Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Arbeidsgiverundersøkelsen 2017

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Arbeidsgiverundersøkelsen 2017"— Utskrift av presentasjonen:

1 Arbeidsgiverundersøkelsen 2017
Arbeids- og tjenesteavdelingen Foto: Colourbox

2 Oppsummering av resultatene:
Hovedbildet er at virksomhetene er like fornøyd med NAV i 2017 som i Om lag to tredjedeler er totalt sett fornøyd med NAV. Mest positiv tilbakemelding på bistand fra NAV til virksomhetenes IA-arbeid og på NAVs selvbetjeningsløsninger for arbeidsgivere. Lav skår på spørsmålene om «tilgjengelighet på telefon eller epost» og «veiledning/informasjon på telefon». Virksomheter som har brukt NAVs telefonnummer for arbeidsgivere gir høyere skår på spørsmålene. Markedsarbeid: Fortsatt lav skår på «skaffe kvalifiserte søkere til ledige stillinger». Siden 2015 har det vært en bedring av resultatet.

3 Om undersøkelsen Gjennomført av Epinion i mars-mai 2017
3096 virksomheter svarte fikk brev. Svarprosent: 46 En tredjedel svarte digitalt, resten postalt. Utvalget er trukket i januar blant virksomheter som siste 3 måneder enten: Meldte en ledig stilling til et NAV-kontor eller registrerte en ledig stilling på nav.no Var registrert med arbeidsrettede tiltak Fikk oppfølging av et arbeidslivssenter Gjennomførte dialogmøte 2 i samarbeid med NAV Resultatene er vektet på fylker og de fire utvalgsgruppene.

4 Fornøyde med NAV?

5 Tre fjerdedeler av virksomhetene er fornøyde med NAVs «service totalt sett»

6 Service totalt sett: scoren på fylkesnivå varierer fra 3,8 til 4,4
*

7 Hovedspørsmålene – rundt 70 % fornøyde virksomheter
Snittskår

8 Tilgjengelighet og informasjon
Snittskår Signifikant

9 Skaffe og kvalifisere arbeidskraft
Snittskår Signifikant

10 Beholde medarbeidere Snittskår

11 Oppfølging i tiltaksperioden
Snittskår

12 Elektronisk innsending/skjemaer
Snittskår

13 Virksomhetens kontakt
med NAV

14 Kontakt med NAV om: Råd og informasjon

15 Kontakt med NAV siste 6 måneder om å: Skaffe og kvalifisere medarbeidere

16 Kontakt med NAV siste 6 måneder om å: Beholde medarbeidere

17 Kontakt med NAV siste 6 måneder om: Bruk av selvbetjeningsløsninger og skjemaer

18 Virksomhetenes bruk og kjennskap til eget arbeidsgiver-telefonnummer og rekrutteringsbistand

19 Nytt spørsmål om rekruttering fra utlandet

20 "Hva gjør virksomheten ved rekruttering hvis dere ikke får dekket behovet for arbeidskraft innenlands?"

21 Ekstrafoiler

22 Virksomheter med IA-avtale gir noe bedre tilbakemelding på spørsmålet om NAVs service totalt sett

23 Antall ansatte: Ingen reell forskjell i skåren på «service totalt sett»

24 Vil tjenestene fra NAV være aktuelle for virksomheten framover?

25 Aktuelle tjenester framover: Etterspørsel etter markedsarbeid og omstillingsbistand varierer med ledigheten

26 Aktuelle tjenester framover: IA-arbeid og sykefraværsoppfølging

27 Aktuelle tjenester framover: Tiltakene er mer aktuelle for virksomhetene


Laste ned ppt "Arbeidsgiverundersøkelsen 2017"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google