Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

«Rop-tilsynet» i Haugesund kommune

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "«Rop-tilsynet» i Haugesund kommune"— Utskrift av presentasjonen:

1 «Rop-tilsynet» i Haugesund kommune
Kvalitet er ikke en handling, det er en vane. Aristoteles

2 Noen fakta… ca. 37 300 innbyggere, bykommune
Brukerplan 2016 har kartlagt 207 brukere fire enheter yter tjenester: Nav, helse- og hjemmetjenester, fellestjenester helse og omsorg og enhet for psykisk helse og rus

3 Vår organisering

4 Om tilsynet varsel 7. februar
åpningsmøte 26. april, sluttmøte 28. april intervjuer: 21 ansatte (skulle gjerne snakket med flere) fire tjenestemottakere to fastleger (telefonintervju) journalgjennomgang over to dager (19 Nav og 17 helse og omsorg) regelverk: 12 referanser til lov og forskrift dokumentunderlag: 44

5 ROP-tilsynet Ett avvik «Kommunen sørger ikke for at det gjennomføres systematisk styring av virksomhetens aktiviteter.»

6 Avviket bygger på følgende:
ROP-tilsynet Avviket bygger på følgende: Ledelsen følger ikke systematisk med på oppfølging og evaluering av egne prosedyrer og rutiner, og at de fungerer som forutsatt. Kommunen har et avvikssystem, men det blir i liten grad benyttet til å melde faglige avvik.

7 Avviket bygger på følgende:
ROP-tilsynet Avviket bygger på følgende: Ledere etterspør ikke systematisk oversikt over avvikshåndtering fra underordnede ledere. ROS-analyser er mest rettet mot HMS. Det er lite fokus på hvor det er behov for vesentlig forbedring av kvaliteten på tjenesten og brukersikkerheten. Det er i liten grad utviklet og tatt i bruk verktøy for å følge med på brukererfaringer.


Laste ned ppt "«Rop-tilsynet» i Haugesund kommune"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google