Geir Martin Arrangementsansvarlig XXLofoten

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Impulssenteret Et dynamisk veiledningssenter i Vaskerelven, Bergen.
Advertisements

Styrenes ansvar – utfordringer og utviklingstrekk
Hvor vil BRB – er dere med? Ole Hope
Agenda Velkommen Litt om prosjekt Arrangementsturisme
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Om attføringsbedriftenes fremtidsmuligheter etter NAV reformen og AVI meldingen ………… men også litt om organisasjonen, politikk mm Årskonferansen 2007,
RÅDGIVERROLLEN Refleksjon over rådgivers roller og funksjoner.
Reiseliv – Først mot fremtiden Fjellturismekonferansen 2012 BENTE BJERKNES.
MENON Business Economics Et kunnskapsbasert Norge: Tittel Navn Handelshøyskolen BI Møte for styringsgruppen NHD, Erik W. Jakobsen.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
- Hovedrolle eller birolle
STRATEGIKART SKOLE Kunnskap og glede, Mykje er stedet!
Hauge-Partner Presentasjon.
OPPLEVELSER FOR LIVET… Velkommen til Lillehammer.
Gauldalskonferansen 2011 Skal små og mellomstore bedrifter lykkes i årene som kommer må de skoleres innen ledelse, strategisk planlegging og innovasjon.
Om å få det til!.
Formell kompetanseheving og høyere utdanning i distriktene – utfordringer og muligheter Gunnar Grepperud, UiT.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Globale mattrender 1.
Lørenskog Idrettsforening
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN 24. – 26. OKTOBER Innovativ Fjellturisme – et prosjekt i Arena-programet,
Teknologi og samfunn Felles Næringsutviklingsprosjekt i Melhus, Klæbu og Midtre Gauldal - samhandling med FoU – miljø Sverre Konrad Nilsen.
Felles profilering av ”Det marine Hordaland” Tanja K. Hoel Fiskeriforum Vest og Norsk Sjømatsenter
Senja som sjømatregion - et hav av muligheter
Velkommen til temadag! Litt om Norsk senter for prosjektledelse
REISELIVSNÆRINGEN; DETTE VI SKAL LEVE AV. Ingen spøk, men ramme alvor.
Tromsø, den 23. oktober 2012 Reidar Nilsen Norges Fiskarlag Bør næringa selv ta ansvaret for en effektiv fiskeriforvaltning?
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Fusjonsprosessen UiA/HiT Larvik 6. juni 2011 John W. Viflot Høgskolen i Telemark.
Forskningsrådets policy for forskning ved de statlige høgskolene Bakgrunn: Nye rammebetingelser Universitets- og høgskoleloven av 2005 Rådets høgskolestrategi.
Kystprogram Hemne – Frøya – Hitra – Ørland – Bjugn – Rissa – Åfjord – Roan Glitrende kystperler på en snor Prosjektplan for perioden november 07 - juni.
Betydningen av entreprenørskap i skoleverket
Målbilde for byggstudiet ved NTNU i 2040
Sjømat som næringsutvikler v/Roger Pedersen Prosjektleder – Sjømat fra Finnmark.
– en ramme for strategiske satsinger i vår region innen utdanning, forskning og næringsliv? RSA-møte, Porsgrunn 20/5-2014, Tone Jøran Oredalen – Dekan,
Foreldrenes og elevenes nettverk i Bergen kulturskole
Innledning ved BioHus konferansen
1 Innovasjon og regional utvikling. - Den regionale dimensjonen i innovasjonspolitikken. Statssekretær Frank Jenssen. KNUS 2003, Oslo 29. oktober 2003.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Inn på tunet – noe for Hemne kommune? Kari Frøseth, rådgiver
Arrangementsutvikling og gjennomføring i praksis..
Mental Helse 20. September 2014 Lisa Haug Hvordan arrangere kurs ?
Tilrettelegging med TG som virkemiddel gir mennesker muligheter!
maritim rekruttering og næringens behov
Kan bedre merking gi turistene større opplevelser i nordnorsk natur?
Sammen skal vi gjøre Stavanger-regionen åpen, energisk og nyskapende Vi arbeider med strategisk næringsutvikling i en flerkommunal.
Fagopplæring og næringsutvikling i nord Noen synspunkter om nisjer, kompetanse og muligheter NOKORT
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Gustadmoen barnehage Med for ditt barn
Tilrettelagt av regjeringen (både rødgrønn og blåblå) Mandat gitt av KMD Samarbeids-program for hele bygg og eiendomsnæringen (styrt av næringen) Samarbeids-program.
"Verdier fra havet - Norges framtid"
”Innovasjonsmodell Rogaland”
Virkemidler for regional FoU og innovasjon VRI – 2007 – 2017 Seminar om kultur/opplevelsesnæringer og FoU 17. april 2007 Tindved Kulturhage, Verdal.
BARNAS BARNEVERN 2020.
Introduksjonskurs i opplevelsesdesign
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
Fra reiseliv til opplevelser Utvikling av opplevelsesnæringen i Nordland Liv Rask Sørensen SMART Bodø Foto: Hans Erik Elmholdt.
Kenneth Ruud Prorektor forskning og utvikling UiT 2020: Drivkraft i nord Foto: Geir Gotaas.
Bergensregionens innstilling til Hav 21, hotell Neptun 20/2.
1 Agderforskning AS En presentasjon Samling for kompetansemeglere – Kristiansand 30.mai Torunn Lauvdal.
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
CoP (Sett inn navn på fagnettverket)
Innovasjon 2010 Kommersialisering av FoU-resultater
Working Class Hero.
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
SIUs samfunnsoppdrag «SIU har en nasjonal rolle som pådriver for internasjonalisering i hele utdanningssektoren. Gjennom SIUs virke skal enkeltmennesker,
Samarbeid som løfter alle
Utskrift av presentasjonen:

