Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009 Rapport for Fellesressurssenter

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009 Rapport for Fellesressurssenter"— Utskrift av presentasjonen:

1 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009 Rapport for Fellesressurssenter

2 Variasjon viser hvor store forskjeller det er mellom svarene i denne respondentgruppen sammenlignet med de andre respondentgruppene som ligger inne i referansematerialet. Hvis svarene spriker mye i foreliggende respondentgruppe sammenlignet med de andre, vil skåren gå opp mot 100. Hvis svarene spriker lite vil svarene gå ned mot 0. Skårer mellom 25 og 75 anses som ’midt – på – treet ’ variasjoner, og vises på en oransje bakgrunn. Variasjon under 25 vises på en grå bakgrunn, mens en variasjon over 75 vises på en rød bakgrunn. Tallet under viser at i markedsførings avdelingen er det meget høy variasjon. Svarprosenten på det enkelte spørsmål er utregnet på basis av det antall respondenter som undersøkelsen har gått ut til. Ved internemedarbeiderundersøkelser vil en svarprosent på mellom 70 og 90% være tilfresstillende, mens en svarprosent over 90 vil være meget tilfredsstillende. Derfor vises en svarprosent på 90 eller mer på en grønn bakgrunn, mens en svarprosent mellom 70 og 90 vises på en gul bakgrunn. En svarprosent under 70 blir vurdert som lite tilfredsstillende og vises på en rød bakgrunn. Gjennomsnittet for respondentgruppen vises med en grå liggende søyle. Bak søylen oppgis gjennomsnittet på en skala fra 0 til 100. Hvis alle krysser av i det’høyeste’ svaralternativet (f.eks. ’stemmer helt’) blir skåren 100. Hvis alle krysser av i det ’laveste’ svaralternativet (f.eks. ’stemmer overhodet ikke’) blir skåren 0. En middels skåre ligger rundt 50. De tre fargefeltene (rødt, gult og grønt) som ligger bak søylene viser hvordan de øvrige respondentgruppene i referansematerialet har svart (benchmarking). Dersom respondentgruppens søyle står på det røde feltet ligger en betydelig under gjennomsnittet for de gruppene en har sammenlignet seg med. Dersom en kommer på det grønne feltet, ligger en betydelig over gjennomsnittet. Kommer søylen på det gule feltet ligger respondentgruppen ’midt – på – treet’. Gjennomsnittet for gruppene i referansematerialet ligger midt i det gule feltet.

3 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

4 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

5 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

6 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

7 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

8 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

9 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

10 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

11 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

12 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

13 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

14 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

15 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

16 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

17 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

18 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

19 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

20 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

21 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

22 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

23 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

24 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

25 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

26 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

27 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

28 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009

29 Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009


Laste ned ppt "Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009 Rapport for Fellesressurssenter"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google