Samarbeid med eksterne ressurser i skulen og presentasjon av undervisningsopplegget ”Den unge skipsdesigneren” ved Øystein Djuve Stord vgs.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Informasjon om plan for SAMARBEID SKOLE – NÆRINGSLIV i Askøy kommune
Advertisements

Vurdering i friluftsliv
Ue.no Gründercamp 2013 XX vgs. XX bedrift Ungt Entreprenørskap XX (fylke) FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
TOPPIDRETT PÅ IDRETTSLINJA
Fylkesnettverk karriereveiledning UTDANNINGSVALG
Utvekslingsår En del av din videregående opplæring.
Naturfag Nasjonal digital læringsarena, Naturfag
Eksamen med tilgang til Internett. Forsøk våren 2012
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Meir tid til naturfag gir meir tid til djupne og oppleving
Tekniske og allmenne fag ”TAF”

Programområde ELEKTROFAG
Samarbeid skole næringsliv Valgfag
Teknologi og forskningslære
RÅDGJEVARSEMINARET 2005 INNLEGG VED GUTTORM ULLA NHO MØRE OG ROMSDAL
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Lektor-2 Innlandet. Seminar GLT-regionen, Ingunn Hermansen, prosjektkoordinator i Innlandet.
FREMTIDENS AKVAKULTUR UTDANNING
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Vitensenteret i Trondheim
Skoleringssamlinger Knut Alfarnæs, avdelingsdirektør prosjektleder
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Lektor 2 på Vardal ungdomsskole 5. mars Lektor 2 - ordning Fagpersoner fra industri og øvrig arbeidsliv utenfor skolen deltar aktivt i undervisningen.
Hva innebærer det å være lærebedrift? Være godkjent av fylkeskommunen Kunne gi opplæring slik den er fastsatt i læreplanen for faget Ha en kvalifisert.
Arbeidslivsfag Kan arbeidslivsfaget bidra til at ungdomskoleelevene blir mer motivert??
SPINN Lærebok ● Arbeidsbok ● Elevnettsted ● Lærernettsted ● Ressursbok for læreren.
Målene for regning og bruk av regnestrategier
Pilotprosjekt læreplan kjemiprosess i den videregående skolen (VGS)
Forankring av arbeid med LP- modellen Opplæringslovens betsemmelser og faglige begrunnelser for lederoppgaver og –ansvar Gardermoen juni 2012 Svein.
Prosjekt til fordypning
Struktur Oversikt over programfagene: Årstrinn Vg2 Programfag
Vurdering Vg2 Design og trearbeid
Borre ungdomsskole
UTDANNINGSVALG.
Tysværvåg B&U-skule og Stangeland U-skole.
BIO – tilskot til bedriftsintern opplæring Kontaktpunktet 5
Skolebesøk Presentasjon for HFs studieråd 31. mars 2011.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
FADDERBEDRIFT EN ORDNING SOM GJØR AT ELEVER BLIR KJENT MED EN BEDRIFT OG EN FADDER GJENNOM LÆRINGSOPPDRAG.
Foreldrenes og elevenes nettverk i Bergen kulturskole
Utvekslingsår En del av din videregående opplæring.
Overgangsprosjektet – NY GIV
Valgfag på Kastellet skole
Bygg og anleggsteknikk AKTUELLE SKOLER Hvor finner du dette utdanningsprogrammet: Åkrehamn videregående skole Haugaland videregående skole.
Arbeidstidsavtalen.
Hjelpepleier/ helsefagarbeider; -veien inn i yrket og veien videre
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
Herøy vidaregåande skule Avd Herøy Herøy vidaregåande skule Avd Herøy Ligg sentralt plassert. Tett ved: Ligg sentralt plassert. Tett ved: -Herøy.
” Frå Utdanning til Jobb ” Hausten 2011 / Våren 2012.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Leksjon 02 IKT i tilrettelegging av pedagogisk materiale 2.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Valgfag Hva kan jeg velge mellom på ÅUS?.  Fysiske aktiviteter Fysiske aktiviteter  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  delta i gruppeaktiviteter.
Bygg en kulerullebane - - om Stillingsenergi og Kinetisk energi En praktisk mekanisk øvelse som introduksjon til elektrisitetslæra av Nils Kristian Rossing.
Skuleovertaking * Bratteberg skule er praksisskule for lærarutdanninga ved HVO. * Skuleåret skal Sæbø skule og Bratteberg skule ha praksisopplæring.
Vurdering for læring i Fysikk 1
til Newton energi- og havbruksrom i Midt-Troms
Opplæringskontorets hjørne - Litt info. Onsdag, 23.november 2016
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Økt 3 Lyspæra.
Økt 3 Lyspæra.
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Å starte med slutten B - Samarbeid
“Berekraftvekene” ved Stord vidaregåande skule
Utskrift av presentasjonen:

