1 Veien videre for Høgskolen i Østfold Hans Blom Rektor HiØ.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

NRT-sak 18/08 Oppfølging av NOKUTs evaluering av ingeniørutdanningen.
Styrenes ansvar – utfordringer og utviklingstrekk
Seniorrådgiver Katrine Rese Shadidi, Forskningsrådet
Sist oppdatert august Tallene i presentasjonen bygger på regnskapsdata hentet Brønnøysundregistrene. Bedriftene som er med i utvalget er innen de.
Presse-info 24. februar 2005 Program: Informasjon om HiØ Befaring i nybygget.
Når kunnskap blir handling
Forskning som grunnlag for studiekvalitet Rektor Sigmund Grønmo Nasjonalt seminar – Forskning i utdanningen Bergen 3. april 2008.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Revisjon av FoU-policy for høgskolene Problemstillinger – plan for arbeidet Januar 2013.
1 Innovasjon og nyskaping April Nyskapingsmål Drivkraft for omstilling og nyskaping. Internasjonalt fremragende innenfor forskningsbasert innovasjon.
Regionale sentra for omsorgsforskning Kunnskapsutvikling, kunnskapsforvaltning og kunnskapsformidling med kommunenes pleie- og omsorgstjeneste som målgruppe.
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Til bruk for fakultetene, instituttene og SPS i forbindelse med forberedelse og opplegg til høstens styringsdialogmøter og arbeid med langtidsplan
ANALYSE AV DET REGIONALE POTENSIALE FOR
Samarbeid for suksess - universitetssykehusfunksjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Rapportering til departementet Seminar NPH, 16. januar 2007.
Hvorfor skårer ikke Oslo bedre på innovasjonsevne når den har så mye FoU- ressurser? Kaja Wendt Oslo som innovasjonsaktør – basert på Indikatorrapporten.
INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Strategi 3)Mål 4)Avdelinger 5)Satsningsområder.
Trondheim Helseklynge
Tverrfaglig videreutdanning i eldreomsorg AHS studieåret
Presentasjon av Høgskolen i Østfold
Dekan Jan Høiberg Tanumstrand, 8. mars 2012
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
1 TRENDER forskning, utdanning og nyskaping Utkast
Høgskolen i Østfold Avdeling for informasjonsteknologi: Status, søkertall… og litt til Dekan Jan Høiberg Advisory Board for IT-studiene
1 Velkommen til Høgskolen i Østfold. Noen nøkkeltall fra Høgskolen i Østfold Høgskolen i Østfold har ca studenter og ca. 500 ansatte Omsetning.
Presentasjon av Høgskolen i Østfold
Kommentarer knyttet til forskningsmeldingen Kommentarer fra Henrik Jakobsen, professor, forskningsleder Avdeling for Realfag og Ingeniørutdanning Høgskolen.
Campus Elverum Avdeling for folkehelsefag. Campus Elverum – avdeling for folkehelsefag Campus Elverum - presentasjon på høgskolestyremøtet Ca.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Seminar Senter for byggenæringen 31. august 2010.
NHO støtter ”stramt budsjett” for å gi norsk næringsliv et nødvendig løft… …innenfor et stramt budsjett må det i tillegg gjøres prioriteringer som stimulerer.
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
Høgskolen i Telemark Status og videre ambisjoner lokalt og regionalt Kristian Bogen Rektor Høgskolen i Telemark.
Møte i Nasjonalt Råd for Teknologisk utdanning - Høgskolen i Oslo oktober 2007 Forskerrekrutteringsbehov i Norge - Framskrivninger til 2020 basert.
St.meld. 25 (2005 – 2006) Mestring, muligheter og mening «De fleste undersøkelser peker på dagligliv, måltider, aktivitet, sosiale og kulturelle forhold.
Høgskolen i Vestfold Muligheter og utfordringer innen rekruttering Rektor Halvor Austenå Høgskolen i Vestfold VESTFOLD
HiAk - RFF Intensjonsavtalen mellom RFF og HiAk har materialisert flere handlinger. Det skal arbeides med flere prosjekter innenfor: PPU – planlegge oppstart.
Anne M Jervell Strategiske veivalg? Anne M Jervell STYREMØTE Tema:Strategi.
Anne Line Wold NPHs nettverkskonferanse 2009
1 Professor Bjarne A. Foss Gassteknisk Senter NTNU – SINTEF.
Maiken Engelstad, MPH, DPhil
Høgskolen i Bodø – nær, nord og nyttig Høgskolen i Bodø - nær, nord og nyttig.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Sist oppdatert november 2013.
FoU-muligheten i høgskolesektoren Stipendiattørken – en ytterligere svekkelse av FoU- utviklingen i høgskolesektoren Kielseminar Dag K. Bjerketvedt.
1 Bedriftssamarbeid som middel for økt rekruttering Et case fra Høgskolen i Vestfold 24. Okt 2008 v/Marius Imset.
Forskningssamarbeid i UH-nett Vest: Status, utvikling og perspektiver Sigmund Grønmo Samarbeidsmøte HiB 30. november 2010.
Handlingsplan for innovasjon og Innovasjonsåret 2013
Teknologiutdanning – Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik Teknologiutdanning Institutt for ingeniør og allmennfag Institutt for informatikk og.
Etter- og videreutdanning ved Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT) Børre A Olsen Studieleder – avdeling for økonomi, organisasjon og ledelse (ØOL)
Årsrapportering 2004 Kompetansemegling Kongsbergsamling 2. mars 2005.
Virkemidler for regional FoU og innovasjon VRI – 2007 – 2017 Seminar om kultur/opplevelsesnæringer og FoU 17. april 2007 Tindved Kulturhage, Verdal.
1 Nettverksmøte for lokal prosjektstøtte ved NTNU.
Personellsituasjonen i Østfold.
Basisgrupper en nær professoren-opplevelse Knut Kaasen Nordisk institutt for sjørett Det juridiske fakultet Knut Kaasen 1.
Signaler fra Kunnskapsdeparte mentet  Universiteter og høgskoler må utvikle en faglig og strategisk profil  Regjeringen vil slå sammen en rekke institusjoner.
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
AITeL – Avdeling for informatikk og e-læring Presentasjon for høgskolestyret 17.september 2007.
1 Innovasjon og nyskaping Sept Nyskapingsmål Drivkraft for omstilling og nyskaping. Internasjonalt fremragende innenfor forskningsbasert innovasjon.
Strategisk Næringsplan Knutepunkt Sørlandet 1. Bakgrunn Målet er å utvikle kommunene og sikre innbyggerne i regionen et så godt og effektivt tjenestetilbud.
Omstillingsprosjekt ved vernepleierutdanninga ved HiST
MARKOM2020 Høgskolen Stord Haugesund – NTNU Ålesund – Arktisk Universitet UiT- Høgskolen i Sør-øst Norge.
Statssekretær Jens Revold
Overordnet strategi SV-fakultetet
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
Utskrift av presentasjonen:

