Konseptualisering - bakgrunn

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
vi presenterer SLIDEPLAYER.NO
Advertisements

Eksamen i Treningslære 2
Brukervennlighet •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne
Innherred samkommune Veien videre +litt oppsummering Sandvika
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Brukertesting •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Forbruk Kompetansemålet er å kunne si noe om forbruksmønsteret i Norge og redegjøre for de rettighetene en forbruker har K-06.
Vi er en Solvennbarnehage!
Program-fagene: Psykologi 1 og 2
Sommervikar i Blend.
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Strategiske valg ved etablering av nettsteder •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Det store bildet •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
En aksjon i regi av NLB. Leseglede er en unik opplevelse som alle bør kunne ta del i.
Nettvett.
PARALLELL MOTIVASJON VIA INSPIRASJON. ERFARINGER Merchandising er en total presentasjon av butikken og varene ut mot kunden. Dette omfatter markedsføring,
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Økende behov for markedsinput i produktutviklingsprosessen
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Planmessig webutviklings-prosess •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu – •basert på en mer omfattende modell av Kjetil.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Inkludering i idrettslaget Muligheter og utfordringer Inkluderingskonferanse, 14 – 16 januar Mozafar Amini.
Samarbeid skole næringsliv Valgfag
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Munins betydning for studenter Mats Mortensen Institutt for informatikk.
Kritiske suksessfaktorer for optimale resultater
Jon Fredrik Alfsen Hartmark Consulting AS
Rett og galt Kapittel 8 – Horisonter 8.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Kodegjennomgang Thommy Bommen & Jarle Søberg Computas AS.
Borre ungdomsskole
Innhold på web Lærefil fra © 2004 Nina Furu.
Hva bør brukerne få på nett – Ole P. Pedersen 26. mai 2004 Kommunale nettsider – hva bør brukerne få på nettet?...og hvorfor har utviklingen av kommunale.
1 Innhold Prosjektet ”Bygg ned barrierene !” - formål - hovedfunn Hva betyr dette ?
10 regler for å skrive for web
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Problemet Hvilket problemer løser din app? Hva vil den gi av merverdi for brukeren. TEAMNAVN.
Prosjekt nr: 057EHovedprosjekt, 2HKI vår Hovedprosjekt vår 2002 Tittel:RMC på web Title:RMC goes to web.
INTERNASJONALISERING ARBEIDSUTPLASSERING FOR ELEVER SOM TAR DOBBELKOMPETANSE Lier vgs september 2014.
Studenthjemmeside- etikk Noen tanker og ideer om studenthjemmeside-produksjon.
Smarte energiløsninger ved oppussing Lavenergiprogrammet presenterer ulike måter samarbeidspartnere kan benytte seg av materiellet Hvordan selge energitiltak.
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Språk Fra Temaheftet Språkmiljø og språkstimulering i barnehagen:
FORELDRESKOLEN DEL 2 MATEMATIKK
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
E-handel? E-markedsplass? E? Erik Svendsen Spesialrådgiver Oppland fylkeskommune Hva inneholder begrepene? Hva betyr begrepene? Skisse til foredrag Geolokkonferansen.
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
Arbeidsgruppen anbefaler følgende formater 4:1 600 x 150 – TOPPBANNER (Påkrevd) 3:1 600 x STOR TOPPBANNER (opsjon) 2:1 600 x NETTBOARD (opsjon)
Powered by: SMS Tjenester for Mobilt Bedriftsnett.
Markedsføring.
Periodeplan for Lekestua Uke Sosial kompetanse
Ord 1 - fremside Ord 2 - fremside Ord 3 - fremside Ord 4 - fremside
«By og fjell – moderne bosetting som grunnlag for utvikling og økt verdiskaping i Lillehammer og Gudbrandsdalen» Om Byregionprogrammet – aktører, samarbeid,
Nettvett U-18 Bodø politistasjon
[Skriv inn navn på deltaker]
Konflikt Hva betyr ordet konflikt? Gi eksempler på konflikter.
Småelektronikkampanjen 2009
Kreativitet.
Turister til Langesund
Styresamling i Gresvik idrettsforening
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Selge et produkt eller en tjeneste
Award-konsept.
Verktøy til kundeklubb
Utskrift av presentasjonen:

Konseptualisering - bakgrunn Lærefil fra www.nettredaktor.no © 2004 Rune Minde, UNIK:TID

Hva betyr konsept? Konse’pt, lat.. Begrep. Ide, plan, utkast; fl. Fatning, sans og samling. Konseptet skal være med på å foredle ideene og skape synergier

Hva er et konsept? Et konsept er en foredlet ide som øker merverdien på produktet eller tjenesten. Eksempel: Big Brother www.politi.no - politistasjon på nett Konseptualisering øker merverdien av produktet for forbrukeren

Hvorfor konsept? Et konsept vil være med på å: Øke forbrukeropplevelsen Bedre kommunikasjonen rundt tjenesten Øke merverdi for forbrukeren Øke salget/bruksfrekvensen Skape entydig forståelse av tjenesten internt og eksternt Å skape konsepter handler om å skape opplevelser.

Eksempler på utarbeidede konsepter Eksempel: Pluss Tid Kunde: Lilleborg Levert av Hjemmet Mortensen

Nettsted

Nettsted Trykt magasin

Nettsted Trykt magasin Lojalitetsprogram

Nettsted Trykt magasin Vareprøver Lojalitetsprogram

Nettsted Trykt magasin Vareprøver Lojalitetsprogram Aktivitetskampanjer

Eksempler på utarbeidede konsepter Eksempel: Westlife Kunde: BMG Levert av: Rune Minde/HjemmeNett

jabbajabab

Last ned rabatt- melding på SMS, vis meldingen i butikken, få rabatt + plakat

URL markedsføres i alt materiell Nettsted

URL markedsføres i alt materiell Nettsted SMS-tjenester

URL markedsføres i alt materiell Nettsted SMS-tjenester Handel

URL markedsføres i alt materiell Nettsted Live chat-event SMS-tjenester Handel

URL markedsføres i alt materiell Nettsted Live chat-event SMS-tjenester Handel MP3 og videoer

URL markedsføres i alt materiell Konkurranser Nettsted Live chat-event SMS-tjenester Handel MP3 og videoer

URL markedsføres i alt materiell Konkurranser Nettsted Live chat-event Pressestunts (”møt Westlife!”) SMS-tjenester Handel MP3 og videoer

URL markedsføres i alt materiell Konkurranser Nettsted Live chat-event Pressestunts (”møt Westlife!”) SMS-tjenester Forum Handel MP3 og videoer

URL markedsføres i alt materiell Konkurranser Nettsted Mailingliste Live chat-event Pressestunts (”møt Westlife!”) SMS-tjenester Forum Handel MP3 og videoer

Hvordan foredle ideer til konsepter? Se på andres løsninger og lær av dem Sett av nok tid til å tenke ideer helt ferdig Alltid vær POSITIV til nye og annerledes innspill!!!!! Bruk en metode Sett ord på og realiser ideene