Kulturvertskap Organisering Prosjektdeltagere Økonomi Innhold Målsetting Møteplan Oppgaver frem til neste samling.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Arbeid Trygd Bistans Attføring Trygdekontorprogrammet
Advertisements

Elevsamtalen i Færder videregående skole
Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Akkreditering KA110 - Accreditation of youth volunteering organisations.
Nasjonal satsing på Vurdering for læring
NESOs Formannskole klasse / 2014
Stenrød Barnehage i Halden
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Det er MIN kropp det gjelder! Et sunnere liv for jenter og kvinner med somalisk kulturbakgrunn Pilotprosjekt høsten 2009.
NES VIDEREGÅENDE SKOLE
Prosjektorganisering
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2008 /2009
Elevråds Styre Teamråd Stab K-Gruppe IB ST MDD MK EL BA
LOVGRUNNLAG LOV OM PASIENTRETTIGHETER § 2-5: Pasient som har behov for langvarige og koordinerte helsetjenester, har rett til å få utarbeidet individuell.
Skrivestien.
Vårt Lokalsamfunn En oppdagelsesferd på samspill mellom mennesker,
Språk, Lesing og Læring Oppfølging av SLL-planen
ILS, Oslo  Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen?  Grammatikkinnsikt knyttes mer til skriftlig.
ILS, Nesodden, 8.sep Er det slik? Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen? Grammatikkinnsikt knyttes.
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Ungdomstrinn i utvikling
TITLE KLUBBENS MÅL OG PLANER PETS D
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Kvisla/Reinsholm Birgit,Heidi,Rutta og Anne
Cafédialog – elevmedvirkning
Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
1 Nye læreplaner – Noen utfordringer for lærerne Utdanningsforbundet 3. mai 2005 Stein Dankert Kolstø Institutt for fysikk og teknologi Universitetet i.
NOVAGate Erfaringer med flere samarbeidspartnere i å bygge opp en felles nordisk emneportal. Av Lisbeth Eriksen Norges.
Didaktiske analysekategorier
Brukerforum 2012 Vigo Voksen Sola strand hotell Stavanger Brynjulf Bøen Daglig leder Vigo IKS.
Organisering og arbeidet i kommunene
Kunnskapsløftet Innføring : Trinn og Vg. 1
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?
Foreldrenes og elevenes nettverk i Bergen kulturskole
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
VÅRT LOKALSAMFUNN En oppdagelsesferd på samspill mellom mennesker, næringsliv og offentlige tjenester i et lokalsamfunn.
11.00 –11.10 Innledning  Velkommen ved Hedda Bondehagen og Oda Lien. Begge tidligere representanter i elevrådet ved Hov og valgte medlemmer i ungdomsrådet.
Cafédialog – elevmedvirkning
PROSJEKT VÅREN 2015 I løpet av våren 2015 skal samtlige studenter i 3DT, 3ELE, 3DTD, 3. master ikt og 3 master indøk, 3DTM, Programmering og Multimedia.
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Lek og Læring i barnehagen
Hop ungdomsskole/Bergen kommune
Fokusgrupper Komité Helse og omsorg 25. februar 2015.
Hva skal til for å vinne? Leif Gautestad Leif Gautestad.
L ÆRINGSMILJØUTVIKLING ETTER RENDALSMODELLEN Praktisk arbeid og entreprenørskap.
Skriving og lesing som grunnleggende ferdighet
Prosjektplanen og rolleavklaringer
av Rune Thodesen rektor Elihu Kristne Grunnskole
Hva er LEAN, og hvordan vil UiO bruke metodikken
God skole for barn og unge med hjelp fra barnevernet Grøtte skoles erfaringer med prosjektet.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Nav Østfold Samling: evaluering og læring. Målgruppe: partene, øverste ledelse og tillitsvalgte. Opplæringsmaterialet.
Oppfølging av kompetansestrategi… Bruk av resultatledelse i arbeidet med Kompetanse for Mangfold Tiller 9. og 10. februar 2016.
Samarbeid og medbestemmelse Samling: Godt samarbeid. Målgruppe: partene, øverste ledelse og tillitsvalgte Opplæringsmateriale.
Fylkesmannen i Telemark Samling: Godt samarbeid med dilemma omstilling Målgruppe: øverste ledelse og tillitsvalgte.
Dmmh.no Ledelse av personalets læring og barns læring – TO SIDER AV SAMME SAK? Kari Hoås Moen
SkoleVfL 2.1 Jåttå vgs august 2017 – mars 2019.
Den gode skoleeier I Nes.
Internasjonalisering
Foreldremøte 10. trinn Velkommen Roar Bjarne Kvamme.
Ny kommune i indre Sunnfjord
Samarbeid og medbestemmelse
Fagnettverk NMT Kl. 12:30 Arbeid i fagnettverk for fagnettverksgruppene (på Trudvang) Presentasjon av arbeidsgruppa for fagnettverket, ny nettside 10 min.
Systematisk utviklingsarbeid - drivkrefter og motkrefter
RPHO regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Utskrift av presentasjonen:

Kulturvertskap Organisering Prosjektdeltagere Økonomi Innhold Målsetting Møteplan Oppgaver frem til neste samling

Organisering Prosjektgruppe ulike roller Noen samlinger felles diskutere og utvikle innhold og organisering Kommunikasjon på epost Oppgaver mellom hver gang knyttet til den enkelte skole

Prosjektdeltagere 2 stk fra hver skole elevene Hjørdis & Torkel Ragnhild

Økonomi Hver skole deltar med sine medarbeidere i hvor stor stilling? hvor mye arbeid? Hjørdis & Torkel – prosjektledere en hovedansvarlig for hver kommune Samlinger – kompetanseutvikling Materialet Opplevelser

Innhold Vi ønsker å sette fokus på ting som kan styrke skolenes forhold til møtet med kultur-arrangementer av forskjellige slag Erfaringsdeling - se hva andre gjør Bli mer bevisst på hva en gjør selv Hvordan forbereder skolen seg? Hvordan støtter skolen opp om gjennomføringen? Hvordan forholder man seg til opplevelsen etterpå? Kompetanseutvikling Ressursutnyttelse Samordning og koordinering

Målsetting Vi må formulere mål som Er knyttet til reelle arbeidsoppgaver Fokuserer på elevmedvirkning/elevoppgaver knyttet til kulturarrangementer Bruker og involverer de andre elevene – hvordan? Som sikrer gode rammer og kontinuitet i dette arbeidet Utarbeide verktøy/sjekklister

Møteplan I dag Noe felles Pause Delt Slutt

Møteplan Kursdag for elevene med lærere i januar/februar Opplevelse, Idèutveksling & kompetanse Etter dette: Elevene får bevis på arrangørkompetanse Samle ungdommene, dele ut kort + en kulturopplevelse Neste fellesmøte (mai 2006): oppsummering & erfaringer behov for verktøy Behov for kompetanse initiativ fra skolene – hva kan vi gjøre for å forbedre?

Oppgaver frem til neste samling praktiske oppgaver knyttet til en produksjon som kommer til den enkelte skole Elevgruppe, lærere og teamleder jobber sammen Elevgruppe 6-10 stk ved hver skole Milepælplan Skrive ned pkt om hva vi har gjort/fått til Diskutere med egen ledelse/personalet hva ønsker vi å oppnå i prosjektet