Anbud Nittedal 2015 Rutetilbudet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Små og mellomstore byers rolle i kollektivtransporten
Advertisements

RESSURSER, NÆRINGER OG BOSETTINGER
Hvordan gjøre veksten bærekraftig?
Felles vilje for felles mål Mål og krav fra initiativet for Stor-Oslo Nord Presselansering 10. oktober 2012.
Overordnede føringer – arealplan Innspill fra næringslivet i Sarpsborg • Sunn vekst Nærings- og arbeidsplassutvikling må være fokus og drivkraft også i.
En orientering om FFO og FFO Finnmark
Inndeling av vegnettet
Arkitektur og rom. Arbeidskrav 2, oppgave 1.
Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene.
Dialogtorg i Kristiansand
BILKØ TIL EVIG TID? Naturvernforbundet Eddie Westad Statens vegvesen.
Etableringer og nedleggelser Spilling kapittel 5.
Generelt om Randaberg Kommunen
Polarsirkelen Lufthavnutvikling AS
Innspill DFDS Seaways Dagens og fremtidens aktiviteter !
LEVEKÅRSDIMENSJONEN I PASIENTFORLØPET
NÆRINGSAREALER/INFRASTRUKTUR Viktigheten av å se etablering av næringsarealer og planlegging av infrastruktur i sammenheng. Distriktssjef Johan Mjaaland.
Fremtidens jernbane: helhetlige løsninger
Ved Ola T. Heggem Statssekretær Landbruks- og matdepartementet Jordvern og arealpolitikken.
Presentasjon for Drammen formannskap 7. juni 2011
Bredbånd og modernisering av offentlig sektor Karasjok 02. november 2004 statssekretær Eirik Lae Solberg 2005.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo fjerde kvartal 2006.
Boligsosial utvikling – Boligbyggelagenes rolle
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
Forbedringsprosjekt for økning i reiser og inntekter.
REGION NORD : 1.Sterk økning i FoU 2.EU-medlemsskap 3.Arktisk tiltakssone (risikokapital) 4.Utbygging av petroleums- virksomheten 5.Samferdsel – øst/vest-
Program Julemøtet 2010 Utsikter for fjernvarmeprisen framover basert på endringer i kraftmarkedet v/ Kristine Fiksen, Thema Consulting Group Fjernvarme.
Vestfolds fortrinn Klima og natur, kulturhistorie Urbant Variert arbeidsmarked Kort vei til Oslo.
Men hva med distriktsmannen, hvem er han? Lindis Sloan, Rådgiver Kirkenes, 26. august 2009.
Christian Grorud
Kontaktutvalget for Velforeninger i Oslo
Stor-Oslo Nord Felles vilje for felles mål
Hvordan mener du fordelingen av pensjonsfondet ideelt sett burde vært?
Byråd for byutvikling Bård Folke Fredriksen
Langsiktig arealstrategi
Strategi for utvikling av Gjøvikbanen
Tromsø 1.juli 2014 Regiondirektør Marit Helene Pedersen
Sørlandsbanen i Agder-fylkene - Kristiansandsområdet og jernbane
Erfaringer fra Nittedals-anbudet
Informasjon fra styringsgruppa samferdsel Indre Østfold Regionråd – 16
FOKUS PÅ TRAUMER Forståelse og behandling av PTSD og komplekse traumer.
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2015
Ressurs og reguleringer i fisket Sunnmøre og Romsdal Fiskarlags årsmøte 2004, Molde, november 2004 Politisk rådgiver Jorhill Andreassen, Fiskeri-
Plansamarbeidet torsdag 5. desember 2013 Gro Martnes Leder, Spikkestadbanen Pendlerforening.
Tema Rute 465 Mysen-Askim-Sarpsborg
Hustun og Garasje- anlegg vil etter reguleringsplanen plasseres midt oppå en gammel gårdsvei som også benyttes som turvei og skiløype Det går en gammel.
20 minutter Fremtidens boligutvikling - effektive kollektive knutepunkter – vi må bo tettere og høyre? Petter Eiken 19 mars 2015 Bedre byrom der mennesker.
KVU for kryssing av Oslofjorden
Lier kommune Skog, strand og byråkrati – hvordan gjøre gode intensjoner til god politikk? Hvordan Lier kommune forsøker å møte utfordringene i regionen.
Lier kommune Sykehus på Gullaug Hvordan vil Lier takle presset? Innledning til debatt Lampeland Ulla Nævestad, Ordfører.
Norges Turistbarometer Vintersesongen 2015 Prognose for norsk og utenlandsk ferie- og fritidstrafikk i Norge Norges Turistbarometer.
Modernisering, effektivisering og forenkling i fiskeri- og kystforvaltningen Nordland Fylkes Fiskarlags årsmøte, Bodø 24. september 2004 Politisk rådgiver.
Bedre byrom der mennesker møtes Rune Breivik – Ski- et attraktivt knutepunkt, intro til diskusjon , Ski rådhusteater, Rune Breivik.
Tilbudet i 2015 Kontraktene Oslo sentrum og Linje 25 Oslo Jan Erik Pedersen, Ruteplanlegger.
Hovedpunkter i en klimavennlig bærekraftstrategi for byutvikling (I)  Gjenbruk av byareal i stedet for utadrettet byvekst, med kanalisering av fortettingen.
Alternativ finansiering av transport i by Samfunnsøkonomisk evaluering av alternative ”spleiselag” for Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim.
Velkommen til Sørum kommune! Ordfører Marianne Grimstad Hansen 26. august 2016.
Oppfølging av fylkesplan Østfold mot 2050 Arealregnskap Nedre Glomma regionen
Jernbanen som planinstrument En liten historie om Jærbanen og Vossebanen………… og litt til! Lars Chr Stendal Regional Strategidirektør sør og vest Jernbaneverket.
Agenda Kollektivtrafikk i Nord-Trøndelag Kollektivtrafikk i Stjørdal og Meråker kommune Konkurranse kollektivtrafikk på veg i Stjørdal og Meråker kommune.
Oslo og Omland Friluftsråds arbeid for Markalov Asbjørn Olsen, generalsekretær Granavolden
Ut på tur – aldri sur Lese rutetabeller. Bussruter Du har landet på Gardermoen og skal inn til Oslo. Når ankommer du bussterminalen? Hvis du reiser.
Spørreundersøkelse om Haugesund Lufthavn, Karmøy blant næringslivet i Haugesundregionen August 2015.
Hvordan legge til rette for økt kollektivtrafikk ?
Akershus fylkeskommune
Sari Wallberg, Vegdirektoratet,
Jernbane i Trøndelag
Akershus fylkeskommune
KOLLEKTIVTRANSPORT ROMERIKE
Litt om status Østfoldbanen august 2019
Utskrift av presentasjonen:

Anbud Nittedal 2015 Rutetilbudet

Nittedal kommune Ca 23 000 innbyggere 186 kvadratkilometer – MYE skog!!! Grenser til Oslo i syd, Skedsmo, Gjerdrum og Nannestad i øst og Lunner (Oppland fylke) i nord Flere tettsteder av ymse størrelse; Hagan i sør, Mo/Rotnes i midten og Åneby, Grønnvoll og Løstad i nord 10 grunnskoler (7+3) og en videregående (Bjertnes) Industriområder kun i sør (rundt Gjelleråsen og Skytta) Kollektivbetjeningen av kommunen er tog (Gjøvikbanen oppe i åssiden med 4 stasjoner – ikke fast frekvens) og buss i all hovedsak langs rv 4 i dalbunnen.

Dagens tilbud i Nittedal Dagens linjenett består av: Linje 301 Kongskog/Hellerudhaugen – Oslo bussterminal (fullstoppende, men med av- og påstigningsbegrensning i Oslo) Linje 302, som er ekspressvariant av linje 301 i rushtidene Linje 801 Nittedal st. – Rotnes – Slattum – Holum skog – Skillebekk (lokallinje som kjøres på dagtid og kveld mandag-fredag, men ikke i rushtidene) Linje 802 Slattum – Holum skog – Skillebekk (rushtidslinje, erstatter linje 801) Linje 803 Nittedal st. – Rotnes (rushtidslinje, erstatter linje 801) Linje 804 Hagan – Nittedal kirke med tre avganger på hverdager 25 rutesatte busser (i all hovedsak 15 meter på 301/2, 10 meter på 801/2/3 og 12 meter på skolebuss), ca 1,4 mill. rutekilometer Mer enn halvparten av de reisende på linje 301 er rene Oslo-reiser.

Bolig- og næringsutvikling i Nittedal De siste årene er det bygget mye boliger i området til det gamle Kruttverket. Ytterligere utbygging er i all hovedsak ventet i dette området i årene som kommer. Kommunen ønsker også fortetting rundt Nittedal st., men dette betinger trolig først rivning av gammel småhusbebyggelse. Nittedal kommune er opptatt av senterutvikling rundt Mo/Rotnes og det lange løp også ved Hagan og Åneby. Næring har de siste årene blitt etablert i området rundt Gjelleråsen (Ringnes og Arcus). Fortsatt er det ledige arealer til næringsutvikling her og i området Skytta nærmere Hagan.

Føringer for utviklingen av rutetilbudet K2012, Prinsipper for linjenettet og Trafikkplan nordøst Skal ta økningen i motorisert transport Generelt ønske om i større grad å gjøre regionbussene knutepunktstoppende i Oslo Styrke en-linje-konseptet Sterkt ønske fra politikere i regionen om en direkte forbindelse mellom Nittedal og Ahus (lokalsykehuset for Nittedal kommune). I dag må du bytte buss to ganger. Opprydding i linjeføring – har ligget mer eller mindre uforandret siden etableringen av lokallinjene i Nittedal (før første anbudsutlysning). Dimensjonere bussparken slik at hoveddelen av forventet trafikkøkning i løpet av anbudsperioden kan avvikles uten ytterligere økning i bussparkens størrelse. Resultater fra trafikkmodellkjøring Tydelig marked for en direkte forbindelse mellom Nittedal og Ahus Generelt økt samfunnsøkonomisk nytte ved å innføre knutepunktstopp på Oslo-rettede linjer