Kristiansund videregående skole Vurdering uten karakter Bruk av LMS (Classfronter) Nettverkssamling i Stjørdal, 3. – 4. mai 2007.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
v/Trine Aakermann faglig leder Dysleksi Norge
Advertisements

Abildsø skole - Eksamen 2014.
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
SARPSBORG.  Ligger mellom Sarpsborg og Fredrikstad  Ca.950 elever Skoleåret følgende programområder:  Bygg- og anleggsteknikk  Design og håndverk.
Skole – hjem samarbeid.
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Foreldremøte 1.trinn ELLINGSRUDÅSEN skole
Lærende nettverk IKT + skolebasert vurdering = SANT Av Vibeke N Holm
Kan det lages et felles internkontrollsystem i kommunen. Åre
Vurdering for læring UDF/AH 3. og 4.november 2010 Else Ravn
Forslag til ny vurderingsforskrift
Utviklingssamtalen – Vikhammer skole
Kroppsøvingsdidaktikk
Hovedprinsipper i forslaget til endring av forskrift til opplæringsloven og forskrift til privatskoleloven Vurdering.
FORSKRIFTSENDRING Gjennomgang av sentrale deler av forskriften Konkrete eksempler på vurderingspraksis v/ lærere fra skolen.
Om vurdering i vg skole ”Opplæringens mål er å ruste barn og unge til å møte livets oppgaver og mestre utfordringer sammen med andre” (Generell læreplan.
IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Forelesning for A04 Hanne Christensen Vibeke Bjarnø.
Rutine-beskrivelser for oppfølging av og tiltak ved elevfravær i Ringsaker kommune Mørkved skole skoleåret 2012/13.
VURDERING.
Oslo kommune Utdanningsetaten. Oslo kommune Utdanningsetaten Delprosjekt 1: Anvendelse og spredning av eksisterende digitale læringsressurser i realfag.
MØTE FOR SKOLELEDERE TEMA: REKTOR OG SKOLELEDELSENS ROLLE I PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID – MED UTGANGSPUNKT I VURDERING FOR LÆRING.
Hva er Fronter.
Høgskolen i Oslo Litt om vurdering. Vurdering l Vurdering for utvelgelse og eventuell sertifisering, enten i videre utdanning eller for å søke jobb. Dette.
Hva innebærer det å være lærebedrift? Være godkjent av fylkeskommunen Kunne gi opplæring slik den er fastsatt i læreplanen for faget Ha en kvalifisert.
Overgangsprosjektet NY GIV
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
Skolebesøk februar 2008 Forskrift Retningslinjer for lokalt gitt eksamen i Oppland fylkeskommune Hjelpemidler ved lokalt gitt og sentralt gitt eksamen.
Dokumentasjon på at vurdering er gitt!
Hvordan ivareta ”særskiltelever” på Design og håndverk Vg1 2007/08?
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Faglig og administrativ bruk av Classfronter Vibeke Bjarnø Seminar for personalseksjonen
Organisering og arbeidet i kommunene
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2007 /2008
SYKEHUSUNDERVISNINGEN ”…en ordentlig skole, men ingen vanlig skole…” Mål: Å skape et positivt læringsmiljø som gjennom trygghet, trivsel og mestring.
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Lillian Kjeldsrud Faglærer HS Dokka Videregående skole Lærerrollen og faglig leder sin “nye rolle» i prosjektet og i Kunnskapsløftet. Konkrete endringer.
PBL - PROSJEKT.
Vurdering; Hvem, hva hvorfor
1 Vurdering som fremmer læring og utvikling Vurderingskonferanse Øystein Sandsdalen.
Velkommen til Ski videregående skole. Program Generell orientering om skolen Presentasjon av rådgivere Fagvalg Vurdering Møte med kontaktlærerne.
Bakgrunn hadde vi et møte skoler med IKT-servicefag i Vestfold, Buskerud og Telemark Ingen lager Læremidler for IKT-servicefag VG2 Arena-IKT beslutter.
FORELDREMØTE 1. KLASSE 11. MARS 2015.
KURS FOR INSTRUKTØRER 4.DESEMBER 2014 Bli kjent med og avklare rollen som lærebedrift i et 4-åring utdanningsløp.
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
LÆRENDE NETTVERK - IKT - ET SAMARBEIDSPROSJEKT MELLOM GRUNNSKOLER I HALDEN KOMMUNE.
Slåtthaug ungdomsskole
Ungdomsskolen u-trinnet
Vurdering av og for læring Ida Large Regional konferanse Tønsberg
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
IOP Kilder: Nordahl T., Overland T.,(2001): ”Individuelle Opplæringsplaner”. Liv S. Thesen og Elisabet Brettås , Horten PPT. Thommesen H., Normann T.,
Hva er viktig for elevers læring?
Om å undervise, tilrettelegge veilede, kartlegge, teste, prøve og vurdere elever i en læringsaktivitet Berit Bratholm:
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden September/oktober 2015.
MATEMATIKK Åmot ungdomsskole Erfaringer -Vurdering -Karakterer -Ulike mål -Hva kan hjemmet bidra med? -Oppgave fra prøve i matematikk 8. trinn.
Aust-Lofoten videregående skole1 RUNDSKRIV UDIR – Individuell vurdering i grunnskolen og videregående opplæring etter forskrift til opplæringslovens.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
13.3 Personalarbeidet Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
-Ein tydeleg medspelar Fronter APP Erfaringer fra Atlanten videregående skole.
Utviklingssamtalen og vurdering. Vurderingens oppgave: Å skape dissonans mellom nåværende ståsted og ønsket ståsted som oppleves som en positiv utilfredshet:
MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
Innhold Sak 1: Velkommen v. teamleder. Kort presentasjon av team 9
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
23. November 2017 Skolen fyller 50 år !
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
Nye IKT-løsninger fra skolestart 2015
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Gjeldende regelverk om vurdering
Utskrift av presentasjonen:

