Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
«Rop-tilsynet» i Haugesund kommune
Kvalitet er ikke en handling, det er en vane. Aristoteles
2
Noen fakta… ca. 37 300 innbyggere, bykommune
Brukerplan 2016 har kartlagt 207 brukere fire enheter yter tjenester: Nav, helse- og hjemmetjenester, fellestjenester helse og omsorg og enhet for psykisk helse og rus
3
Vår organisering
4
Om tilsynet varsel 7. februar
åpningsmøte 26. april, sluttmøte 28. april intervjuer: 21 ansatte (skulle gjerne snakket med flere) fire tjenestemottakere to fastleger (telefonintervju) journalgjennomgang over to dager (19 Nav og 17 helse og omsorg) regelverk: 12 referanser til lov og forskrift dokumentunderlag: 44
5
ROP-tilsynet Ett avvik «Kommunen sørger ikke for at det gjennomføres systematisk styring av virksomhetens aktiviteter.»
6
Avviket bygger på følgende:
ROP-tilsynet Avviket bygger på følgende: Ledelsen følger ikke systematisk med på oppfølging og evaluering av egne prosedyrer og rutiner, og at de fungerer som forutsatt. Kommunen har et avvikssystem, men det blir i liten grad benyttet til å melde faglige avvik.
7
Avviket bygger på følgende:
ROP-tilsynet Avviket bygger på følgende: Ledere etterspør ikke systematisk oversikt over avvikshåndtering fra underordnede ledere. ROS-analyser er mest rettet mot HMS. Det er lite fokus på hvor det er behov for vesentlig forbedring av kvaliteten på tjenesten og brukersikkerheten. Det er i liten grad utviklet og tatt i bruk verktøy for å følge med på brukererfaringer.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.