Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Møtestruktur i Altinnsamarbeidet (Operativt)

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Møtestruktur i Altinnsamarbeidet (Operativt)"— Utskrift av presentasjonen:

1 Møtestruktur i Altinnsamarbeidet (Operativt)
Roy Horn

2 Møte strukturer på operativt nivå i Altinn samarbeidet
Hvilke behov for møter har vi? Behov for møter med tjenesteeiere, leverandører og ASF for å avklare bestillinger, drifthendelser, planlegge aktiviteter og følge opp disse. Behov for status fra Leverandører på regelmessig basis og hyppigere ved hendelser eller aktiviteter som krever tettere oppfølging en normal saksgang. Behov for et fora der man kan prioritere saker på tvers av de forskjellige prosessene (Incident/Change/Problem) og eventuelle pågående prosjekter (WebSA/Feilrettingsreleaser/Pilottjenester) slik at Leverandørene til enhver tid vet hva som er de viktigste sakene å jobbe med.

3 UTKAST – Ukeplan ? Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
onsdag, 12. september 2018 UTKAST – Ukeplan ? Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag (2) ASF: Internt møte for å se på saker fra TE og saker fra I/C/P og prosjekter (4) Statusmøte mellom ASF/TE/Leverandører (Som i dag) Lunsj (1) Frist for TE til å sende inn ønsker om PRI saker (3) Møte med Leverandører for å se på prioritering av saker (1) Dette er en frist for Tjenesteeier til å sende inn til ASF de saker de ønsker ekstra fokus på i inneværende uke. Her må vi nok utarbeide en liten mal som TE skal sende inn til oss slik at vi får inn begrunnelse for hvorfor denne saken skal prioriteres. Dette trenger vi når vi i møte (2) skal gjøre våre vurderinger. I tillegg til mal må vi sende ut retningslinjer på hvordan vi ønsker å motta disse prioriteringene (e-post, hvilken adresse osv) (2) Dette blir som et utvidet lagmøte hvor vi går igjennom innspillene fra pkt (1) og innspillene fra prosesseierne(Incident,Change,Problem) slik at vi kan lage en liste med prioriterte oppgaver til møte (3) med Leverandørene. I perioder med pågående prosjekter og pilottjenester bør representanter fra disse også delta i dette møtet. (3) Møte med Leverandørene for å se på listen utarbeidet i møte (2) og for å se på status på de oppgavene som var prioritert i forrige uke. I dette møtet bør ASF stille med prosessansvarlige slik at man skal kunne melde tilbake på saker i etterkant av møtet. (4) Vanlig statusmøte som i dag hvor det er status på produksjon og status på de prioriterte sakene.

4 onsdag, 12. september 2018 Diskusjonspunkter Vil dette gjøre det enklere å prioritere saker mot Leverandørene? Vil dette gi Tjenesteeierne en større anledning til å påvirke hvilke saker som prioriteres? Hvilke løsningstider kan vi forvente på saker som blir prioriterte ifht avtalt SLA i avtaleverket? Er det behov for Leverandørene på vanlig statusmøte på torsdager? Tatt med en kommentar fra Accenture: Accenture vil nok en gang kommentere det høye antall ukentlige statusmøter, hvorav de fleste er ad-hoc. Dette binder i praksis opp et helt årsverk for vår del, og går utvilsomt ut over vår evne til å følge opp egne ressurser. Dette medfører ofte lengre svartider og feil prioritering av hvilke saker det jobbes med. Vi ber igjen ASF revurdere sin møtestrategi og prøve å begrense seg til færre og faste møteplasser.   Pkt 3: Jeg mener at ACN/BF bør stille da dette er eneste møtepunkt hvor de små TE kan ”møte” Leverandørene. Hvordan håndtere de prioriterte sakene ifht SLA? Vi kan ikke kreve at Accenture/Basefarm svarer raskere enn alvorlighetsgraden i avtalen tilsier??


Laste ned ppt "Møtestruktur i Altinnsamarbeidet (Operativt)"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google