Kristiansund videregående skole Vurdering uten karakter Bruk av LMS (Classfronter) Nettverkssamling i Stjørdal, 3. – 4. mai 2007

Kristiansund videregående skole Dokumentasjonskrav ang. vurdering uten karakter I videregående opplæring skal vurdering uten karakter gis som beskrivende vurdering. Det skal kunne dokumenteres at slik vurdering er gitt. Eleven skal kunne delta i vurderingen av eget arbeid. Som en del av rettledningen og vurderingen uten karakter skal skolen minst en gang hvert halvår gjennomføre en samtale med eleven. (§4-5) Hvordan kan dokumentasjonskravet gjennomføres i praksis? Hvordan kan elevdeltakelsen sikres?

Kristiansund videregående skole Krav om begrunnelse Terminkarakterer skal suppleres med begrunnelse og rettledning. Det samme gjelder når det blir gitt vurdering med karakter på prøver og annet arbeid underveis i opplæringen. Kan LMS utnyttes for å gjennomføre dette?

Kristiansund videregående skole Fra skolens mål- og tiltaksplan ”Digitale hjelpemidler Vi skal øke kompetansen om bruk av Classfronter. Vi skal ha en grundig gjennomgang av pedagogisk bruk av Classfronter, og bruk av Classfronter til intern og ekstern informasjon. Det er avsatt ressurser til egen utredning og skolering.”

Kristiansund videregående skole Classfronter Noen lærere er kommet i gang med å bruke Classfronter til: - Prøver - Innleveringer - Retting og kommentarer til prøver og innleveringer

Kristiansund videregående skole Innleveringer

Kristiansund videregående skole Vurdering av innleveringer

Kristiansund videregående skole Prøver

Kristiansund videregående skole Vurdering av prøver

Kristiansund videregående skole Resultatmatrise

Kristiansund videregående skole Ønskemål? LMS (Classfronter) All info reg. kun en gang Arkiv/dok. Foresatte Elever Lærere

Kristiansund videregående skole Problematikk Er dette teknisk gjennomførbart? (Er programvaren egnet til å takle dette?) Er dette praktisk gjennomførbart? (PC til alle elever, i alle hjem osv.) Er dette ønskelig? Vil det oppleves som en effektivisering? Vil skolen lettere nå sine mål? Vil motivasjonen til elevene øke? Vil et slikt system ha juridiske betenkeligheter?