Evaluering eBorger Pilot

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
Advertisements

Informasjonsmøte om kurset «Barnehagenorsk» Høgskolen i Oslo og Akershus
Eksamenskurs og sommerskole Rådgiversamling 21. april 2016 Valgerd Mørch og Anna Skarheim.
Litt høyttenking på slutten av årsmøtet.  Digital kompetanse er på offentlige agenda  Bruk av verktøy er gøy  Jeg kan noe, du kan noe. ◦ Sammen kan.
DAGBOK FOR VAULEN LEGO TEAM OG VAULEN TEKNO TEAM !!!
INFOHEFTE FOR FORELDRENE «LØFT ER TØFT». INNLEDNING: I gjorde vi i Skaubo AS en stor satsning hvor alle ansatte i alle barnehagene gikk på kurs.
ALLEMED. Agenda 1.Velkommen og mål 2.Hva gjør vi bra? 3.Hva vil vi forbedre? 4.Våre første steg 5.Hvem tar ansvar?
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
11 Sekretærkonferansen Januar 2010 Plogspissprosjekt Sekretærens rolle i organisasjonen.
​ Stort nasjonalt engasjement for forebygging av overdosedødsfall! Oppsummering fra det nasjonale læringsnettverket1.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Sånn gjør vi det i Rælingen! Bånn gass for fasteaksjonen.
PTF-kurs Eirik Sundan – Roger Øverås Foto: Bjørn Erik Olsen.
VOKSENOPPLÆRINGSKONFERANSEN 2016 Kent Terje Ingebretsen
Holdninger til helseforsikring
Beregningsmodell for hverdagsrehabilitering
GIL konferansen 2017 ‘Flest mulig – lengst mulig’ Hvordan kan GIL beholde ungdommen i idretten?
Helsefremmende tilbud til eldre - Evaluering av ny metode 2017
Hvordan sette innovasjon på dagsorden i en kommune…
Informasjonsmøte november 2016
VELKOMMEN TIL INFORMASJONSMØTE - Videregående opplæring
Velg digital postkasse på Norge.no
Øvelser med kommunal kriseledelse
Oppstartsmøte gruppe januar 2017
Beregningsmodell for hverdagsrehabilitering
x x x La barna ta portrettbilder av hverandre.
Samarbeid og medbestemmelse
Månedsbrev Desember 2016 Desember: Tema JUL Mål for barna:
Gang.
Rekruttering og oppfølging av frivillige
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
ICDP i det ordinære helsestasjonsprogrammet
Vurdering for læring ”Eleven skal få råd og tilbakemeldingar som fortel korleis han/ho kan få auka lesefart og leseforståing” Mål for aksjonsperioden:
Sametingsvalget mellom Karasjok og Tønsberg
Tilbakemeldinger fra deltakere på
Ny vri oppgave Wasim og Lise
Tittel på kurspresentasjon
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Brukerveiledning til programmering av LEGO Mindstorm NXT-roboter
Video i undervisningen
Formidlingsansvarlig Torbjørn Håmsø
Lekser.
Hva vet vi om barn og smak
Visjon: Aktiv læring med varme og tydelighet
Evaluering k18-k /2018. Evaluering k18-k /2018.
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Misunnelse Har dere vært misunnelig på en ting noen andre hadde noen gang? Fortell om det Hvor i kroppen kjenner du misunnelse? Hvordan kjennes følelsen.
Yrkesfaglig fordypning – Hva er det egentlig??
Felles prosjekt for alle velferdstjenestene
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Hva tenker elevene om det å ha undervisning i Teknologiparken!
Barnehagenorsk Samling 14
Nordisk møte 2010 – Varme arbeider
Klubbutvikling oppfølging
Tittel på kurspresentasjon
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Oppfølging av Høstrapporten
v/ Britt H. Rustad Datakortets fagseminar 2006
Fagfornyelsen og kjerneelementer i fag
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Kundesenter Direkte Undersøkelse av bruken av
Hvor privilegert er du?
Hvordan lærer vi best? Kurs 4
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Utskrift av presentasjonen:

