INTERRESSE DIFFRENSERING HELHET OG SAMMENHENG …. HVA TENKER VI OM DET? UT I FRA SIN EGEN INTERRESSE INSPIRASJON MOTIVASJON KREATIV TENKING.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vurdering for læring.
Advertisements

- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Grete Haaland Sund HiAk,
Kvantitativ undersøkelse • Har skolen utviklet seg det siste året? • Hva forklarer en eventuell utvikling? • Forskjeller mellom skoler og kompetansemiljø.
TIPS OG RÅD TIL MUNTLIGE FRAMFØRINGER
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Lek og læring.
Selvfølelse vs selvtillit
Mestring.
HEKK 4 ans Hege B.G.Osebakken Elisabeth Krogstad Kari Lønvik Kicki Palmquist Work shop HiAk HEKK , Work shop HiAk 08.
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og

- roller og forventinger
Tema: Velkommen til foreldremøte på Malakoff videregående skole
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Kroppsøvingsdidaktikk
Veiledet lesing Mørkved skole
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Vurdering for læring på Linderud skole
Muntlig eksamen i historie Del 2 – fagsamtalen
Muntlig eksamen i Historie og filosofi Del 2 – fagsamtalen
En første innføring i læringsteorier med utgangspunkt i Imsen, 2006.
ELEVMEDVIRKNING.
Sosial kompetanse i en inkluderende skole
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Impulsuka 2013 Kristiansand
FANFICTION – KREATIV FRISKRIVING
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Sensorenes rolle.
Ungdomsgruppe Pedagog, BUP Levanger
Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn Motivasjon og innsats Vår 2011Vår Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst.
Dette er SMART.
Strategier og kompetanse
Utdanningsvalg Gran Ungdomsskole 2008/2009
Hverdagen for Ruth og Sissel.
Hvordan hjelper vi barna våre med matematikk?
Work shop mars 08 ide utvikling
Oppgavens tema: Forandring med personanalyse av varme og kalde farger.
SAMSPILL I KREATIVE PROSESSER
Borre ungdomsskole
Vurdering – hva og hvorfor?
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
Fellesmøte – mandag Oppdatering – OTH-prosjektet –Begrepsinnlæring (Solveig) –Digitale mapper – arbeidsmappe – sluttmappe (Åshild) –Skriverammer.
LK06 – fra ord til handling Prosjekt Åfjord vgs/Rissa vgs
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
PBL - PROSJEKT.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
UTDANNINGSVALG 10.KLASSE
11.00 –11.10 Innledning  Velkommen ved Hedda Bondehagen og Oda Lien. Begge tidligere representanter i elevrådet ved Hov og valgte medlemmer i ungdomsrådet.
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
«Fra planer til gode mål og tiltak»
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
”Et prosjekt som skal gjøre hverdagen din enklere”
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
Praksis for GLU 5-10, 2010 Camilla Wiig, HIVE. Agenda Individuelt arbeid med skjema for vurdering av praksisopplæringen 2. studieår Oppsummering Informasjon.
| Muntlig kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vise åpenhet for andres argumentasjon og bruke relevante og saklige argumenter i diskusjoner bruke.
INSTRUKSJON Du lærer: Hvordan du bruker fagkunnskap fra ditt eget utdanningsprogram i norskfaget Hvordan du kan forberede og gjennomføre en god instruksjon.
SERVICE OG SAMFERDSEL UTDANNINGSVALG 10. KLASSE. På Lier videregående skole gis det opplæring i ordinært løp: ›1 gruppe Vg1 Service og samferdsel ›1 gruppe.
Kreativitet Opplæring
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2017.
IKT for læring Mattias Øhra.
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Modul 1 – Representasjoner
- hensikt, sjanger og sammenheng i tekst
Utskrift av presentasjonen:

INTERRESSE DIFFRENSERING HELHET OG SAMMENHENG …

HVA TENKER VI OM DET? UT I FRA SIN EGEN INTERRESSE INSPIRASJON MOTIVASJON KREATIV TENKING

VÅRE TANKER OM TEMA… FÅ TAK I DEN INDRE MOTIVASJONEN ELEVENE FÅR EIERFORHOLD TIL DET DE GJØR DE FÅR ANSVARSFØLESE UTVIKLER SIN KREATIVE SIDE OPPNÅ ET ØNSKE OM Å LÆRE MER LEK / NYSGJERRIGHET MENING OG RELAVANS

HVA BLIR VI INSPIRERT AV?

TEMA: Bryllup Felles læringsmålEksperimentere med form og ulike teknikker, utføre make up tilpasset frisyredesign. Egene læringsmålSett opp minst to egne læringsmål. Oppgave tekstLag en valgfri brudefrisyre med make up til. Dokumenter arbeidsprosessen fra ide til ferdig resultat. Du skal vise et tredimisjonelt produkt og begrunne dine valg muntlig. RammerTid: 1 uke Alle hjelpemidler er tillatt. Egne vurderingskriterierSett opp minst to egne vurderingskriterier. VurderingskriterierHelhet og sammenheng i arbeidet. Orden, struktur og tidsbruk.

Oppsummering… Masse utfordringer. Ulike tolkninger. Samarbeidsevner. Tørre gi fra deg kontrollen og ha tro på elevenes evner. Respektere elevenes valg. Positiv innstilling. Mottakelig for endring / endringsvillig. Viktighet av jevnlig faglig oppdatering. Elevmedvirkning Individuell opplæring