Samarbeid med eksterne ressurser i skulen og presentasjon av undervisningsopplegget ”Den unge skipsdesigneren” ved Øystein Djuve Stord vgs

Utgangspunkt /skule TIP Vg 1 . (Breidt utdanningsløp – 63 fagbrev). Faget Prosjekt til fordjuping. 6 timar pr. veka. (Periodeundervisning) Skal henta kompetansemål frå Vg 3 nivå. Ved Stord vidaregåande skule er det kompetansemål frå Vg3 har gitt desse gruppene: Industrirøyrleggar/ Industrimekaniker Plate og sveisefaga CNC maskineringsfag Teknologi og forskingslæra 1 – TOF 1

Den unge ingeniøren, TOF 1 Hovedområdet handler om teknologi i en kreativ og praktisk sammenheng. Planlegging, bygging og utprøving av teknologiske produkter inngår. Videre dreier det seg om bruk av sentrale ingeniørverktøy, materialer og byggemåter, og om bruk av sensorer og styresystemer. I tillegg handler det om vurdering av produkters funksjonalitet.  

Kompetansemål, TOF 1 Mål for opplæringen er at eleven skal kunne: planlegge og bygge en konstruksjon som er fast eller bevegelig, og som har en definert funksjon bruke tredimensjonale tegninger eller skisser i utvikling av konstruksjoner bruke forskjellige materialer og former for sammenføyninger og begrunne valg av materialer og byggemåte ut fra materialenes egenskaper og konstruksjonens funksjon bruke sensorer og styringssystemer i forbindelse med forsøk og konstruksjoner dokumentere og vurdere konstruksjoners fysiske egenskaper og funksjonalitet ved hjelp av målinger og enkle beregninger

Utgangspunkt/arbeidsliv Treng fleire kvalifiserte fagfolk Vil styrke realfaga Auka rekruttering til industrien og tekniske fag Aktuelt: Korleis bidra til auka rekruttering? Korleis jobba innad i utdanningsløpet for å styrke realfaga og teknisk utdanningløp?

NTNU og Samarbeidsforum Marin Samarbeider om eit rekrutteringstiltak. Sett seg inn i det ”nye” realfaget Teknologi og forskingslæra. Skreddersyr eit opplegg til gjeldande kompetansemål. Inviterer og sponser lærarar til å kome på kurs ved NTNU i ” Den unge skipsdesigneren.” Oppretter nettside med aktuell informasjon og fagstoff. Gir ut boka : ” Havromsteknologi” gratis til alle deltakar (klassesett).

Inviterer skular frå heile landet til eit 2 dagars opplegg ved NTNU. Første dag med omvising og presentasjon av studier. Andre dag er konkurransedag i havromsbassenget. Nasjonal konkurranse med modellbåtar – ”Ocean Space Race.” Skulane får reisestøtte.

Undervisningsopplegg: Den unge skipsdesigneren Utgangspunkt i NTNU sitt opplegg: ”Den unge skipsdesigneren” Konkurranseregler : Lages i skala 1: 100 av et skip som er 90 m langt (total lengde) og utformet med ett skrog Frakte en last på totalt 3,0 kg vann, fordelt på 6 juicebokser. Disse skal plasseres på dekk og simulere containere på det virkelige skipet. Dekket skal ligge over vannlinjen. Utstyres med 3,0 kg ballast, i form av en metallplate på skrogets underside. Drives av elektrisk batteri, motor og proell. Hydrostatikk og motstand skal beregnes ved bruk av dataprogrammet ”Freeship”. Utstyres med overbygning og dekksutstyr.

