PBL - PROSJEKT
ASSOSIASJONER IKT i skolen konservatisme nytenkning redsel, usikre lærere rollebytte (elev vet mer enn lærer) krav om stadig oppdatering betenkeligheter med for mye bruk av IKT "tvungen" bruk av IKT
Stimulerer IKT til økt læring? IKT I SKOLEN Stimulerer IKT til økt læring?
L-97 Utvikle kunnskap om, innsikt i, og holdninger til utvikling av informasjonssamfunnet og informasjonsteknologien. Utvikle evne til å bruke elektroniske hjelpemidler og medium kritisk og konstruktivt og som praktisk redskap. Både jenter og gutter bør stimuleres til å bruke informasjonsteknologi for å motvirke sosial og kjønnsmessig ulikhet i opplæringen.
ARGUMENTER FOR ØKT LÆRING VED BRUK AV IKT Motivasjon Inkluderende Variasjon Kommunikasjon Oppdatert informasjon
ARGUMENTER MOT ØKT LÆRING VED BRUK AV IKT ”Læring skjer ikke av seg selv” Ulike forutsetninger ”Knekte sosiale antenner” Anvendelse
SUPPLEMENT, IKKE ERSTATNING! KONKLUSJON SUPPLEMENT, IKKE ERSTATNING!