1 Veien videre for Høgskolen i Østfold Hans Blom Rektor HiØ

Kort om HiØ Studenter 5000 studenter i grunnutdanninger i deltid i diverse EVU programmer Syv av ti studenter kommer fra Østfold Alderssammensetning på grunnutdanningene: år: 51 prosent år: 13 prosent 31 år og eldre: 36 prosent Utvekslingsstudenter fra 18 nasjoner Studier 60 studier totalt – BA, MA og årsstudier Ansatte 500 fast + ca 1700 i forskjellige engasjementer Budsjett for HiØ totalt 500 MNOK i bevilgning + 30 MNOK i oppdrag 2

3

4 Bygge Norges mest attraktive høgskole Gjennomgang av nå-situasjonen Sammen med ansatte og studenter samt et godt samarbeid med Østfoldsamfunnet Daglig drift Strategisk plan Årsplan Avdelingsplan m.m 100 dagers plan Fokusere på enkeltområder – TOTALT 14 AKTIVITETER +

5 Studenttilfang Meget bra ! landets 4. største høgskole i 2012, andelen utenfor Østfold økt fra 20% til 30% Masterstudier Økt fra 4 i 2008 til 7 i 2011 og 5 under utarbeidelse Økonomi Er i dag god, HiØ driver fornuftig og prøver å bruke all kapital på FoU og undervisning Kompetanse I dag : 45% faglig ansatte er i førstetillinger og 15 professorer 53 stk i dr. gradsprogram og 24 professor/ dosentprogram FoU, prosjekter Bra økning på publisering, men har utfordringer mht eksterne inntekter nasjonale og internasjonale forskningsprosjekter EVU Meget bra – 3000 studenter, 25 kommuner, direktorater, KD 25 MNOK/ år i omsetning

Attraktiv arbeidsplass for ansatte og studenter En effektiv skole med god økonomi, robuste studier, optimal organisert med to campuser Attraktiv samarbeidspartner for bedrifter, kommuner organisasjoner i hele landet, men spesielt i regionen God relasjon til eier, aktiv bidragsyter i sektoren og i SAK Fremtidsrettede og relevante studier på bachelor og masternivå med underbyggende FoU Hva må til for å utvikle Norges mest attraktive høgskole En del av 100 dagers planStrategisk plan ETT HIØ

Suksesskriterier for å lykkes 7 HiØ må klare å fornye seg og helst ligge i forkant av utviklingen i sektoren når det gjelder utdanning og forsknings- basert kunnskaps- formidling HiØ må bli sett på som den viktigste og sentrale kunnskapsformidleren i Østfold HiØ må bli sett på som en god og utviklende arbeidsplass både for studenter og ansatte. HiØ må drifte totalt sett godt og effektivt, men være villig til differensiering innen utvalgte områder HiØ må bli sett på som en attraktiv samarbeidspartner nasjonalt og internasjonalt på utvalgte områder