Tilbud – Kontrakt – Resultatoppfølging

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
NS 8401 og Entrepriserettsforeningen. - Bergen, 22
Advertisements

Intelle Service Kontrakt
IT-kontrakter Mislighold.
Veileder for energisparingskontrakter Marianne H. Dragsten Mobil
Ny betalingsforskrift på kommunal medfinansiering og kommunal betaling for utskrivningsklare pasienter.
Konkurranseutsetting drift Elveplassen overnatting 2016.
Internkurs i offentlige anskaffelser – okt Anskaffelsesprosessen FORBEREDELSES- FASEN BEHOVSVERIFIKASJON MARKEDSUNDERSØKELSE GJENNOMFØRINGS FASEN.
TOB055 Beskrivelse, kalkulasjon og kontrahering Aktører/roller i byggeprosessen ”Prosjektorganisasjonen”
MANDAL KOMMUNE FROKOSTMØTE Kirsti Bauer-Nilsen Mandal kommune.
Kveldskurs for nybegynnere 16. februar 2016 Geir Egil Paulsen Arkitektbedriftene i Norge Arkitektkontoret Organisering og forpliktelser Arkitektbedriftene.
Kveldskurs for nybegynnere 10. februar 2015 Geir Egil Paulsen Arkitektbedriftene i Norge Arkitektkontoret Organisering og forpliktelser Arkitektbedriftene.
Dialogkonferanse Helsevikarer. Dialogkonferanse Konkurransen som kommer Rammer for dagen og dialogen Presentere våre behov, diskutere utfordringer og.
Spredning av kommunale boliger En studie av politikk og resultater i Oslo kommune MASTEROPPGAVE I SAMFUNNSGEOGRAFI RAGNHILD ERTSHUS.
TRENINGSVENN FOR PERSONER MED DEMENS. Et pilotprosjektet i regi av Nasjonalforeningen for folkehelsen Møre og Romsdal og Møre og Romsdal idrettskrets.
2 3 Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
Orkide - styringsgruppemøte Overtagelse av tiltak Tingvoll Kjell Gurigard, Siv ing Kjell Gurigard AS –
3 4 Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF.
Renholdstjenester Tilbyderkonferanse 21. april 2015 Innkjøpsansvarlig: Per Kolseth Renholdsleder: Nina Marit Gaustad.
Likemannskonferanse NFCF midt-Norge 12.Februar 2010 Trondheim Hotel Britannia.
Strukturendringer i «byggesaksfeltet» Hva er endringene i SAK og Byggesak? Verktøy fra Arkitektbedriftene- AY, Maks Hva er det fortsatt usikkerhet rundt?
Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Kapittel 2 Regnskapet Etter å ha arbeidet med dette kapitlet skal du kunne følgende læreplanmål: Føre regnskap, fakturere og beregne lønnskostnader * Avslutte.
Informasjonsmøte 19.juni 2017 Konkurranse om arkitekt- og rådgivertjenester for nytt sykehus i Drammen.
Regionale Forskningsfond Hovedstaden
Generalforsamling Myklebust Vel 14. mars 2017
Øhil fotball [Barnefotballen]
Omorganisering / endringer i styringslinje
Utvikling av Hias Miljøpartner AS
Hvordan sikrer kommunen langsiktig økonomisk styring?
Utrygt utstyr.
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
Nettpress er et effektivt verktøy for å få oppmerksomhet rundt pressemeldinger og presseinformasjon
Samarbeid og medbestemmelse
Rekruttering.
Møtestruktur i Altinnsamarbeidet (Operativt)
Sak 8: Status fra etableringsprogrammet
Tvisten Peder Ås-Lars Holm
Gang.
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
Venner & valg Avslutning.
Funn fra landsomfattende tilsyn i Buskerud Klækken,
Framgangsmåte i mobbesaker
Erfaringer med bruk av NS 8435
RÅDGIVERSAMLING 8.SEPTEMBER PRAKSISBREVET
Verktøy for leverandørkategorisering
Hvordan bør funksjonskontraktene utvikles?
Visjon: Aktiv læring med varme og tydelighet
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Dagens sykehusområde på Bragernes - byutviklingskonkurranse
Målet med DMS Sikre et godt helsetilbud til befolkningen på Sør-Helgeland ikke minst for de mest sårbare pasientene For Helgelandssykehuset – beholde og.
Formål: Selskapets virksomhet er å eie og forvalte fast eiendom
Overskrift framside.
Hvordan lese klassetimeplanen?
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF
5 Andre markedsformer Hvilke andre markedsformer finnes? Hvorfor produserer ikke bedriftene helt like varer? Hva er strategisk adferd? Hvorfor annonserer.
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Oppfølging av kontrakt Det offentlige i Norge kjøper inn.
FoU-prosjekt nr Utvikling av kommunen som læringsarena for helse- og velferdsutdanningene Hovedfunn Content slide, with top bar image Content.
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Kapittel IV-situasjonene Kapittel IV-virkningene
Revidert planforslag Bærum
Vi oppnår resultater gjennom samarbeid Vi respekterer hverandres meninger Vi gjør det som er besluttet Vi oppnår resultater.
Utskrift av presentasjonen:

Tilbud – Kontrakt – Resultatoppfølging Partner i ABO Plan & Arkitektur AS Styremedlem i AiN Leder i Avtaleutvalget AiN Lars Christensen, siv.ing. bygg 16.02.2019

Tilbud – Kontrakt - Resultatoppfølging Hvorfor jobber arkitekter? 16.02.2019

Tilbud – Kontrakt – Resultatoppfølging Hvorfor driver folk arkitektkontor? 16.02.2019

Tilbud – Kontrakt – Resultatoppfølging Hvem er kunden? Hva er oppdraget? AiN har laget an AY (Arkitektfaglig ytelsesbeskrivelse): 16.02.2019

Tilbud – Kontrakt – Resultatoppfølging Kontrahering basert på tilbud Blir det gjort endringer i forhold til ytelser, honorar, fremdrift? Kontrakt / oppdragsbekreftelse (NS 8401, NS 8402…..) AiN har kontraktshjelpemidler på sine hjemmesider: 16.02.2019

Tilbud – Kontrakt – Resultatoppfølging Fremdrift Husk alltid utgangspunktet for avtalen. Følg nøye med på at fremdrift i prosjektet overholdes i forhold til avtalte faser Den største «tidstyven» er forsinkelser som følge av at hver fase forlenges ut over den periode som var avtalt, og møtefrekvens/timeforbruket opprettholdes Endringer må varsles!!!!! 16.02.2019

Tilbud – Kontrakt – Resultatoppfølging Kontraktsoppfølging, fakturering, rapportering og varsling Sjekk timer produsert pr måned opp mot avtalt fakturert Er fremdriften i arbeidet tilfredsstillende? Er det forhold som oppdragsgiver eller andre impliserte parter har brakt inn i prosjektet som har medført omprosjektering eller ekstraarbeid? Er det grunnlag for å varsle oppdragsgiver om at det vil kreve større ressurser (høyere honorar) enn det som var avtalt da kontrakt ble inngått? Er det grunnlag for å be om lengre tid til å ferdigstille fasen/arbeidet og samtidig be om høyere honorar? Er det leveranser fra oppdragsgiver eller andre impliserte parter som er forsinket, og derfor skaper problemer for vårt prosjekteringsarbeid? Varsling skal skje formelt, men det kan være fornuftig å vurdere «timing» ut fra hver enkelt oppdragsgiver Endringer må varsles!!!!! 16.02.2019

Tilbud – Kontrakt – Resultatoppfølging Kontraktshåndtering - uenigheter Hva er verdt å kjempe for, hva er ufravikelig? Hvor skal vi være konstruktive og imøtekommende? Hvordan vil du bli husket……………. 16.02.2019

Tilbud – Kontrakt – Resultatoppfølging Ble denne kontrakten gjennomført med positivt bidrag til driftsresultatet? 16.02.2019