Brukerundersøkelser - resultat

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Forskrift om smittevern i helsehelsetjenesten
Advertisements

Implementering av selvbestemmelse i tjenestene til utviklingshemmede
Halsa Interkommunale Psykiatriske Senter
© Bergen kommune TETT PÅ •Tett individuell oppfølging, et nasjonalt forsøk i perioden 2006 – 2008, knyttet til Handlingsplan mot fattigdom som sikter seg.
Overordnet målbilde for nye arbeids- og velferdskontor
Psykisk helsevern i ny helsereform Dagsenterkonferansen 5
| Veien til egen bolig NFU's konferanse 13. november 2007 | 1 Statusrapport om utviklingshemmedes levekår, tjenestetilbud og rettssikkerhet.
Oppfølgingstjenesten Psykisk helse og rus
Kommunens helsetjenester i samhandlingens tid.
INDIVIDUELL PLAN MED FENGSELET SOM ARENA. Hvem har krav på en individuell plan?  Det er personer som har behov for langvarige og koordinerte helse –
Nett-basert-individuell plan SamPro
Årsmøte 2010 Autismeforeningen i Norge Akershus fylkeslag.
INDIVIDUELL PLAN Presentasjon ved Kristin Langtjernet
Samhandling i Indre Østfold
i overgangen barn/voksen, sett fra habiliteringstjenesten for voksne.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Dagens tjenester til personer med demens i Asker kommune
Brukerundersøkelser i helse- og omsorgstjenesten
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Årstad. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne.
Orientering Budsjett Rådmann Ola Stene – Forslag til årsbudsjett 2003.
Kommunestyremøte Levanger 21. mai 2008 Jan Arve Strand NAV Partnerskap.
Arbeid i andres hjem + Arbeidsmiljøet når du jobber der
Joachim Bjerkvik
Demensteam Lier Kommune
Dialogseminar Åre 15. – – NAV v/Jostein Solberg Dialogseminar Åre, 16. februar 2006.
barn og unge med funksjonshemming
Presentasjon av rapporten ”Behovs – og konsekvensanalyse i helse og sosialsektoren” Bergen,
NAV og flyktningearbeidet ”Nytt oppdrag – nye muligheter!”
Brukermedvirkning i boligsosialt arbeid
Analyse av Tromsø kommunes omdømme
SØKNADSKONTORET Historikk:
Oppfølgende tjeneste i bydel Gamle Oslo
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
© Bergen kommune Samarbeid mellom Kriminalomsorgen og Bergen kommune Komite for helse og sosial 11. mars 2009.
Omsorgsplan 2015 – Hva kan Fylkesmannen bistå kommunene med? Møte med helse- og omsorgsnettverk Selbu – 4.mars 2009 Fylkeslege Jan Vaage.
Barnevernet – Kommunenes stolthet Tidlig innsats og samordning av tjenester til utsatte barn og unge Generalsekretær Randi Talseth.
Virtuell avdeling et nødvendig bindeledd i oppfølging av den utskrevne multisyke eldre pasienten?
NAV, Side 1 Nasjonal strategi for arbeid og psykisk helse  2007 – 2012  Bygger på erfaringer fra Vilje Viser Vei satsingen i NAV og opptrappingsplanen.
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 1 Nasjonal Erfaringskonferanse - BMS.
© Bergen kommune Hva er god eldreomsorg? Bjørn-Frode Schjelderup Fraksjonsleder helse og sosialkomiteen (H) Bergen kommune 15. Mai 2007/Radison SAS Royal.
PRESENTASJON strategiseminar
Søndre Borgen Solgården sykehjem Solgården boligsenter Dagsenteret Aastad gård.
1. Virksomhet Samfunnshelse og integrering – etablert Avdelinger: o Integrering og migrasjonshelse o Seniorsentrene o Opptrening og rehabilitering.
Individuell plan og koordinerende enhet Innspill til KOSTRA arbeidsgruppen Seniorrådgiver May Cecilie Lossius.
BRUKERUNDERSØKELSENE 2015 Det er viktig å minne om at resultatene fra brukerundersøkelsene ikke gir oss den fulle og hele sannheten om kvaliteten på tjenestene.
St.meld 25 ( ) Mestring, muligheter og mening. Framtidas omsorgsutfordringer. FAGFORBUNDET Seksjon Helse og Sosial.
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Rapport Komité for helse og omsorg 22. mars 2017 Ingvild Becke
Personbrukerundersøkelse 2017
Rapport Eldrerådet 15. mars 2017 Ingvild Becke
Pasient- og brukerombudet i Buskerud
Brukere med psykiske lidelser som kommunalt ansatte opplever særlig ressurskrevende - samhandling og organisering En spørreskjemaundersøkelse i 67 kommuner.
Tid som gave Frivillighet
Etikk Læren om rett og galt.
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
«Rop-tilsynet» i Haugesund kommune
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Åsane
Asker Kommune Helse og omsorg
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Ytrebygda
Eidskog - Kommunesammenslåing.
Åsnes - Kommunesammenslåing.
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Bergenhus
Brukere med psykiske lidelser som kommunalt ansatte opplever særlig ressurskrevende - samhandling og organisering En spørreskjemaundersøkelse i 67 kommuner.
Orientering om Skolehelsetjenesten og Helsestasjon for ungdom
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Hva er intensjonene bak KE, sett fra et overordnet faglig perspektiv?
St.Hanshaugen - bydelsrapport
”Fjellfolk-kommunen”
Frogner - bydelsrapport
Nordstrand - bydelsrapport
Utskrift av presentasjonen:

Brukerundersøkelser - resultat 26.12.2018

Beboere sykehjem Skala: 1 – 6 Antall respondenter: 101 Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og helhet Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og informasjon I 2013 ble det gjennomført en forenklet undersøkelse med ja/nei-alternativer 26.12.2018

Pårørende til beboere på sykehjem Skala: 1 – 6 Antall respondenter: 126 Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og helhet Lavest brukertilfredshet: Resultat for beboeren, brukermedvirkning og informasjon 26.12.2018

Pårørende til beboere på sykehjem 26.12.2018

Brukere av hjemmetjenester Hjemmesykepleie og hjemmehjelp Skala: 1 – 6 Antall respondenter: 387 Høyest brukertilfredshet: Resultat for brukeren og helhet Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og respektfull behandling I 2013 ble det gjennomført en forenklet undersøkelse med ja/nei-alternativer 26.12.2018

Hjemmetjenester Brukermedvirkning og respektfull behandling 26.12.2018

Brukere av psykiske helsetjenester Skala: 1 – 4 Antall respondenter: 60 Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og helhet Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og informasjon 26.12.2018

Brukere av dagsenter for eldre Ny undersøkelse i 2014 Skala: 1 – 6 Antall respondenter: 143 Høyest brukertilfredshet: Trivsel og respektfull behandling Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og resultat for bruker 26.12.2018

Dagsenter for eldre Brukermedvirkning og resultat for bruker 26.12.2018

Brukere av tilrettelagte tjenester Ny undersøkelse i 2014 Skala: ja/nei/vet ikke Antall respondenter: Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og selvbestemmelse Lavest brukertilfredshet: Trygghet og brukermedvirkning 26.12.2018

Brukere av tilrettelagte tjenester Spørsmål til trygghet og brukermedvirkning Er det noe eller noen du er redd for i boligen din? Er det noe eller noen du er redd for i nabolaget ditt? Brukermedvirkning Lytter personalet til hva du ønsker? Har du individuell plan? Får du være med å bestemme innholdet i planen? En koordinator er din kontaktperson som er ansvarlig for din individuelle plan Vet du hvem som er din koordinator? 26.12.2018

Pårørende til brukere av tilrettelagte tjenester Ny undersøkelse i 2014 Skala: 1 – 6 Antall respondenter: 35 Høyest brukertilfredshet: Trygghet og respektfull behandling Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og selvbestemmelse 26.12.2018

Rusavhengige tjenestemottakere Svarprosent 2011 : 83 2012 : 76 2014 : 72 Svarskala er 1 : 4 Utfordringer: Ikke kommuner å sammenligne med : kun 3 kommuner bruker undersøkelse Undersøkelsen er for sosialtjeneste… 26.12.2018

Brukerundersøkelse – NAV høst 2014 hovedspørsmål 26.12.2018

Spørsmål om veiledningen 26.12.2018

Spørsmål om organisering og ventetid 26.12.2018

Gjennomsnittlig score av alle 16 spørmål/påstander 26.12.2018

Antall ganger kontakt med NAV kontoret de siste seks måneder ( % av alle) N = 429 i 2013 og 170 i 2014 26.12.2018

Videre oppfølging av resultatet i brukerundersøkelsene Tiltaksplan med særlige fokusområder i hver virksomhet Brukere, pårørende og ansatte involveres i å finne forbedringstiltak Ny undersøkelse i 2015 26.12.2018