Geir Martin Arrangementsansvarlig XXLofoten Verdien av å frembringe kunnskap og kompetanse Geir Martin Arrangementsansvarlig XXLofoten

HVA ER XXLOFOTEN DMC Arrangement Aktiviteter og opplevelser XXLofoten er et Destination manangement company(DMC) som har spesialisert seg på planlegging, organisering og gjennomføring av arrangementer Arrangement Vi organiserer events og arrangementer rettet mot bedriftsmarkedet, grupper og individuelle. Aktiviteter og opplevelser Vi tilbyr et spennende utvalg av opplevelser og aktiviteter til alle årstider. Research & Development Forskning og utvikling i bedriften for å oppnå profesjonalitet = lønnsomhet.

Organization XXLofoten DMC Destination Mangament Company Themed event Adventure Research and development - Management - Advisery board

Hva er verdien av økt kunnskap og kompetanse? Økt kunnskap og kompetanse = Profesjonalisering og bedre lønnsomhet

Sentrale punkter for å oppnå økt kunnskap og kompetanse i næringen: Strategisk arbeid Innovativ Arbeidsmetoder Samhandling (Bedrifts-, Arena –og Nasjonale prosjekter) Verdisetting Utholdenhet Hovedyrke og ikke bigeskjeft/hobby Forvalte FoU arbeid Krav sertifiseringer

NETTVERK Produkter Førjulseventyret i henningsvær Lofoten sjømatteater Stedsutvikling steder/destinasjon Bedriftsprosjekter Arena prosjekter Nasjonale prosjekter

http://www.forjulseventyret.no

XXLofoten presenterer Lofoten Sjømat-Teater® ”Fra hav til bord på èn dag” 1 Akt: Ikledd varmedresser og mens kaffen trekker på gassblusset, tar vi oss ut i storhavet. Alle tar del i fisket, juksahjulene går varme! Garn og egnede liner har vi satt dagen før. Nå skal redskapen dras om bord, og kveldens måltid skal sikres.   Vi ønsker deg Velkommen til en forestilling helt utenom det vanlige! Lofoten Sjømat-teater omhandler fangst, mottak, foredling og matopplevelse, iscenesatt så autentisk og ”ekte” som praktisk mulig. Du som vår gjest spiller hovedrollen! Rammen for det hele, er den ”nasjonale scene” Henningsvær, kanskje verdens mest sagnomsuste fiskevær. Gled deg til en spennende og annerledes festforestilling! 2. Akt: Etter endt fiske legger vi kursen mot Henningsvær. Her venter en kulturell og spennende omvisning på et aktivt fiskemottak, selve navet i hjulet for lofotfisket. Dyktige, lokale ledsagere forteller alt du ikke visste om skreiens mange skjebner. Saltfisk- og tørrfiskproduksjon er bare noe av alt du får lære om. 3 Akt: Etter noen begivenhetsrike timer på havet og på mottaket, vil vertskapet på kjøkkenet ta vel i mot oss. Deres høyt profilerte kjøkkensjefer tryller frem en egen femretters meny av fangsten du selv har halt ombord. Her blir stemningen høy og nordnorsk uhøytidelig! Kanskje blir du bedt om å ta i et tak på kjøkkenet..

MARKEDSKOMPETANSE Mulighetsperspektiver Tenk stort Ta styring selv langsiktig trender

Salgskompetanse Lokal forankring Business orientert Nasjonalt Internasjonalt Struktur

Økonomi Lønnsomhet Langsiktighet Forutsigbarhet Hvert prosjekt lønnsom Bygge egenkapital Bygge humankapital Konkurransedyktige lønnsvilkår

Overtagbar Kombinasjoner små/store aktører Eierskapet/roret må kunne overlates Verdiskapning Kontinuitet

FoU God forskning Ivareta og tilrettelegge dokumentasjon Forvaltning Fou arbeid Realisering

Utdanning Skoler, Videregående, høgskole, universitet Utveksling Utland Næring + utdanningsinstitusjoner Yrkesstolthet Best i verden - Rammen er tilstede

Samspill Fiskeri Havbruk Kraft Energi Gass Olje Turisme Finans Industri Samspill

Juryens begrunnelse årets reiselivsbedrift «Bedriften har vist at det er mulig å utvikle en lønnsom bedrift ved å være en profesjonell opplevelsesleverandør. De skaper bærekraftige konsepter for meningsfylte opplevelser basert på et stedlig ressursgrunnlag. De er en inspirasjon for sine kolleger og omgivelser ved å ha en åpen og inkluderende holdning til samarbeid med andre bedrifter i regionen. De vektlegger et kompetent «hands on» vertskap og en 100% kvalitetssikret og profesjonell gjennomføring. Dette er opplevelsesøkonomi i praksis, utviklet gjennom kunnskap, samarbeid, kreativitet og innovativ tenkning.»

PS! Gå ikke glipp av Nordnorsk Opplevelseskonferanse i Svolvær Takk for meg PS! Gå ikke glipp av Nordnorsk Opplevelseskonferanse i Svolvær 5.-7. november 2013 www.innopp.no