Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Arbeidsgiverundersøkelsen 2017
Arbeids- og tjenesteavdelingen Foto: Colourbox
2
Oppsummering av resultatene:
Hovedbildet er at virksomhetene er like fornøyd med NAV i 2017 som i Om lag to tredjedeler er totalt sett fornøyd med NAV. Mest positiv tilbakemelding på bistand fra NAV til virksomhetenes IA-arbeid og på NAVs selvbetjeningsløsninger for arbeidsgivere. Lav skår på spørsmålene om «tilgjengelighet på telefon eller epost» og «veiledning/informasjon på telefon». Virksomheter som har brukt NAVs telefonnummer for arbeidsgivere gir høyere skår på spørsmålene. Markedsarbeid: Fortsatt lav skår på «skaffe kvalifiserte søkere til ledige stillinger». Siden 2015 har det vært en bedring av resultatet.
3
Om undersøkelsen Gjennomført av Epinion i mars-mai 2017
3096 virksomheter svarte fikk brev. Svarprosent: 46 En tredjedel svarte digitalt, resten postalt. Utvalget er trukket i januar blant virksomheter som siste 3 måneder enten: Meldte en ledig stilling til et NAV-kontor eller registrerte en ledig stilling på nav.no Var registrert med arbeidsrettede tiltak Fikk oppfølging av et arbeidslivssenter Gjennomførte dialogmøte 2 i samarbeid med NAV Resultatene er vektet på fylker og de fire utvalgsgruppene.
4
Fornøyde med NAV?
5
Tre fjerdedeler av virksomhetene er fornøyde med NAVs «service totalt sett»
6
Service totalt sett: scoren på fylkesnivå varierer fra 3,8 til 4,4
*
7
Hovedspørsmålene – rundt 70 % fornøyde virksomheter
Snittskår
8
Tilgjengelighet og informasjon
Snittskår Signifikant
9
Skaffe og kvalifisere arbeidskraft
Snittskår Signifikant
10
Beholde medarbeidere Snittskår
11
Oppfølging i tiltaksperioden
Snittskår
12
Elektronisk innsending/skjemaer
Snittskår
13
Virksomhetens kontakt
med NAV
14
Kontakt med NAV om: Råd og informasjon
15
Kontakt med NAV siste 6 måneder om å: Skaffe og kvalifisere medarbeidere
16
Kontakt med NAV siste 6 måneder om å: Beholde medarbeidere
17
Kontakt med NAV siste 6 måneder om: Bruk av selvbetjeningsløsninger og skjemaer
18
Virksomhetenes bruk og kjennskap til eget arbeidsgiver-telefonnummer og rekrutteringsbistand
19
Nytt spørsmål om rekruttering fra utlandet
20
"Hva gjør virksomheten ved rekruttering hvis dere ikke får dekket behovet for arbeidskraft innenlands?"
21
Ekstrafoiler
22
Virksomheter med IA-avtale gir noe bedre tilbakemelding på spørsmålet om NAVs service totalt sett
23
Antall ansatte: Ingen reell forskjell i skåren på «service totalt sett»
24
Vil tjenestene fra NAV være aktuelle for virksomheten framover?
25
Aktuelle tjenester framover: Etterspørsel etter markedsarbeid og omstillingsbistand varierer med ledigheten
26
Aktuelle tjenester framover: IA-arbeid og sykefraværsoppfølging
27
Aktuelle tjenester framover: Tiltakene er mer aktuelle for virksomhetene
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.