NAV ANDØY.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Dagskonferanse om partnerskapet i NAV-kontorene
Advertisements

Jacob Aars, Uni Rokkansenteret
Sosialtjenestens utfordringer i NAV Statssekretær Laila Gustavsen Arbeids- og inkluderingsdepartementet 10. Oktober 2006.
Levanger kommune Helse Levanger kommune – Dialogseminar , Åre – Utfordringer for helsefeltet - Øystein Sende UTFORDRINGER FOR HELSEFELTET Generelt:
Velferd i Norge: Arbeid, aktivitet og trygghet
NAV vs. samhandlingsreformen Bjørn Gudbjørgsrud,
”mot til å måle ” Terje Tønnessen SSØ-dagen, 29. januar 2009.
Styringssystemet i NAV Målstyring ved bruk av målekort Tom Østhagen Avdelingsdirektør I løpet av 2010 skal målstyring ved bruk av målekort implementeres.
LUA referansegruppemøte
Fremtidig høreapparatformidling SH-dir Problemstilling •Uklare ansvarsforhold •Mange aktører •Lange ventetider •Forskjeller avhengig av bosted.
Organisering av flyktningarbeidet
NAV Drammen 04. september 2012 Aktivitetsplikt for sosialhjelpsmottakere John Dutton NAV leder NAV Drammen.
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Årstad. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne.
Kommunestyremøte Levanger 21. mai 2008 Jan Arve Strand NAV Partnerskap.
Inntektssikring- økonomisk sosialhjelp Råd/veiledning -psykososiale støttesamtaler Tiltaksarbeid, herunder kvalifiseringsprogram Midlertidig husvære.
Regionale seminarer om økonomiske virkemidler i samhandlingsreformen og styringsdata Direktør Gudrun Haabeth Grindaker, KS.
Pilotprosjektet samhandling innen helse- og omsorgstjenester Status pr
Selvbetjeningssystemer: Er det brukervennlig å gjøre jobben selv? Eric Breit Arbeidsforskningsinstituttet.
NAV – REFORMEN Innhold og utfordringer i NAV-kontorene. 12 K PLO-nettverk 27.september 2006 Live Jetlund, rådgiver, Fylkesmannen i Vestfold.
IndikatorerÅr 2010Kommentar Sosialhjelpsmottakere (totalt)2029Ant. klienter varierer fra mnd til mnd Antall deltakere på KVP (totalt)150 Sosialhjelpsmottakere.
Flyktningkonferansen 2008
NAV og flyktningearbeidet ”Nytt oppdrag – nye muligheter!”
NAV Ny arbeids- og velferdsforvaltning Samordning av velferdstjenester
Noen «nyheter» NAV Nordland/Jack Inge. NAV, Side 2 Arbeidsmarkedet i Nordland  Fortsatt stort behov for kvalifisert arbeidskraft ( jfr
Arbeids- og velferdsforvaltningen
Arbeid er førstevalget
NAV ØSTENSJØ Todelt ledelse.
NAV Verdal Målsettinger NAV-reformen:
NAV-konferanse 5.mars 2009 Rådmannens ansvar og interesse for NAV-kontoret.
NAV alene, eller sammen med andre? Hvordan kan NAV inngå som en del av et helhetlig velferdstilbud i kommunene?
Sosialtjenesten i Bergen
Ullensaker kommune Hvilke forventninger har kommunene til samarbeidet med NAV Akershus Innlegg for NAV Akershus 16. mars 2009 v/rådmann Arne Bruknapp.
Norsk Logopedlag Konferanse for logopeder i privat praksis
”Fjellfolk-kommunen” 1 NAV Hattfjelldal Kommunale og statlige tjenester. NAV-visjon; VI GIR MENNESKER MULIGHETER ! Rett ytelse til rett person til rett.
Veiledningsprosjektet Anne Eilen Temte rådgiver Helse- og sosialavdelingen Fylkesmannen i Østfold.
Kommunekonferansen 10. februar 2009 Status og samarbeid med kommunene ved Tor Saglie, Arbeids- og velferdsdirektør.
NAV Info ! Terje Tønnessen NAV Telemark Skien ”Flere i JOBB”
ET MED MULIGHETER Leder for NAV-ekspertgruppen Sigrun Vågeng Bedre brukermøter, større handlingsrom og tettere på arbeidsmarkedet.
HVORDAN FORSTÅ SOSIALT ARBEIDS ROLLE PÅ NAV-KONTORET? Fagforbundet, Hanne Glemmestad høgskolelektor ved Høgskolen i Lillehammer (og tidligere NAV.
Dialogmøte for økonomiansvarlige hos Fylkesmannen Onsdag 9. mars 2016 Flyktingesituasjonen.
Norge i omstilling – karriereveiledning for individ og samfunn RAPPORT FRA KARRIEREVEILEDNINGSUTVALGET AVGITT TIL KUNNSKAPSDEPARTEMENTET 25. APRIL 2016.
NAV, Side 1 ”Flere i jobb ” Informasjon – NAVs brukerutvalg i Telemark 31. mai 2016 NAV Telemark.
Nytt fra klinikk for psykisk helsevern for barn og unge Oktober – seminar om psykisk helse for barn og unge Solstrand Avdelingssjef Liv Åse Dybdal.
Norge i omstilling – karriereveiledning for individ og samfunn RAPPORT FRA KARRIEREVEILEDNINGSUTVALGET AVGITT TIL KUNNSKAPSDEPARTEMENTET 25. APRIL 2016.
2008 Forslag til innhold i og organisering av Kvalifiseringsprogrammet
Personbrukerundersøkelse 2017
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
NAV og brukere med nedsatt arbeidsevne
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Åsane
Samtidig innsats fra NAV og behandlere - fullt mulig!
NAV Andøy Hanne Martine Jacobsen 19. Oktober 2017.
Grue - Kommunesammenslåing.
Psykisk helse og rusarbeid i kommunene
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Ytrebygda
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Bergenhus
2008 Forslag til innhold i og organisering av Kvalifiseringsprogrammet
NAV i tall og fakta 2016.
Riktig hjelp på riktig sted
Aktivitetsplikt for sosialhjelpsmottagere
Nettverksmøte den
NAV Eidsvoll Finanskomite 18. april 2018
Brukerutvalget – mandat
Kompetansebehov i NAV og utdanningene
Hvor går NAV i Hedmark? Satsinger i NAV, konsekvenser for forventninger til fastlegene 13.September 2017 Bjørn Lien, direktør NAV Hedmark.
Å se, å huske, å begripe. Alt kommer an på hvor man står.
NAV mulighetenes marked
Resultater 2016…. og noen refleksjoner
Խելացի ժամանց Կառուցողական խաղեր Ուղեղի ունակությունների բացահայտում Զարգացում.
Presentasjon formannskapet
Orientering HOV 4. juni 2019.
Utskrift av presentasjonen:

