Strategisk kart 2018–2021 Bruker Kvalitets-utvikling Kompetanse-

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
Advertisements

For elever til videregående skole
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Noen utfordringer for skolene
Gjennomføring i videregående opplæring høst 2013 Foto: Bjarne Eriksen.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Mer tid til elevene 12.Mai 2011 Marianne Aasen leder av KUF-komiteen på Stortinget.
Tema 4: BEDRIFTEN SOM LÆRESTED Systematisk opplæring av framtidas fagarbeidere.
IKT Orkide Ledelse og Skole
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
Tema: Velkommen til foreldremøte på Malakoff videregående skole
Læring av grunnleggende ferdigheter!
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
1.1 MÅL : Elevenes grunnleggende ferdigheter er betydelig forbedret Strategisk initiativ: 1.Rammeplanens krav til innhold og aktiviteter blir iverksett.
VELKOMMEN TIL NORDPOLEN SKOLE !
Hva innebærer det å være lærebedrift? Være godkjent av fylkeskommunen Kunne gi opplæring slik den er fastsatt i læreplanen for faget Ha en kvalifisert.
Rolf V. Olsen (EKVA/ILS/UiO) Sluttkonferanse for evalueringen av Kunnskapsløftet 31. oktober.
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
Kevin Hovdahl Holmli Leder ”Det perfekte klasserom” En ny tids skole
FANFICTION – KREATIV FRISKRIVING
Oslo kommune Utdanningsetaten Skoleledermøte EFT kompetansesenter Astrid Søgnen.
Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill
1. 2 Innføringssplan Skoleåret 2005/2006: alle skoler med årstrinn Skoleåret 2006/2007: alle skoler med årstrinn Høst 2007: alle videregående.
Lærerskolering Ny GIV 6. dag. Erfaringsutveksling.
Prosjektsamling 5. mars Fra julebrevet: – det hjelper ikke å redusere klassestørrelsen dersom lærerne fortsetter med den samme undervisningen. Nordlandsforskning.
BRUK AV DATA I BARNEHAGE/SKOLE
Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - IKT og grunnleggende ferdigheter Nasjonale planer? Hva sier Kunnskapsløftet? Planer.
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
…og ingen sto igjen Tidlig innsats for livslang læring
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
Utdanningsvalg 10.klasse
Styring av Osloskolen Mål- og resultatstyring
Velkommen til et nytt skoleår!
FORMÅLET MED SKOLEN Opplæringen skal, i samarbeid og forståelse med hjemmet, åpne dører mot verden og framtiden og gi elevene historisk og kulturell innsikt.
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
DEMONSTRASJONSSKOLER OG -BEDRIFTER fellessamling i Kristiansand Åge R. Rosnes, november 2005.
En politikk for Kunnskaps-Norge Statssekretær Åge R. Rosnes LOs utdanningskonferanse 2. november 2005 Sørmarka.
Skolevandring.
Skriving og lesing som grunnleggende ferdighet
Velkommen til Osloskolen og til Voksen skole!
Skolen som lærende organisasjon NFFL
Integrert profesjonell kompetanse. Våre kandidater skal lykkes faglig og profesjonelt Mål: Opplæring i profesjonell kompetanse skal integreres i de regulære.
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
COMENIUS REGIO Konferanse 28.4 og 30.4.
Enhet skole Hemnes kommune Strategisk plan
Tranøy kai Foto: Bjørn-Are Melvik Livsmestring – arbeid med psykisk helse i videregående skole Merethe Schjem desember 2015.
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digitalisering for kvalitet: Hva må.
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp Østlandssamarbeidet
Meld. St. 20 (2012–2013) På rett vei Kvalitet og mangfold i fellesskolen.
DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen.
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Studieveien.
Pedagogisk profil Å bidra til at elevene skal kunne realisere sitt potensial Vurdering for læring Mer enn en tallkarakter: råd om hvordan man kan forbedre.
Utdanningsvalg 10.klasse
ARBEIDSGIVERPOLITIKK
Utdanning som sprenger grenser
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
Velkommen til Osloskolen
Velkommen til Osloskolen
Velkommen til Osloskolen
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
RPHO regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
Framtidige kompetansebehov i Sykehuset i Vestfold Fagkonferansen 2018 – Karriereveiledning HR-direktør Bente Krauss 17.oktober 2018.
Vår skole på Fornebulandet
Utskrift av presentasjonen:

Strategisk kart 2018–2021 Bruker Kvalitets-utvikling Kompetanse- Alle elever skal ha grunnleggende lese-, skrive- og regneferdigheter tidlig i skoleløpet Elevenes grunnleggende ferdigheter og dybdekompetanse i fag og evne til å skape, tenke kritisk, forstå, lære og utforske på tvers av fag skal utvikles gjennom hele skoleløpet Flere elever og lærlinger skal fullføre og bestå videregående opplæring og være godt forberedt til høyere utdanning og arbeidsliv Elever og lærlinger skal ha et trygt og inkluderende læringsmiljø, fritt for mobbing Kvalitets-utvikling Osloskolen skal ha høye ambisjoner for hver enkelt elev, og undervisningen skal sikre elevenes læring og faglige progresjon Flere elever skal delta i Aktivitetsskolen. AKS skal i samarbeid med skolen bidra til mer læring, gode norskspråklige ferdigheter og elevenes sosiale og fysiske utvikling Osloskolens kommunikasjon skal være effektiv, helhetlig, profesjonell og basert på åpenhet Osloskolens ledelse skal ha høy grad av gjennomføringsevne og resultatorientering som sikrer utvikling og forbedring Kompetanse- utvikling Elever og lærlinger skal møte medarbeidere med høy kompetanse og tid til å følge opp den enkelte Osloskolens ledelses- og organisasjonskultur skal være basert på tillit, ansvar og samarbeid på alle nivåer Ressurser Osloskolen skal arbeide kontinuerlig med kvalitetsforbedring for å sikre effektiv ressursutnyttelse Osloskolen skal rekruttere og beholde høyt kvalifisert personale Skole- og opplæringskapasiteten skal møte forventet vekst i antall elever og lærlinger Osloskolen skal ha digitale løsninger som er brukerorienterte og virker læringsfremmende