Jon Fredrik Alfsen Hartmark Consulting AS

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Advertisements

Bruk av Jobpics som verktøy i veiledning
Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
Kanskje Gud vil at vi skal treffe noen mennesker som er feil for oss før vi treffer den ”rette”, så vi er bevisst på hvor takknemlig vi skal.
De dårige følelsene. Veiene ut..
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Historien er hentet fra lang tid tilbake, da en mann straffer sin 5 årige datter, fordi hun har mistet en verdifull gjenstand. Den gang de ikke hadde så.
Presentasjonsteknikk Av Øystein L. Pedersen. Forberedelser  Hvor lang tid har du til rådighet?  Definer hensikten med presentasjonen  Overbevise eller.
Hvordan intervjue en forsker?
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
Våre presentasjoner Jón Steinar Guðmundsson Institutt for petroleumsteknologi og anvendt geofysikk NTNU Februar 2009.
GRUPPEOPPGAVER - samling 3 ALLE ER IKKE MENT Å GJØRE ALLE DELOPPGAVENE, DE FORDELES.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Dine sterke sider – slik andre ser dem
MI – Motiverende intervju som hjelpemiddel ved livsstilsendring
Hvem er Jesus?.
Individuell bevisstgjøring Talent, - og ferdighetsliste
Forutsetninger – barrierer - strategier VIRKNINGSFULLE TJENESTER - om å bygge opp og utvikle en virkningsfull tjeneste.
Inspirert, motivert og kompetent i jobben – hva er nøkkelen?
TEMA I HELSEFREMMENDE LIVSSTIL
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Veiledet lesing Mørkved skole
Muntlig eksamen i historie Del 2 – fagsamtalen
Eksperiment for TDT25 Tor Stålhane.
Lærerprofesjonens etiske plattform
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Impulsuka 2013 Kristiansand
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Avdeling for sosionomutdanning
Prosjekt og forskningsrapport
Didaktiske analysekategorier
12 Reflekterende lesing.
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
LOBBYVIRKSOMHET Hvordan få gjennomslag for våre meninger og standpunkter hos politikere? Jon G. Olsen Styreleder VOFO-Akershus Daglig leder Akershus musikkråd.
REKRUTTERE INTERNT/EKSTERNT: FORDELER/ULEMPER
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Erfaringer fra HiL ulike samarbeidsprosjekter innen vurdering 3 hovedmodeller Etterutdanning Veiledning av team Undervisningsrekke.
INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Drop-In metoden i skolen
Personlighet Meg Holdning Interesser Selvbilde Frustrasjon Konflikter
Utdanningsforbundets arbeid med profesjonsetikk
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
Gruppeoppgave – Kort refleksjonsmodell
Politisk påvirkning.
ANALYSE/PRESENTASJON AV REKLAMEFILM
Sentrale begreper Stig Roar Wigestrand, 2008.
Skriverammer og stillasbygging i historiefaget
Livsstilsending - uke 5 -
Periodeplan for Minsten Uke Sosial kompetanse
Relasjonskompetanse på Skeie skole
Verktøy for å kartlegge holdninger
Les læringsutbyttene i Kommunikasjon og samhandling
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Egenskaper og ferdigheter omhandler både den fysiske, sosiale og mentale delen av oss.
Livet er praktisk, det gjelder også vår kristne tro.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Matematikk på ungdomstrinnet
Læreplanforståelse B – Samarbeid
Skoleutvikling B – Samarbeid
Modul 4 – Representasjoner
Psykevettreglene Bær ikke på tunge tanker alene. Søk hjelp i tide, det er ingen skam å be om hjelp. Verdensdagene.no.
Norsk institutt for kognitiv terapi Ferdighetstrening
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Modul 1 – Representasjoner
Utskrift av presentasjonen:

Jon Fredrik Alfsen Hartmark Consulting AS 04.04.2017 Øvelse for å kartlegge dine viktigste talenter og ferdigheter, dine sterke sider! Jon Fredrik Alfsen Hartmark Consulting AS

