Kandidatundersøkelsen 2018

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Nordlandsbankens forventningsindikator for n æ ringslivet i Nordland 2009 Sp ø rreunders ø kelse gjennomf ø rt i november og desember 2008 blant 100 bedriftsledere.
Advertisements

NIFU STEP studier av innovasjon, forskning og utdanning Har Kvalitetsreformen bidratt til redusert frafall og økt studieinnsats? Elisabeth.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2004 Hovedresultater.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2003 Hovedresultater.
BRUKERUNDERSØKELSE I SKOLEN INFORMASJON TIL SKOLENE DATAINNSAMLING I dette dokumentet følger viktig informasjon om hvordan dere som skole kan bidra til.
Kandidatundersøkelsen 2013 og Studiebarometeret Merethe Westberg Cummings, Karrieresenteret.
1. Problemstillinger  I hvilken grad påvirker kompetansesituasjonen kommunenes evne til å levere gode tjenester?  Hvilke utfordringer har kommunene.
Folkeavstemning i Stavanger 30. mai Jarl Harry Gjedrem.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Kandidatundersøkelsen 2013  Undersøkelsen ble sendt til kandidater som avla en grad ved NTNU i perioden 2009 –2012, og som hadde en registrert post- og/eller.
Inntakskvalitetsundersøkelsen Høsten 2008 Presentasjon LMU
BRUKERUNDERSØKELSENE 2015 Det er viktig å minne om at resultatene fra brukerundersøkelsene ikke gir oss den fulle og hele sannheten om kvaliteten på tjenestene.
SFS 2201 – kjennelsen Slutningen – partsforholdene I.SFS 2201 prolongeres med følgende endringer: Pkt. 1 gis slik ordlyd: Denne særavtale er.
Holdninger til helseforsikring
Arbeidsgiverundersøkelsen 2017
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Regional planstrategi
Det kommunale og fylkeskommunale risikobildet
Undervisnings- og vurderingsformer
KONGSVINGER KOMMUNE.
PRAKTISKE OPPGAVER.
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Norsk Finansbarometer 2014 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Kjøp og bruk av pensum på papir og digitalt. Rapport juli 2017
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Skrivekurs Innhold: Analyse av oppgavetekst Begrepsavklaring
RÅDGIVINGSUNDERSØKELSEN
Informasjon til FAU
Inntakskvalitetsundersøkelsen 2010
Kvalitet I barnehagen Presentasjon
Brukerundersøkelsen
Nysgjerrigpermetoden
Beregningsmodell for hverdagsrehabilitering
Den nye sekretæren Den typiske kontormedarbeideren i Fagforbundet er en 48 år gammel kvinne Hun er ansatt i stilling som sekretær Hun er ansatt i en norsk.
x x x La barna ta portrettbilder av hverandre.
Gang.
Studiebarometeret
Jomfrusjekk.
Medarbeiderundersøkelse Universitetet i Stavanger 2009
Medarbeiderundersøkelse 2009 Universitetet i Stavanger
Bedriftsundersøkelsen 2017
Å arbeide i studiegruppe:
Studentundersøkelsen 2011
Kommunens arbeid med internkontroll innenfor ROP-området
2016 Hurum E KTI Undersökningsperiod: >
Medarbeiderundersøkelse Universitetet i Stavanger
Hva gjør kommunene med deltidsspørsmålet?
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
Oppsummering av spørreundersøkelse:
Evaluering av UiOs studiekatalog
Foreldreundersøkelsen 2018
Studiebarometeret – bruk og videreutvikling
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Hvordan ser arbeidsmarkedet ut for BI-studenter. Morten H
Studiebarometeret 2017 Den nasjonale undersøkelsen av studentenes oppfatning om kvalitet i utdanningen.
Sinne Kraivalee Arnesveen.
Hva tenker elevene om det å ha undervisning i Teknologiparken!
Lokal brukerundersøkelse 2015 NAV-kontorer i Hordaland
Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009 Rapport for Fellesressurssenter
Nasjonale Bruker-undersøkelser
Lars-Inge Haslie MC – ulykker Trafikksikkerhetskonferansen 2019.
Gjennomføring etter 5 år
Leserundersøkelsen 2016 Lesing, kjøp & handelskanaler Undersøkelsen er gjennomført av markedsanalyse- og rådgivningsselskapet Ipsos MMI på vegne av Den.
Nå er vi spente!.
Forslag til endring i antall år med aktivitet i ABI
Kundesenter Direkte Undersøkelse av bruken av
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
Resultat fra hovedopptaket for NTNU Samordna opptak 2019
Utskrift av presentasjonen:

Kandidatundersøkelsen 2018 Fellesdelen av undersøkelsen, resultater per profesjon

Om undersøkelsen: Omfatter de største profesjonsutdanningene innenfor hvert av fakultetene Kandidatene er spurt ett til fire år etter oppnådd grad 6 394 kandidater ble invitert til å delta 3 171 kandidater svarte Svarandel: 50 % 12.01.2019

Svarandel for de enkelte utdanningene Mottagere Respondenter Svarprosent Totalt - OSLOMET 6394 3171 50 % Sykepleier 2116 969 46 % Grunnskolelærer 981 469 48 % Barnehage-/førskolelær 993 503 51 % Barnevernspedagog 507 253 Sosionom 461 259 56 % Ingeniørfag 1336 718 54 % 12.01.2019

Temaer: Innpass på arbeidsmarkedet Tilfredshet med utdanning og lærested Vi skal se nærmere på hovedpunkter under a) – jeg går ikke nærmere inn på punktene b) og c) Er tilstede i pausen hvis noen har spørsmål til presentasjonen … 12.01.2019

Om fremstillingen i rapporten Kandidatundersøkelsen 2018 er i hovedsak en gjentakelse av kandidatundersøkelsen som vi gjorde for de samme utdanningene i 2014. Et unntak er barnehage-/førskolelærer som var med i kandidatundersøkelsen i 2015. Årets undersøkelse ble sendt til nye kandidater som er uteksaminert for minst ett år siden og som ikke var med i forrige undersøkelse, det vil si de fire årskullene i perioden 2014-2017. For barnehage- /førskolelærerutdanningen gjelder det de tre årskullene 2015-2017. I figurene vises resultater fra forrige undersøkelse med mørkere farge. Tall i parentes viser antall svar som ligger til grunn for beregningen.

Innpass på arbeidsmarkedet – 6 spørsmål Hva er kandidatenes hovedaktivitet? Har de som er yrkesaktive fått en jobb som samsvarer med utdanningen? Hvor lenge måtte de vente på relevant jobbtilbud? Har erfaringen med arbeidsmarked svart til forventningene de hadde da de studerte? Andel som jobber i deltidsstillinger Andel som jobber i Oslo eller Akershus

Tilfredshet med utdanning og lærested – 4 spørsmål Alt i alt, hvor godt synes du utdanningen har forberedt deg for oppgavene du utfører i din nåværende jobb? Tenk deg at det hadde vært mulig å velge om igjen – hvor sannsynlig er det at du ville valgt samme type utdanning? Tenk deg at det hadde vært mulig å velge om igjen – hvor sannsynlig er det at du ville valgt samme lærested? Hvor fornøyd er du med sammenhengen mellom det du lærte i undervisningen og det du lærte i praksisperiodene? 12.01.2019

Tilfredshet med utdanning og lærested Endre bunntekst via menyen Sett inn -> Topptekst/bunntekst

Alt i alt, hvor godt synes du utdanningen har forberedt deg for oppgavene du utfører i din nåværende jobb?

Tenk deg at det hadde vært mulig å gjøre om igjen det valget du foretok da du begynte på studiet. Hvor sannsynlig er det at du da ville valgt samme type utdanning?

Tenk deg at det hadde vært mulig å gjøre om igjen det valget du foretok da du begynte på studiet. Hvor sannsynlig er det at du da ville valgt samme lærested?

Hvor fornøyd er du med sammenhengen mellom det du lærte i undervisningen og det du lærte i praksisperiodene?