Presentasjon 1.11-2007 For Informasjonsforum Oslo kommune.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fakta om fagblader for bruk i annonsesalg •Utarbeidet for: Medlemmene i Fagpresseforeningen •Utarbeidet av: Synovate Project #:88505.
Advertisements

Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Klubbutvikling NBBF Torunn Ytrehus 2012.
BraWeb Bestilling.
1964 Magasinet Nyhetsbrev Web 2000 Mobil MBO Hjemmet Mortensen selger til de ansatte Nettbrett 2010 Web-TV 2011 Byråguide 2013 Event 2012 KAMPANJE.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Vurdering for læring.
Hvordan ser framtiden ut for de som har investert?
Sommervikar i Blend.
Nærings seminar Bakgrunn •Bransje og interesse •Fag kunnskap er viktig •Bransjen manglet fleksibilitet og omstillingsevne…denne og •Prod / Salg.
Alfhild - leder Østlandet
Presentasjon Kolstad Håndball
Slik setter du inn lysbildet i presentasjonen
FRISPARK Du, jeg, fysioterapien – og det bortenfor…
Kursperiode: – Kurskode: a Kurs i Stillas, hengende stillas og rigging NAV Aust-Agder Samtlige kursdeler består av en teoretisk og en.
Om autorisasjonsordningen
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Møte for bedriftskontaktene 6. september • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Internkontroll i kommuner
Bransjemøte - SVV - mars 2005 Ny organisasjon – konkurranse- utsetting – ble det som vi trodde?  Hovedinntrykk: Vi er godt fornøyd med utviklingen  Forvaltning.
GROW modellen.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Samtlige kursdeler består av en teoretisk og
Mobilitet Fordeler / ulemper Maximo Høstmøte - Oslo 5-7 oktober 2010
ABC – D el 2 Styringspakken
Selge et produkt eller en tjeneste
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
1 benchmarkingN F-lovens endres – hvordan skal kommunene informere Håkon Jentoft Norsk renholdsverks-forening.
8 Mål og strategier Påstandene:
Annen styringsinformasjon
25 kommuner tar grep om egen utbygging Trude Andresen Fagsjef KS EffektiviseringsNettverkene.
Hvordan lykkes med et prosjekt?
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Posisjonering Kapittel 10.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Skarv – hva er viktig for å bli leverandør 5. juni Sandnessjøen.
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 2
Kp 4 Målformulering Godt formulerte mål skal:
Kommunikasjon PETS D Mars 2011 Per Ove Askeland.
Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?
Informasjonsforum Stilling ledig Oslo kommunes interaktive tjenester Fjernarbeid Portal CP Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
DND Quo Vadis? Landsmøtet 2014 Alfhild - leder Østlandet.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Veileder for energisparingskontrakter Marianne H. Dragsten Mobil
Banken som samarbeidspartner
Møte med det norske arbeidsmarkedet.
Erfaringssamling Forskningsbasert Kompetansemegling Planlegging av bedriftsbesøk Erfaringer fra TEFT v/Kjell Molven RF - Rogalandsforskning.
Forretningsplan, Nettsted med Flash, Ajax, PHP, MySQL
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
Sentral vs. desentral økonomifunksjon
Gruppeundervisning /
Kapittel 7 Analyse Å analysere sammensatte tekster bilde – film -reklame SG- design/Fotolia.
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Dialogverksted [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Presentasjon for Styreakademiet Oslo, 10. februar 2005 God eierstyring og selskapsledelse – på norsk maner Ludvik Sandnes Adm.direktør.
Gode venner som hjelper andre
Markedsføring.
Masteroppgaver ved NHH
Masteroppgaver ved NHH
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 4: Reklame Kapittel 6 Læreplanmål
Selge et produkt eller en tjeneste
Camilla Hall-Henriksen
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Introduksjon til kurset. Hva er strategi?
Utskrift av presentasjonen:

Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune

Ordet reklame kommer av latinske «reclamare», som betyr rope og skrike. Reklame er altså en kunngjøring for å henlede allmennhetens oppmerksomhet på en vare, en forretning, en bedrift, et sted osv. Reklame

Mange ulike tilbydere av tjenester innen faget Søk på reklamebyråer: Gule sider:529 treff Nettkatalogen:719 treff Bransjen

Kreativ Forum er bransjeforeningen 32 byråer er medlemmer Det stilles strenge krav for å bli medlemsbyrå i Kreativt Forum – bl.a til økonomi, kompetanse samt at byråene må forholde seg til etiske retningslinjer. Når et byrå er medlem i Kreativt Forum er det et kvalitetsstempel for deg som annonsør. Harpun Euro RSCG er medlem nr 05 Forening

KF reklamebyråer -Fordelt etter omd i 2006 (uoff) Byråstr

Kundefordeler Er store nok til å Ha tung faglig kompetanse Tilby alle tjenester innen markedskommunikasjon Ha bred erfaring fra ulike bransjer og etater Ha kapasitet til både små og store oppdrag Er små nok til å Gjøre flesteparten av kundene ”store” Være fleksible Ta raske beslutninger og utføre effektive løsninger Gå ”rett på mål” der dette er riktig Mellomstort

Viktig å vektlegge Har byrået riktig og tung nok kompetanse? Snakker vi samme språk; kan det bli en god samarbeidsrelasjon? Er det god økonomisk og administrativ styring Byråvalg

Samarbeid Viktige prinsipper Definere mål med aktiviteten – hva er det vi skal oppnå? Hvem er det vi skal snakke til? Hva er mottakerens situasjon? Hva vet de, hva vet de ikke, hva er de interessert i? Hva er hovedbudskapet? Hva skal være etterlatt inntrykk?

Harpun Euro RSCG -Det passe mellomstore byrået

Beskrivelse av oss Vår filosofi er å skape verdier gjennom kommunikasjon. Vi har en genuin tro på den gode idé. Gode analyser kan legge grunnlag for riktige beslutninger, men gode analyser alene er ikke nok til å skape en suksess. De virkelige suksessene skapes gjennom gode idéer. 24 mennesker som arbeider innenfor følgende områder: Strategi/merkevareutvikling Markedskommunikasjon: Annonser, DM, film, radio, etc. PR/informasjon Intern-kommunikasjon Web/interaktive medier Sisteledd Design Byrået

Enheter

Arbeidsprosess Vi tar gjerne uforpliktende møter for å diskutere muligheter. Deretter utvikles en briefing og et budsjett. Hva er utfordringen, hva skal oppnås? Ingen jobb iverksettes før budsjett er godkjent. Vi tilbyr ulike økonomiske avtaler: Timepris Prosjektpris Fast måneds fee Timepriser fra kr. 850,- til 1140,- pr time (eks.mva) Prosess

Kampanje eksempler Oversendes på forespørsel