NAV ANDØY

NAV MED FLYKTNINGETJENESTEN NAV kontoret har 2,5 kommunale stillinger, og 5,5 statlige stillinger. Flyktningetjenesten har 5 ansatte. NAV Andøy er et partnerskap mellom NAV Nordland og Andøy Kommune. NAV-leder rapporterer til rådmann i Andøy og til direktør i NAV Nordland. Oppdraget til NAV er gitt i tildelingsbrev fra Arbeids – og sosialdepartementet. I tillegg har Andøy valgt å ha flyktningetjenesten som en del av NAV-kontoret, med ansvar for bosetting av flyktninger.

Sosial

HVA ER VI GOD PÅ: Stønadslengden på de mellom 18 – 24 går ned, dette jobber vi kontinuerlig med. Antall brukere som benytter elektroniske tjenester øker, slik at vi får bruke mer tid på de som trenger det. Veiledning av brukerne, spesielt de unge. Veilederne har god kunnskap om tiltaksmulighetene (statlige tiltak) Kort saksbehandlingstid 17.02.2019

FORBEDRINGSOMRÅDER Andelen mottakere som har sosialhjelp som hovedinntektskilde Snittstønadslengden på mottakere mellom 25 – 66 år Andelen mottakere som går over 6 måneder på stønad. Arbeidsplikt for sosialhjelp – her er vi avhengig av et tett samarbeid med kommunen ellers.

Utfordringer for å bli bedre Følge opp enkeltbrukeren tettere – for å finne riktig tiltak, arbeid – eller riktig ytelse dersom det er behov for dette. Store utfordringer med enkelte statlige ytelser der vi er avhengige av å samarbeide med leger som følger opp pasientene sine (store utskiftninger hele tiden). Konsekvensen kan være at noen går for lenge på sosialhjelp. Mange unge brukere med sammensatte utfordringer der det er mangelfulle behandlingstilbud. Manglende lavterskeltilbud for de samme brukerne.