Konkurransen ”Ocean Space Race”: Poenga i testen ved Marintekniske Senter vert gitt etter desse punkta: Fartsprøve (max 20p): Seilingsdistansen er 2 x 50 meter, hurtigst mulig fram til en rundingsbøye og tilbake Stabilitetsprøve (max 20p) : Modellene vil bli testet for hvor stor krengning som oppstår ved en gitt lastforskyvning. Forskyvningen vil være definert ved at lastens tyngdepunkt ligger 5 m (5 cm i modell skala) på styrbord eller babord side. Manøvreringsprøve (max 10p) : Modellene skal kjøre en 'slalom rute' på kortest mulig tid. Rapport (max 20p) : Rapportens faglige innhold og skriftlige framstilling vil da bli vurdert av en jury på tre personer. Rapporten må leveres minst en uke før konkurransen. Finish / kreativitet (max 10p) : Alle deltakende modeller, med rapporter, skal stilles ut for publikum på forhånd. Både modellens fysiske utførelse og grad av kreative / konstruktive løninger vil bli vurdert. Quiz (max 20p) : De fem gruppene som har fått flest poeng vil bli med i en finale i form av en quiz. Vinneren premieres (to klasser: ungdsomskole og vgs) De enkelte skoler holder lokale konkurranser på forhånd og stiller med beste elevgruppe. Alle som følger faget Teknologi og forskningslære inviteres imidlertid til å overvære konkurransen ved MTS, hvor det samtidig arrangeres en åpen dag. Kontroll : Modellen vil bli sjekket før konkurranse. Modeller som ikke overholder reglene vil få trekk, evt. bli diskvalifisert. Særs viktive punkt som må overholdes er : Last skal ligge på dekk som ligger over vannlinje. Modellens totale lengde skal ikke overstige 90 cm. Lasten og ballast skal være som spesifisert. Det er ikke lov å avvike fra spesifisert batteri, motor eller propell.

Utgangspunkt/Lektor 2 4.året med Lektor 2 –ordninga 2009-2011 : VG 1 Nat- YF med Sunnhordland Kraftlag. 2011/12 : TAF – VG 3 , TOF 1 2012/13 : TIP – Vg 1 , TOF 1 Samarbeidspart 2011-2013: Wärtsilä Ship Design Norway AS v/Inge Skaar. Intensjonsavtale og handlingsplan er underskriven.

Wärtsilä Shipsdesign Norway AS si rolla: Vårt samarbeid med ekstern partnar vil innehalde: Kontaktperson kjem til skulen og gir ei innføring i prosjekt som verksemda har jobbba med, hjelper elevane med viktig teori og berekningar med fokus på innføring om oppdrift/stabiltet/motstand på båter. Verksemdviting med innblikk i ein skipsdesigner sin kvardag. Verksemda sine prosjekt frå tidlegare, i dag og i framtida. Veileiing og hjelp med å gjennomføra målingar av skroget på/ved skulen. Delta i juryen i lokal konkurranse.

Nokre få utvalde foiler som viser delar av prosjektet: (Bileter med elevar i arbeid frå pres. i Bergen 31.10, er utelatt her.)

Teikning og berekningar av skrog, som t.d. stabilitet

Hydrostatikk

Kalkulering og teikning i Freeship

Motstand / effektbehov ved ulik fart

Evaluering frå 2011/12: Motiverande for elevar og lærar. Godt prosjekt iht. kompetansemåla. Positiv samarbeidspartnar som vil vera med vidare. Samarbeid med solid verksemd med god lokal forankring. Positiv tilbakemeldingar frå lokalsamfunnet. Tur til Trondheim med konkurranse og omvisning var veldig positivt for elevane. Lektor 2 prosjektet har gjort dette mogeleg å gjennomføre. Prosjektet kan vidareutviklast. PS! I år 2012/13 vert det i tillegg reguleringsteknikk . Samarbeid med elevar på automasjon ved skulen.