56 %92 %10 %6 %

innsats/Skole/

Mål og prinsipper for udir.no Overordnet mål Udir.no skal hjelpe og støtte barnehager og skoler i å gi alle en god og trygg utdanning. Delmål Innholdet på udir.no skal være lett å finne og lett å forstå. Innholdet på udir.no skal være gyldig. Vi skal prioritere innhold ut ifra behovet til brukerne våre. Vi skal fjerne tidstyver.