Talent- og ferdighetslisten Aktivt medarbeiderskap forutsetter bevisste medarbeidere som vet hva de er gode til og som greier å kommuniserer hva de vil og hvorfor. Denne øvelsen har som formål å fremme refleksjon rundt dine sterke sider og talenter. Utgangspunktet for refleksjonen(e) finner du i situasjoner du tidligere har lykkes i. Det er i det du gjør - i dine aktiviteter - at dine talent blir synlige for deg og for andre. Forsøk å reflekter over fem aktiviteter, hendelser, situasjoner og/eller opplevelser hvor du har lykkes, enten alene eller sammen med andre. Disse kan hentes fra jobb, utdanning, familielivet, interesser eller livet for øvrig. Ofte kan det være vanskelig å identifisere aktuelle situasjoner – dette understreker viktigheten av denne øvelsen. Kanskje må du sove på det, gå en tur eller snakke med en venn. Beskriv hver aktivitet etter malen under. Med bakgrunn i de ferdighetene du har beskrevet, skal du lage en ny samlet liste over dine talenter, dine sterkeste sider.

FERDIGHETER OG TALENTER ANVENDT Aktivitet/situasjon 1 STED BESKRIV SITUASJON HVA GJORDE DU/DERE HVA BLE RESULTATET NÅR VAR DET FERDIGHETER OG TALENTER ANVENDT

FERDIGHETER OG TALENTER ANVENDT Aktivitet/situasjon 2 STED BESKRIV SITUASJON HVA GJORDE DU/DERE HVA BLE RESULTATET NÅR VAR DET FERDIGHETER OG TALENTER ANVENDT

FERDIGHETER OG TALENTER ANVENDT Aktivitet/situasjon 3 STED BESKRIV SITUASJON HVA GJORDE DU/DERE HVA BLE RESULTATET NÅR VAR DET FERDIGHETER OG TALENTER ANVENDT

FERDIGHETER OG TALENTER ANVENDT Aktivitet/situasjon 4 STED BESKRIV SITUASJON HVA GJORDE DU/DERE HVA BLE RESULTATET NÅR VAR DET FERDIGHETER OG TALENTER ANVENDT

FERDIGHETER OG TALENTER ANVENDT Aktivitet/situasjon 5 STED BESKRIV SITUASJON HVA GJORDE DU/DERE HVA BLE RESULTATET NÅR VAR DET FERDIGHETER OG TALENTER ANVENDT

Analyser ferdighetene/finn dine sterke sider Du skal nå gå tilbake i aktivitetene og gjøre en analyse av hva du har beskrevet. Hvilke ferdigheter går igjen i aktivitetene dine? Ser du noen mønstre og sammenhenger? Lag en oppsummering av dine talenter, dine sterkeste sider. Gå nøye igjennom listen og lag en prioritert liste med en kort begrunnelse for hver sterk side. Det viktigste er at du utarbeider en liste over dine talenter og at det er dine ord. Når du har funnet dine fem sterkeste sider, forsøk å rangere dem i listen under. Gjennom denne øvelsen vil du bli bedre kjent med dine sterke sider og du kan underbygge disse med konkrete eksempler/historier. Du vil kunne fremstå som både offensiv og troverdig når du kommuniserer med egen leder, kollegaer eller ønsker å posisjonere deg for andre jobber internt eller eksternt.

Din talent- og ferdighetsliste TALENT/FERDIGHET KORT BEGRUNNELSE 1. 2. 3. 4. 5.

Noen refleksjonsspørsmål på veien videre 04.04.2017 Noen refleksjonsspørsmål på veien videre Var du klar over alle dine talenter, dine sterkeste sider? Er dine kollegaer og din leder er klar over dine talenter, dine sterkeste sider? Hva kjennetegner de situasjonene/oppgaver hvor du får brukt dine talenter, dine sterkeste sider? Hvilke effekter vil det få dersom du får brukt mer av dine talenter, dine sterkeste sider i jobben du har? Hvordan kan du bruke dine sterke sider til beste for deg selv og din egen utvikling i nåværende eller fremtidig jobb?