Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: 1.1.13-5.6.13 •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: 1.1.13-5.6.13 •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: 1.1.13-5.6.13 •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene skal ivareta sin ombudsrolle •Organisasjon skal skape ny miljøpolitikk

3 Politikkområdene • Trivelige nærmiljøer (sykkel, grønne lunger, tettstedsutvikling, friluftsliv) • Din innsats nytter (tiltak i egen bolig/ ENØK) • Takk for at du reiser kollektivt (tog, buss, ferge, rabattert månedskort)

4 Venstre skal • vise at god miljøpolitikk fører til en bedre hverdag for vanlige folk • oppsøke 250 organisasjoner, tiltak, bedrifter, aksjoner som arbeider med dette • gjennomføre tre aksjoner med temaene 1) nærmiljøet, 2) egen bolig, 3) kollektivtrafikk • vedta uttalelser om miljøpolitikk på samtlige fylkesårsmøter • ha minst tre nasjonale oppslag, samt minst fem redaksjonelle oppslag og minst tre leserbrev om miljøpolitikk i hvert fylke frem til og med 5. juni

5 Tre aksjoner • Stand: Trivelige nærmiljøer (sykkel, grønne lunger, tettstedsutvikling, friluftsliv) • Dør til dør: Din innsats nytter (tiltak i egen bolig) • Rushtid: Takk for at du reiser kollektivt (tog, buss, ferge, rabattert månedskort)

6 Gjennomføring • Besøksdelen av kampanjen gjennomføres først (1 besøk per listekandidat, 2 for toppkandidat) • Uttalelser vedtas på fylkesårsmøtene og LS i mars • Tre utadrettede aksjoner – Lokallag i kommuner med under 5 000 innbyggere oppfordres til å gjennomføre minst en dag, under 20 000 minst to dager og over 20 000 alle tre aksjonene.

7 Fylkesårsmøtene • Lansere og motivere til kampanjen • Sette opp datoplan og gjennomføring for hvert eneste lokallag i fylket • Workshop der lokallagene (evt regioner) planlegger kampanjen • Husk å lage miljøuttalelse(r)

8 Premie • Det fylkeslaget som arrangerer flest aksjoner per medlem og har flest avisoppslag per lokalaviser får 15 000 kr til gjennomføring av egen valgkamp. • Hvert fylkeslag nominerer to lokallag til beste lokallag. Beste lokallag får besøk av Trine i løpet av sommeren.


Laste ned ppt "Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: 1.1.13-5.6.13 •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google