Brukerundersøkelser - resultat 26.12.2018
Beboere sykehjem Skala: 1 – 6 Antall respondenter: 101 Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og helhet Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og informasjon I 2013 ble det gjennomført en forenklet undersøkelse med ja/nei-alternativer 26.12.2018
Pårørende til beboere på sykehjem Skala: 1 – 6 Antall respondenter: 126 Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og helhet Lavest brukertilfredshet: Resultat for beboeren, brukermedvirkning og informasjon 26.12.2018
Pårørende til beboere på sykehjem 26.12.2018
Brukere av hjemmetjenester Hjemmesykepleie og hjemmehjelp Skala: 1 – 6 Antall respondenter: 387 Høyest brukertilfredshet: Resultat for brukeren og helhet Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og respektfull behandling I 2013 ble det gjennomført en forenklet undersøkelse med ja/nei-alternativer 26.12.2018
Hjemmetjenester Brukermedvirkning og respektfull behandling 26.12.2018
Brukere av psykiske helsetjenester Skala: 1 – 4 Antall respondenter: 60 Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og helhet Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og informasjon 26.12.2018
Brukere av dagsenter for eldre Ny undersøkelse i 2014 Skala: 1 – 6 Antall respondenter: 143 Høyest brukertilfredshet: Trivsel og respektfull behandling Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og resultat for bruker 26.12.2018
Dagsenter for eldre Brukermedvirkning og resultat for bruker 26.12.2018
Brukere av tilrettelagte tjenester Ny undersøkelse i 2014 Skala: ja/nei/vet ikke Antall respondenter: Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og selvbestemmelse Lavest brukertilfredshet: Trygghet og brukermedvirkning 26.12.2018
Brukere av tilrettelagte tjenester Spørsmål til trygghet og brukermedvirkning Er det noe eller noen du er redd for i boligen din? Er det noe eller noen du er redd for i nabolaget ditt? Brukermedvirkning Lytter personalet til hva du ønsker? Har du individuell plan? Får du være med å bestemme innholdet i planen? En koordinator er din kontaktperson som er ansvarlig for din individuelle plan Vet du hvem som er din koordinator? 26.12.2018
Pårørende til brukere av tilrettelagte tjenester Ny undersøkelse i 2014 Skala: 1 – 6 Antall respondenter: 35 Høyest brukertilfredshet: Trygghet og respektfull behandling Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og selvbestemmelse 26.12.2018
Rusavhengige tjenestemottakere Svarprosent 2011 : 83 2012 : 76 2014 : 72 Svarskala er 1 : 4 Utfordringer: Ikke kommuner å sammenligne med : kun 3 kommuner bruker undersøkelse Undersøkelsen er for sosialtjeneste… 26.12.2018
Brukerundersøkelse – NAV høst 2014 hovedspørsmål 26.12.2018
Spørsmål om veiledningen 26.12.2018
Spørsmål om organisering og ventetid 26.12.2018
Gjennomsnittlig score av alle 16 spørmål/påstander 26.12.2018
Antall ganger kontakt med NAV kontoret de siste seks måneder ( % av alle) N = 429 i 2013 og 170 i 2014 26.12.2018
Videre oppfølging av resultatet i brukerundersøkelsene Tiltaksplan med særlige fokusområder i hver virksomhet Brukere, pårørende og ansatte involveres i å finne forbedringstiltak Ny undersøkelse i 2015 26.12.2018