Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune
Ordet reklame kommer av latinske «reclamare», som betyr rope og skrike. Reklame er altså en kunngjøring for å henlede allmennhetens oppmerksomhet på en vare, en forretning, en bedrift, et sted osv. Reklame
Mange ulike tilbydere av tjenester innen faget Søk på reklamebyråer: Gule sider:529 treff Nettkatalogen:719 treff Bransjen
Kreativ Forum er bransjeforeningen 32 byråer er medlemmer Det stilles strenge krav for å bli medlemsbyrå i Kreativt Forum – bl.a til økonomi, kompetanse samt at byråene må forholde seg til etiske retningslinjer. Når et byrå er medlem i Kreativt Forum er det et kvalitetsstempel for deg som annonsør. Harpun Euro RSCG er medlem nr 05 Forening
KF reklamebyråer -Fordelt etter omd i 2006 (uoff) Byråstr
Kundefordeler Er store nok til å Ha tung faglig kompetanse Tilby alle tjenester innen markedskommunikasjon Ha bred erfaring fra ulike bransjer og etater Ha kapasitet til både små og store oppdrag Er små nok til å Gjøre flesteparten av kundene ”store” Være fleksible Ta raske beslutninger og utføre effektive løsninger Gå ”rett på mål” der dette er riktig Mellomstort
Viktig å vektlegge Har byrået riktig og tung nok kompetanse? Snakker vi samme språk; kan det bli en god samarbeidsrelasjon? Er det god økonomisk og administrativ styring Byråvalg
Samarbeid Viktige prinsipper Definere mål med aktiviteten – hva er det vi skal oppnå? Hvem er det vi skal snakke til? Hva er mottakerens situasjon? Hva vet de, hva vet de ikke, hva er de interessert i? Hva er hovedbudskapet? Hva skal være etterlatt inntrykk?
Harpun Euro RSCG -Det passe mellomstore byrået
Beskrivelse av oss Vår filosofi er å skape verdier gjennom kommunikasjon. Vi har en genuin tro på den gode idé. Gode analyser kan legge grunnlag for riktige beslutninger, men gode analyser alene er ikke nok til å skape en suksess. De virkelige suksessene skapes gjennom gode idéer. 24 mennesker som arbeider innenfor følgende områder: Strategi/merkevareutvikling Markedskommunikasjon: Annonser, DM, film, radio, etc. PR/informasjon Intern-kommunikasjon Web/interaktive medier Sisteledd Design Byrået
Enheter
Arbeidsprosess Vi tar gjerne uforpliktende møter for å diskutere muligheter. Deretter utvikles en briefing og et budsjett. Hva er utfordringen, hva skal oppnås? Ingen jobb iverksettes før budsjett er godkjent. Vi tilbyr ulike økonomiske avtaler: Timepris Prosjektpris Fast måneds fee Timepriser fra kr. 850,- til 1140,- pr time (eks.mva) Prosess
Kampanje eksempler Oversendes på forespørsel