Evaluering eBorger Pilot Avdeling for Ortopedi og Kirurgi, SIHF Lillehammer Fra oktober til desember 2005 Trine Storhaug, 22. desember 2005

Hensikt Å få løftet ALLE våre brukere – ”hele grastørva” – over dørstokken!!! og inn i dette nye ”rommet” som IT er for mange De som kan minst som er viktige!!! 22.12.2005 Trine Storhaug

Innhold i eBorger Fire kjerne-områder innen IT man bør beherske i dagens informasjonssamfunn: Enkel filbehandling bilder fra digitalkamera, mottatte vedlegg, egne filer, brev, notater Tekstbehandling skrive brev, notater, lage invitasjoner E-post hvem kjenner ikke noen med e-post? Internett aviser, informasjonssøk, nettbank, selvangivelse, måleravlesning, netthandel 22.12.2005 Trine Storhaug

”Datakort-nivåer” 22.12.2005 Trine Storhaug

”eBorgerløpet” For-test/kartleggingstest Opplæring eBorger-test For å kartlegge opplæringsbehovet Opplæring Kurs med instruktør Selv-studier eBorger-test Mål: ALLE skal bestå 22.12.2005 Trine Storhaug

Opplæring Anbefalinger ut fra score på for-testen 80/85 - 100% score Direkte på eBorger-testen, evt etter litt oppfrisking v.hj.a bok / CD 50/60 – 80/85% score Selvstudium med bok / CD 0 - 50/60% score 2-dagers kurs med instruktør Selvstudium med bok/CD 22.12.2005 Trine Storhaug

Deltakere på kurs Vi har holdt 9 kurs med totalt litt over 90 deltakere dvs ca 43% av de ansatte ved avdelingen forventningen var ca 33% - eller 70 stk Ut fra resultater på fortesten og anbefalingene våre: 60% score eller lavere – 34 stk - ca 16% 75% score eller lavere – 65 stk - ca 30% 80 % score eller lavere – 100 stk - ca 47% Mao: Mange som hadde bra score meldte seg på kurs likevel. 22.12.2005 Trine Storhaug

Resultater pr 22.12.2005 184 stk har tatt eBorger testen pr dato 175 stk har bestått 9 stk har ikke bestått De vi har møtt, har forbedret seg mye Ca 40% score på fortesten Over 90 % score på eBorgertesten Og – synes dette har vært lærerikt og artig. 22.12.2005 Trine Storhaug

Tilbakemeldinger fra ansatte Avdelingssykepleiere tilbudet har skapt engasjement virket samlende på gruppa Ansatte har lært hverandre opp og støttet hverandre eBorger har vært et positivt samtale-emne Deltakerne har vært generelt positive grunnleggende opplæring ift. IT har lenge vært et sterkt ønske Evaluering fra de som aldri/nesten aldri har brukt PC er også positive, men tilbakemeldingen fra noen er at kurset gikk for fort frem, lite tid til øvelse. Fra de som hadde en høy score på fortesten, men som likevel valgte å delta på 2 dagers kurset er tilbakemeldingen at kurset var veldig lærerikt. De fikk masse nyttige tips om hvordan de kunne jobbe enklere ved PC'en. 22.12.2005 Trine Storhaug

Kursholder Store variasjoner blant deltakerne Ser at dette er tvingende nødvendig for oss og at dette er riktig nivå for oss nå Jobben hans gikk vel så mye på motivasjon som på IKT-opplæring Brukte mye tid på å motivere deltakerne til å prøve – til å komme over tastaturskrekken og begynne å bruke mus og tastatur 22.12.2005 Trine Storhaug

Mitt generelle inntrykk Folk virker engasjerte, fornøyde og tilfredse De fleste jeg har pratet med synes dette har vært positivt Det som ”varmer” meg mest, er at veldig mange sier at de synes data er ARTIG etter denne runden. Og når vi har vunnet folket på den måten, da gjør mye seg selv, såfremt de ansatte har PC’er tilgjengelig for å kunne fortsette å bruke IKT 22.12.2005 Trine Storhaug